AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1 Skrevet 24. november 2021 Ungene fotballag skal nå begynne å trene to ganger i uka, i tillegg til en kamp. Barna er 7 år gamle. Hva er vanlig i denne alderen, egentlig? Jeg er kanskje litt overrasket over at dette er forventet når de er så små, og vi foreldre fortsatt må følge på alle treninger. Tre dager i uka krever en viss forpliktelse. Anonymkode: acd11...4d9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #2 Skrevet 24. november 2021 Her er det bare trening 1 gang i uka, og vært 3 kamper i år. Noen foreldre blir, men det er 3 trenere så det er ikke forventet.. Anonymkode: 48c40...0d9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #3 Skrevet 24. november 2021 Som trener kan jeg si at det er fryktelig vanskelig å kunne gi barna en følelse av mestring og fremgang ved å kun trene en time i uka, hvor en del kanskje ikke en gang dukker opp. Anonymkode: dca04...f7a 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #4 Skrevet 24. november 2021 Ja, slik var det her, to dager i uka med fotballakademi, trening en til dag, også ofte Cup i helgen i tillegg. Jeg var i grunn også overrasket at det var så pass seriøst. Dette er 2014 barna. Men, pjuh, nå er det november og fotballsesongen er avsluttet, og nå har vi "bare" håndball en dag i uka. 😅 Anonymkode: 9c0d0...dcb
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #5 Skrevet 24. november 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, slik var det her, to dager i uka med fotballakademi, trening en til dag, også ofte Cup i helgen i tillegg. Jeg var i grunn også overrasket at det var så pass seriøst. Dette er 2014 barna. Men, pjuh, nå er det november og fotballsesongen er avsluttet, og nå har vi "bare" håndball en dag i uka. 😅 Anonymkode: 9c0d0...dcb Hvordan opplever barna dette, egentlig? Jeg er litt redd for at det bare skal bli stress og mas, og at gleden skal bli borte. Både for oss foreldre og for barnet. Anonymkode: acd11...4d9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #6 Skrevet 24. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Her er det bare trening 1 gang i uka, og vært 3 kamper i år. Noen foreldre blir, men det er 3 trenere så det er ikke forventet.. Anonymkode: 48c40...0d9 Så langt har det vært én trening i uka, og kanskje 7-8 kamper i år. Vi har kun én trener, så deg er nødvendig at i alle fall noen foreldre er der. Anonymkode: acd11...4d9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #7 Skrevet 24. november 2021 57 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan opplever barna dette, egentlig? Jeg er litt redd for at det bare skal bli stress og mas, og at gleden skal bli borte. Både for oss foreldre og for barnet. Anonymkode: acd11...4d9 Ungen har nevnt selv at det ble for mye fotball med fotball hver dag nesten 🙈 Da tok vi ham ut av fotballakademi med engang, og da ble det bare to dager med fotball i uka. Anonymkode: 9c0d0...dcb
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #8 Skrevet 25. november 2021 Har 2014-modell, de trener én gang i uka, og har hatt 4 dager/helger med kamper pluss en cup. For barnas del synes jeg det er nok, men jeg ser de lagene vi møter som trener mer er milevis foran i nivå og gruser våre lag, så det er både-og. Tror uansett vi hadde mistet veldig mange veldig tidlig, hvis det skulle bli så seriøst, men de som har talent og svært stor interesse får nok ikke nok å bryne seg på med bare én trening i uka. 🤷🏻♀️ Fotballen har egentlig vinterpause nå, håndballen trener også en dag i uka, men der er det flere kamper. To kampdager har til nå falt på treningsdager. Der stiller alle uansett likt, de andre lagene er like gode (dårlige) som vårt. Men fotballen har lagt opp til en trening på søndager, frivillig tilbud. Bare 30% som har møtt opp på dette så langt. Anonymkode: 370f4...c61
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #9 Skrevet 25. november 2021 1 trening og 1 kamp i uka. 2 treninger og 1 kamp syns jeg de burde startet med. De løper som hodeløse høna fordi de glemmer fra uke til uke. Anonymkode: eab38...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #10 Skrevet 25. november 2021 Dødsseriøs fotball her også, helt fra førskolen. 1-2 treninger pr uke, og gjerne 1 kamp pluss cup'er i flere helger. Når de er 14 år er det trening 2 dager pr uke, pluss kamp og cup på helg hele sesongen. Skulle egentlig være sesongslutt etter høsferien, men her holder de på med vedlikeholdstrening 1 gang pr uke. Og når det gjelder kamp og cup, så kjøres det gjerne 2 timer en vei for kampen/cupen. Anonymkode: 5c57c...048
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #11 Skrevet 25. november 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Har 2014-modell, de trener én gang i uka, og har hatt 4 dager/helger med kamper pluss en cup. For barnas del synes jeg det er nok, men jeg ser de lagene vi møter som trener mer er milevis foran i nivå og gruser våre lag, så det er både-og. Tror uansett vi hadde mistet veldig mange veldig tidlig, hvis det skulle bli så seriøst, men de som har talent og svært stor interesse får nok ikke nok å bryne seg på med bare én trening i uka. 🤷🏻♀️ Fotballen har egentlig vinterpause nå, håndballen trener også en dag i uka, men der er det flere kamper. To kampdager har til nå falt på treningsdager. Der stiller alle uansett likt, de andre lagene er like gode (dårlige) som vårt. Men fotballen har lagt opp til en trening på søndager, frivillig tilbud. Bare 30% som har møtt opp på dette så langt. Anonymkode: 370f4...c61 Ja, dette tenker jeg også. Det er jo heller ikke plass til andre fritidsaktiviteter på denne måten, om man har flere interesser. Jeg skulle vel ønske at de ga rom for å like fotball, og trives med en trening i uka, uten at man trenger å satse så hardt. Anonymkode: acd11...4d9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #12 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ungene fotballag skal nå begynne å trene to ganger i uka, i tillegg til en kamp. Barna er 7 år gamle. Hva er vanlig i denne alderen, egentlig? Jeg er kanskje litt overrasket over at dette er forventet når de er så små, og vi foreldre fortsatt må følge på alle treninger. Tre dager i uka krever en viss forpliktelse. Anonymkode: acd11...4d9 Jeg var med på treninger frem til 4.klasse tror jeg. Etter det bare på kamper. Det er fint for barna at foreldre er med og vet hva som skjer, uten å blande seg inn i treningen. Anonymkode: 374e6...d95
Patton Skrevet 25. november 2021 #13 Skrevet 25. november 2021 Trener et 2013-lag. Vi har hatt to treninger i uka i flere år egentlig, men det er helt fritt å møte opp. Har en hard kjerne som kommer hver gang, uavhengig av om det er planleggingsdag eller elendig vær eller hva det nå måtte være. Så har vi en god del spillere som er litt mer av og på. Begge deler er greit for meg.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #14 Skrevet 25. november 2021 Still deg selv spørsmålet hvorfor du vil at barnet ditt skal drive idretten dere har meldt barnet på. Er det kun for det sosiale, for å ha barnevakt noen timer eller fordi dere er interessert i at barnet skal lære en sport?. Som nevnt i tidligere innlegg så handler det ikke om at barna skal bli proffe, men barn har minimalt fokus i denne alderen og en time i uka er ingenting med f.eks en trener og 25 barn). Hvis det er for det sosiale, finn en idrettsskole eller noe med variert trening hvor det ikke gjør noe at man ikke er interessert i å lære bare en ting. Ikke velg idretter som håndball og fotball som oppbevaringsplass hvis dere ikke er interessert i at barnet faktisk lærer seg det dere har meldt på barnet i. Det kreves litt øving og jo mer du øver som liten jo lettere går det. Anonymkode: dca04...f7a
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #15 Skrevet 26. november 2021 1 gang i uka blir fort for lite for de ivrigste. Min sønn (2013) trener både fotball x 1 og hockey x 3 nå i hockeysesongen og i fotballsesongen trener han på Telenor xtra 1 gang i uka i tillegg. For han er det sosialt også. Alle vennene hans er jo der. Så om de spiller fotball på løkka hver dag eller om de har 1 time organisert trening er ett fett for meg. Skal vi noe annet spesielt eller han er for sliten en uke dropper vi en ettermiddag. Men det skjer nesten aldri. Anonymkode: f4641...f46
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #16 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (På 24.11.2021 den 21.34): Som trener kan jeg si at det er fryktelig vanskelig å kunne gi barna en følelse av mestring og fremgang ved å kun trene en time i uka, hvor en del kanskje ikke en gang dukker opp. Anonymkode: dca04...f7a 2014-modeller det er snakk om, det er unger som under trening og kamp plutselig kan begynne med stein-saks-papir eller å leke sisten med motstanderen. Fokus på framgang er nok 2-3 år unna for de årsmodellene. Fotball er et lavterskeltilbud når du er 7, det skal ikke være fokus på prestasjonene. Anonymkode: 685dc...8c4 1
Cissacissa Skrevet 26. november 2021 #17 Skrevet 26. november 2021 Jeg har tre veldig fotballinteresserte gutter. De har i sesongen skolelagstrening en gang i uken, men har tilbud om akademitrening 3-4 ganger per uke. Ca en skolelagskamp i uken, men også ca en akademilagskamp i uken også. For å toppe det hele spiller de et årskull opp i tillegg, med dertil treninger og kamper. Som dere ser blir det veldig mange treninger og kamper. Jeg har ingen mulighet til å sitte å se på treningene, og ser ærlig ikke hvorfor man skal gjøre det heller. Det er ikke vanlig å gjøre her. Guttene sykler til banen selv. Kampene ser jeg stort sett. Guttene mine er 2014, 2012 og 2010
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #18 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): 2014-modeller det er snakk om, det er unger som under trening og kamp plutselig kan begynne med stein-saks-papir eller å leke sisten med motstanderen. Fokus på framgang er nok 2-3 år unna for de årsmodellene. Fotball er et lavterskeltilbud når du er 7, det skal ikke være fokus på prestasjonene. Anonymkode: 685dc...8c4 Jeg vet det, jeg har trent 1-3 klassinger og det er utrolig mye også de minste kan lære - hvis de vil og får tid. Det er du som skriver fokus på prestasjoner, jeg skrev om at barna skal føle mestring. Mitt fokus som trener var at hvert enkelt barn skulle lære noe, at de skulle føle at de fikk til noe og at idretten derfor var gøy. Ja, mange var ikke veldig modne og det var greit, det var ikke barnas skyld. Utfordringen lå mer i foreldres holdninger. Bare tenk de mange timene vi trenere legger ned bare for at du og mange sier at treningen er et dropinsted for ditt barn. Anonymkode: dca04...f7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå