AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1 Skrevet 24. november 2021 Lystgass har virkelig reddet meg i fødsler. Spesielt da de ikke rakk å gi meg epidural! Skjønner ikke hvorfor og håper noen vet svaret? Anonymkode: 4fe81...a3a
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #2 Skrevet 24. november 2021 Tror det er fordi man må ha bra nok ventilasjon på rommet. Og ikke alle sykehus er bygget slik at de har det. Forøvrig helt enig, skulle ønske alle hadde tilbudet! Anonymkode: 437b0...8c4 3
Fru-Krok Skrevet 24. november 2021 #3 Skrevet 24. november 2021 Mener det var snakk om at enkelte fødeavdelinger ikke har nødvendig ventilasjon, slik at helsepersonell fikk i seg mye gass. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #4 Skrevet 24. november 2021 Rikshospitalet feks tilbyr ikke! De som er et sykehus med så mange spesialister og så mange spesielle caser, burde jo virkelig hatt dette. Kan ikke forstå! Anonymkode: 4fe81...a3a
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #5 Skrevet 24. november 2021 Det jeg hørte i sin tid var at mange fødestuer hadde dårlig ventilasjon og for mye av gassen ble hengende igjen i rommet og med det kunne påvirke de andre som var tilstede i rommet Dette har vært sagt i mange år da og burde jo være mulig å gjøre noe med, så om det er det som fortsatt er tilfelle skal jeg ikke si for sikkert. Men det har jo med "kvinnehelse" å gjøre så det kan jo være nedprioritert Anonymkode: 21f5c...89f 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #6 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det jeg hørte i sin tid var at mange fødestuer hadde dårlig ventilasjon og for mye av gassen ble hengende igjen i rommet og med det kunne påvirke de andre som var tilstede i rommet Dette har vært sagt i mange år da og burde jo være mulig å gjøre noe med, så om det er det som fortsatt er tilfelle skal jeg ikke si for sikkert. Men det har jo med "kvinnehelse" å gjøre så det kan jo være nedprioritert Anonymkode: 21f5c...89f Sistnevte jeg frykter er mest rett her! Anonymkode: 4fe81...a3a
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #7 Skrevet 24. november 2021 Fordi det er ekstremt forurensende. Anonymkode: 1003a...f76 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #8 Skrevet 24. november 2021 For at helsepersonell ikke skal puste inn giftig gass. Anonymkode: ff3c3...9a5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #9 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For at helsepersonell ikke skal puste inn giftig gass. Anonymkode: ff3c3...9a5 Den er ikke giftig! Anonymkode: ce5e2...32c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #10 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Den er ikke giftig! Anonymkode: ce5e2...32c Det er sikkert som hos frisøren, er ikke giftig når man som kunde er der av og til, mens frisøren blir utsatt for det hele tiden og kan utvikle diverse plager. Anonymkode: ff3c3...9a5 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #11 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er sikkert som hos frisøren, er ikke giftig når man som kunde er der av og til, mens frisøren blir utsatt for det hele tiden og kan utvikle diverse plager. Anonymkode: ff3c3...9a5 Den kan virke noe sløvende(naturlig nok) om man står i et dårlig ventilert rom lenge nok. Det er grunnen. Lystgass er ikke giftig. Hadde da ikke gitt fødende kvinner dette om så var tilfelle. Anonymkode: ce5e2...32c 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #12 Skrevet 24. november 2021 Det ble fjernet fra veldig mange avdelinger pga dårlig ventilering o.l som nevnt over. Selvsagt kan det ha en sløvende effekt, men hovedårsaken var forskning som kunne indikere på at helsepersonell (som ofte er kvinner) hadde økt risiko for spontanabort. Nyere forskning er ikke like sikker + nytt utstyr slipper mindre gass ut i rommet enn gammelt. Fremdeles et felt som trenger forskning! Anonymkode: 53f54...723 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå