AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1 Skrevet 24. november 2021 Jeg fikk positive eggløsningstester 3 dager i rad. Regner dere 1 dpo dagen etter første positive test eller når testene er blitt negative? Og når starter dere og teste med graviditetstester? Hvor tidlig liksom. Hilsen nybegynner Anonymkode: 30497...79e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Eggløsning er 12-24 timer etter siste positive test. Altså er 1DPO 2 dager etter siste positive test. Er egentlig ikke vits i å teste før 14DPO, da får du et 100% sikkert svar. Anonymkode: 20d39...a8b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Eggløsning er 12-24 timer etter siste positive test. Altså er 1DPO 2 dager etter siste positive test. Er egentlig ikke vits i å teste før 14DPO, da får du et 100% sikkert svar. Anonymkode: 20d39...a8b Siste test? Var hos gynekolog, som sa det motsatte av deg. Om man får positiv test, så regnes det fra første test.... Anonymkode: 8b34c...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Siste test? Var hos gynekolog, som sa det motsatte av deg. Om man får positiv test, så regnes det fra første test.... Anonymkode: 8b34c...fc2 Har vært langtidsprøver. Og dette er feil. Testen måler hormonet LH, som gjør at egget slipper. Toppen kan være kort og høy, eller lang og slak. Men toppen er en god del timer, normalt ett døgn, før eggløsning. Man kan få første positive test så lenge som 72 timer før eggløsning. Google eggløsning LH topp, så ser du at dette stemmer. Anonymkode: 20d39...a8b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #5 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har vært langtidsprøver. Og dette er feil. Testen måler hormonet LH, som gjør at egget slipper. Toppen kan være kort og høy, eller lang og slak. Men toppen er en god del timer, normalt ett døgn, før eggløsning. Man kan få første positive test så lenge som 72 timer før eggløsning. Google eggløsning LH topp, så ser du at dette stemmer. Anonymkode: 20d39...a8b Jeg fikk denne informasjonen fra gynekolog, for to uker siden. Hun sa at når jeg får første positive test, trenger jeg ikke teste lenger. Da vil eggløsning normalt skje de neste 24-48 timer. Anonymkode: 8b34c...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #6 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har vært langtidsprøver. Og dette er feil. Testen måler hormonet LH, som gjør at egget slipper. Toppen kan være kort og høy, eller lang og slak. Men toppen er en god del timer, normalt ett døgn, før eggløsning. Man kan få første positive test så lenge som 72 timer før eggløsning. Google eggløsning LH topp, så ser du at dette stemmer. Anonymkode: 20d39...a8b Eggløsningstesten vil vise positivt utslag mellom 12 og 48 timer før eggløsning faktisk skjer. For de fleste kvinner går det ca 24 timer fra den første LH-stigningen til eggløsningen skjer, men det varierer noe fra kvinne til kvinne. Etter at den har vist positiv, trenger man ikke teste mer. For det er den første stigningen som er utslagsgivende. Det betyr ingenting hvor lenge testen viser positiv. Noen vil kunne ha positiv test i flere dager (også etter at eggløsningen faktisk har skjedd) og hos noen vil det kun være noen få timer som det er mulig å få en positiv test. Men man kan ikke si med 100 prosent sikkerhet når eggløsningen faktisk skjer basert på eggløsningstester. Det viktige er å finne positiv test så raskt som mulig når stigningen har skjedd og så kan man beregne ca når eggløsningen skjer etter det. https://www.vilbligravid.no/fertilitet/nar-skjer-egglosningen-egglosningstester/ Anonymkode: 8b34c...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #7 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg fikk denne informasjonen fra gynekolog, for to uker siden. Hun sa at når jeg får første positive test, trenger jeg ikke teste lenger. Da vil eggløsning normalt skje de neste 24-48 timer. Anonymkode: 8b34c...fc2 12-72 timer er det riktige svaret, etter første test. Deretter lever egget ca 24 timer. 12-24, etter siste. Men sperm lever vanligvis i 4-5 døgn, så det går nok greit, uansett Anonymkode: 20d39...a8b 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #8 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): 12-72 timer er det riktige svaret, etter første test. Deretter lever egget ca 24 timer. 12-24, etter siste. Men sperm lever vanligvis i 4-5 døgn, så det går nok greit, uansett Anonymkode: 20d39...a8b Det du skriver jo ikke noen mening, og er det motsatte av hva gynekolog og litteratur sier. Du påstår at det er 12-24 etter siste test man får eggløsning, og at det er 12-72 timer etter første positive test. Det er feil. Finnes de som har positive tester i flere dager, så da sier det seg selv at du tar feil og driver med feilinformasjon her med overlegg -har linket til kilde som motsier din påstand. Er de som får positive tester etter eggløsning også, men du vil altså feilinformere dem så de tror at ennå ikke har hatt eggløsning. Utrolig. Anonymkode: 8b34c...fc2 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #9 Skrevet 26. november 2021 Jeg har hatt positiv eggløsningstest i 3 dager på rad en syklus og da kom mensen 14 dager etter den siste testen, noe som tyder på at eggløsningen skjedde dagen etter den siste positive testen, altså hele 4 dager etter den første testen var positiv. Til vanlig så pleier eggløsningstesten å være positiv i en dag og så skjer eggløsningen dagen etter og da er testen også negativ, men mensen kommer alltid 14 dager etter selve eggløsningsdagen her. Så vanligvis skjer eggløsningen 24 timer etter første positive el test her. Men tror kroppen kan være treg en gang i blant og vansker med å slippe egget, derfor kan det være du har positive tester i 3 dager, selv om det er vanligst at eggløsningen skjer mellom 12-48 timet fra første positive test. Her ser jeg at eggløsningen har skjedd når testen blir negativ igjen, noe den vanligvis er etter et døgn. Men om du har positiv test i 3 dager så kan det være som jeg hadde en syklus, vansker for å slippe egget og da hadde jeg ville testet til den ble negativ igjen for å se at eggløsningen har vært Ble litt rotete forklart men🤪 Anonymkode: fedf8...c24
Amatariel Skrevet 27. november 2021 #10 Skrevet 27. november 2021 Vi som har tempet og EL-testet i mange år kan vise til at EL stort sett kommer 12-24 timer etter SIST positive EL-test.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #11 Skrevet 27. november 2021 Amatariel skrev (32 minutter siden): Vi som har tempet og EL-testet i mange år kan vise til at EL stort sett kommer 12-24 timer etter SIST positive EL-test. Gynekolog og pakningsvedlegget til eltester sier noe annet.... Anonymkode: 8b34c...fc2
Tonnis Skrevet 29. november 2021 #12 Skrevet 29. november 2021 Jeg har å 3 dager med pos test, ifølge temping har jeg el på dag 2 med pos test.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå