AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1 Skrevet 24. november 2021 Har et par hundre likes på Tinder, men de jeg ikke har "godkjent" enda interesserer meg bare ikke. Jeg lider av "høye krav", og føler meg utrolig ensom, til det punktet hvor jeg ofte tenker på selvmord. Er vanskelig det når man føler man flere ganger har vært så nær på å få "drømmedama", og så skjer det ikke. Vet ikke om jeg må bare holde ut og fortsette å forbedre meg, for å øke mulighetene, eller hva jeg skal gjøre... Anonymkode: fbff3...f59
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #2 Skrevet 24. november 2021 Gjøre som alle oss andre, justere tanken om egen markedsverdi( som det nå så upopulært blir kalt.) Å velge alle vekk er veldig trygt, da kan du ikke såres av andres avvisning.... Anonymkode: 20eaf...cc2 10
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #3 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Gjøre som alle oss andre, justere tanken om egen markedsverdi( som det nå så upopulært blir kalt.) Å velge alle vekk er veldig trygt, da kan du ikke såres av andres avvisning.... Anonymkode: 20eaf...cc2 Har ikke noe problem med begrepet "markedsverdi". Er en av de som har vært veldig klar over det i mange år. Problemet er at, jeg kan godt senke kravene mine, men da blir det for noe kortvarig, og det gir ikke meg noe, og det kan være slemt mot jenten. Anonymkode: fbff3...f59 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #4 Skrevet 24. november 2021 Du burde se filmen Shallow Hal. Kanskje du lærer noe. Anonymkode: 676f3...2e9 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #5 Skrevet 24. november 2021 Tinder er en dritt app og man får ikke interesse for folk der bare ut fra bilde og kort tekst. Du må ut å møte damer irl, så vil du merke at mange fler enn du tror er sjarmerende og aktuelle kandidater for deg! Hilsen dame med samme demotiverende problem på Tinder men som har skjønt at å bruke tinder er som å se folk på en papp plakat og gir ingenting. Hvis jeg går inn for å observere menn rundt meg irl, være åpen, smile til de, se på de istedet for ned i bakken så kan jeg fort sjarmeres av kroppsspråk, væremåte, utseende, stemme osv og innser at det er flere der ute enn hva "kresne jeg på Tinder" tror Anonymkode: 1e47c...cb2 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #6 Skrevet 24. november 2021 Du kan ikke ha et forhold til noen andre, når du er så ute å kjøre med forholdet til deg selv. Du flykter fra dine egne problemer, og skaper mer problemer på veien. På tide å slutte nå. Anonymkode: 5c3f8...ede 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #7 Skrevet 24. november 2021 Det er jo ikke slik at man som frisk vurderer selvmord fordi man er singel, så jeg anbefaler deg sterkt at du først og fremst får terapi. Om ikke tror jeg nok du vil bli overrasket over at du ikke kommer til å bli kvitt problemene dine av å være i et forhold. Anonymkode: 34ba4...3bc 6
Gjest AprilRyan Skrevet 24. november 2021 #8 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er jo ikke slik at man som frisk vurderer selvmord fordi man er singel, så jeg anbefaler deg sterkt at du først og fremst får terapi. Om ikke tror jeg nok du vil bli overrasket over at du ikke kommer til å bli kvitt problemene dine av å være i et forhold. Anonymkode: 34ba4...3bc Enig, man blir ikke frisk av å være i et forhold og det er heller ikke en partner sitt ansvar at man skal bli det. Jeg er ikke en av de som mener at man må være helt frisk psykisk for å være i et forhold, men jeg tror man bør legge fra seg tanken om at et forhold vil fikse de problemene man har. Jeg tror også at å være på datingapper kan øke følelsen av å være deprimert og få dårlige følelser om seg selv.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #9 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du burde se filmen Shallow Hal. Kanskje du lærer noe. Anonymkode: 676f3...2e9 Er nok av dudes som liker fat chicks, da. Hva er poenget ditt? Anonymkode: fbff3...f59
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #10 Skrevet 24. november 2021 AprilRyan skrev (13 minutter siden): Enig, man blir ikke frisk av å være i et forhold og det er heller ikke en partner sitt ansvar at man skal bli det. Jeg er ikke en av de som mener at man må være helt frisk psykisk for å være i et forhold, men jeg tror man bør legge fra seg tanken om at et forhold vil fikse de problemene man har. Jeg tror også at å være på datingapper kan øke følelsen av å være deprimert og få dårlige følelser om seg selv. Jeg tror ikke at et forhold i seg selv vil "fikse" problemene mine. Men er det så rart at man blir mentalt uvel av å være evig singel? Anonymkode: fbff3...f59
Gjest AprilRyan Skrevet 24. november 2021 #11 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror ikke at et forhold i seg selv vil "fikse" problemene mine. Men er det så rart at man blir mentalt uvel av å være evig singel? Anonymkode: fbff3...f59 Nei, selvfølgelig ikke, men om det gir deg et ønske om å ta selvmord så må du oppsøke hjelp.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #12 Skrevet 24. november 2021 AprilRyan skrev (1 minutt siden): Nei, selvfølgelig ikke, men om det gir deg et ønske om å ta selvmord så må du oppsøke hjelp. Hva slags oppegående person ville ikke fått selvmordstanker av prospektet av et evig liv alene? Anonymkode: fbff3...f59
Anonymburker Skrevet 24. november 2021 #13 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva slags oppegående person ville ikke fått selvmordstanker av prospektet av et evig liv alene? Anonymkode: fbff3...f59 De som virkelig ønsker et forhold, kan selvfølgelig få tunge tanker av å være evig alene. Virker som om det gjelder spesielt oss menn, da kvinner ofte har større omgangskretser og nære venninner de får dekket sosiale og fysiske behov på, i større grad enn menn får av sine mannlige kamerater. Jeg har også kjent på selvmordstanker av å være alene. Færreste av oss menn får fysisk kontakt med noen hvis vi ikke er i forhold. En verden de fleste damer ikke kan sette seg inn i. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #14 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva slags oppegående person ville ikke fått selvmordstanker av prospektet av et evig liv alene? Anonymkode: fbff3...f59 Et friskt mennesker får ikke selvmordstanker av å være singel, eller tenker at de vil være "evig alene" uten noe håp om å finne noen. Når man tenker at man aldri vil finne seg en partner har man allerede en negativ tankegang som kan minne om deprimerte menneskers tankegang (altså fordi mennesker som er deprimerte tenker slike typer tanker) og du bør faktisk få hjelp til å finne ut av om det er slik at du er deprimert. Det å tenke at man kommer til å være evig alene og ha selvmordstanker er altså noe veldig annet enn å tenke at det finnes en mulighet for at man ikke kommer til å møte noen de nærmeste årene og at da må man gjøre det beste ut av den situasjonen. Anonymkode: 34ba4...3bc 3
Gjest AprilRyan Skrevet 24. november 2021 #15 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva slags oppegående person ville ikke fått selvmordstanker av prospektet av et evig liv alene? Anonymkode: fbff3...f59 Jeg oppfordrer fortsatt å oppsøke hjelp. Når du har slike tanker så har du beveget deg videre fra det at det er kjipt å være singel.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #16 Skrevet 24. november 2021 Anonymburker skrev (6 minutter siden): De som virkelig ønsker et forhold, kan selvfølgelig få tunge tanker av å være evig alene. Virker som om det gjelder spesielt oss menn, da kvinner ofte har større omgangskretser og nære venninner de får dekket sosiale og fysiske behov på, i større grad enn menn får av sine mannlige kamerater. Jeg har også kjent på selvmordstanker av å være alene. Færreste av oss menn får fysisk kontakt med noen hvis vi ikke er i forhold. En verden de fleste damer ikke kan sette seg inn i. Det er nok flere menn som kjenner på selvmordstanker uten å søke hjelp, men det er ikke en normal konsekvens av å være singel eller at det er friskt og ikke noe man skal søke hjelp for. Det er heller ikke slik at kvinner nødvendigvis ligger i skje på sofaen med sine venninner og pjusker når de er single altså, så jeg vet ikke helt hvor du har det ifra. Personlig kan jeg absolutt sette meg inn i en verden der jeg er alene og ikke har fysisk kontakt med noen, fordi jeg har ikke fysisk kontakt med venner og fordi jeg har vært singel i mange år før, men jeg kan ikke si at jeg fikk selvmordstanker av den grunn fordi jeg er frisk psykisk. Det er altså ikke en helt naturlig og normal konsekvens av å være alene at alle blir psykisk syk og at man derfor ikke skal søke hjelp for det, så jeg anbefaler fortsatt på det sterkeste at TS får hjelp for sine tanker. Anonymkode: 34ba4...3bc 3
Anonymburker Skrevet 24. november 2021 #17 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er nok flere menn som kjenner på selvmordstanker uten å søke hjelp, men det er ikke en normal konsekvens av å være singel eller at det er friskt og ikke noe man skal søke hjelp for. Det er heller ikke slik at kvinner nødvendigvis ligger i skje på sofaen med sine venninner og pjusker når de er single altså, så jeg vet ikke helt hvor du har det ifra. Personlig kan jeg absolutt sette meg inn i en verden der jeg er alene og ikke har fysisk kontakt med noen, fordi jeg har ikke fysisk kontakt med venner og fordi jeg har vært singel i mange år før, men jeg kan ikke si at jeg fikk selvmordstanker av den grunn fordi jeg er frisk psykisk. Det er altså ikke en helt naturlig og normal konsekvens av å være alene at alle blir psykisk syk og at man derfor ikke skal søke hjelp for det, så jeg anbefaler fortsatt på det sterkeste at TS får hjelp for sine tanker. Anonymkode: 34ba4...3bc Her tror jeg ikke du ser at menneskers behov for fysisk kontakt er individuell. Det som gjelder for deg, gjelder kanskje ikke for alle andre. Fysisk kontakt og menneskelige relasjoner er to såpass grunnleggende behov at mangel på det kan skape mentale problemer. Hvis man mangler begge deler, er det slett ikke unaturlig at man kan få selvmordstanker av det.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #18 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Et friskt mennesker får ikke selvmordstanker av å være singel, eller tenker at de vil være "evig alene" uten noe håp om å finne noen. Når man tenker at man aldri vil finne seg en partner har man allerede en negativ tankegang som kan minne om deprimerte menneskers tankegang (altså fordi mennesker som er deprimerte tenker slike typer tanker) og du bør faktisk få hjelp til å finne ut av om det er slik at du er deprimert. Det å tenke at man kommer til å være evig alene og ha selvmordstanker er altså noe veldig annet enn å tenke at det finnes en mulighet for at man ikke kommer til å møte noen de nærmeste årene og at da må man gjøre det beste ut av den situasjonen. Anonymkode: 34ba4...3bc Altså, det er strengt imot reglene å diskutere selvmord her, så jeg skal la vær å gå inn i detaljer, men jeg ser på det som en helt naturlig tankegang for en som er i min situasjon. Jeg faller utafor definisjonen av en "normie" (nå som markedsverdi har blitt et godkjent begrep, så kan normie også bli det), og det gjør at jeg er veldig oppmerksom på livssituasjonen min og hvordan jeg gjør det i forhold til folk rundt meg. Jeg kan ikke bare jobbe en arbeidsdag, og så chille i sofaen og heie på en fotballkamp; jeg må ha mening i livet mitt. Jeg ser ikke på kravene mine som urimelig høye, men det er tydelig noe mismatch, fordi jeg er jo evig singel. Men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre med det. Anonymkode: fbff3...f59
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #19 Skrevet 24. november 2021 Anonymburker skrev (2 minutter siden): Her tror jeg ikke du ser at menneskers behov for fysisk kontakt er individuell. Det som gjelder for deg, gjelder kanskje ikke for alle andre. Fysisk kontakt og menneskelige relasjoner er to såpass grunnleggende behov at mangel på det kan skape mentale problemer. Hvis man mangler begge deler, er det slett ikke unaturlig at man kan få selvmordstanker av det. Mener du at en person som får selvmordstanker ikke skal søke hjelp fordi du tenker det er helt naturlig for noen å få selvmordstanker? Anonymkode: 34ba4...3bc 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #20 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har et par hundre likes på Tinder, men de jeg ikke har "godkjent" enda interesserer meg bare ikke. Jeg lider av "høye krav", og føler meg utrolig ensom, til det punktet hvor jeg ofte tenker på selvmord. Er vanskelig det når man føler man flere ganger har vært så nær på å få "drømmedama", og så skjer det ikke. Vet ikke om jeg må bare holde ut og fortsette å forbedre meg, for å øke mulighetene, eller hva jeg skal gjøre... Anonymkode: fbff3...f59 Haha! Sorry, men takk for en god latter! 😂😂 Anonymkode: f2dcf...4ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå