Gå til innhold

Jeg er helt i villrede akkurat nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en med to barn, har et på deltid selv. Fikk ikke vite at han var sterilisert før jeg var begynt å like han veldig godt. Vi har nå vært sammen i 6 mnd. Jeg angrer av og til på at jeg ikke sluttet å møte han da jeg fikk vite at han var steril, men jeg likte han så godt, så ville møte han videre. Han har i det siste gjort det helt klart for meg at han ikke ønsker flere barn/prøve ivf osv. Jeg var singel i mange år før jeg traff han, og jeg hadde nok kommet til å være singel i mange år til hvis det ble slutt. Så flere barn hadde det neppe blitt uansett, da jeg nærmer meg 38. Men det stikker i hjertet hver gang jeg ser noen gravide. Det føles nesten lettere å være singel og ikke få flere barn, enn å være i et forhold, og bli nektet barn.. Jeg føler meg og litt mer kjedelig enn han, og ikke helt god nok, selv om han gir uttrykk for at jeg er det og at han er veldig glad i meg. Men jeg er redd for at om 5-10 år, så er jeg sikkert singel igjen, fordi han er lei av meg. (Den dårlige selvtilliten min som snakker.) Skal jeg være sammen med en som nekter meg det som er så viktig for meg, eller bli singel og ikke finne noe ny kjæreste i tide uansett..? Jeg vet jeg hadde angra om jeg gjorde det slutt fordi vi har det veldig fint sammen, men samtidig se han og de TO ungene hans for alltid, mens jeg har ett, og hjertet brenner fordi han ikke får søsken. Jeg er helt i villrede..

Anonymkode: c465e...201

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Værfornøyd med å ha ett barn, det blir bare baluba i sammensatte familier med mine dine og våre.

Du er vel like bra selv om han har to barn og du ett?

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er sammen med en med to barn, har et på deltid selv. Fikk ikke vite at han var sterilisert før jeg var begynt å like han veldig godt. Vi har nå vært sammen i 6 mnd. Jeg angrer av og til på at jeg ikke sluttet å møte han da jeg fikk vite at han var steril, men jeg likte han så godt, så ville møte han videre. Han har i det siste gjort det helt klart for meg at han ikke ønsker flere barn/prøve ivf osv. Jeg var singel i mange år før jeg traff han, og jeg hadde nok kommet til å være singel i mange år til hvis det ble slutt. Så flere barn hadde det neppe blitt uansett, da jeg nærmer meg 38. Men det stikker i hjertet hver gang jeg ser noen gravide. Det føles nesten lettere å være singel og ikke få flere barn, enn å være i et forhold, og bli nektet barn.. Jeg føler meg og litt mer kjedelig enn han, og ikke helt god nok, selv om han gir uttrykk for at jeg er det og at han er veldig glad i meg. Men jeg er redd for at om 5-10 år, så er jeg sikkert singel igjen, fordi han er lei av meg. (Den dårlige selvtilliten min som snakker.) Skal jeg være sammen med en som nekter meg det som er så viktig for meg, eller bli singel og ikke finne noe ny kjæreste i tide uansett..? Jeg vet jeg hadde angra om jeg gjorde det slutt fordi vi har det veldig fint sammen, men samtidig se han og de TO ungene hans for alltid, mens jeg har ett, og hjertet brenner fordi han ikke får søsken. Jeg er helt i villrede..

Han nekter deg ikke noe. Han vil ikke ha barn og om du vil ha han så er dette en del av den pakken som du sa ja til.  Du vinkler det til at han gjør noe mot deg, men sånn er det ikke. Han har satt grenser for seg selv og redelig opplyst om dem. Dere har det fint sammen og har tilsammen tre barn. Jeg syntes du fokuserer mye på det du ikke kan få istedenfor det du faktisk har. 

Skrevet

Jeg trodde først du ikke hadde barn, og derfor gikk glipp av det. Men når du har 1, ser jeg ikke helt problemet. 

Da må du jo enten akseptere hans valg, eller gjøre det slutt og ev kjøpe donorsæd hvis et til barn er så viktig for deg 

Anonymkode: c3f71...343

• Liker 2
Skrevet

Huff, så kjipt for deg ts! Det her er grunnen til at menn bør opplyse om sterilisering tidlig i relasjonen.

Anonymkode: 63883...c2d

Skrevet

Alternativ 1: forlate ham og få et donorbarn. Da blir du singel med to barn.

Alternativ 2: bli i forholdet. Da er dere en familie med tre barn.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hm… han nekter deg ingenting? Du har jo selv valgt å fortsette forholdet selv etter du fant ut han var steril! Du kunne bare gått. Dette er ikke hand feil. Han er helt ærlig med deg, og å ha sterilisert seg er et meget tydelig signal om at han er ferdig med barn. Skikkelig ferdig liksom. Du kan ikke legge dette på han. Her må du se deg selv i speilet og finne ut hva DU vil. Nå tror jeg du er med han bare fordi du ikke ha tro på å finne en annen uansett. Spørs også om det er et godt forhold… ? Men han blir det ikke barn med, enkelt og greit. Enten svelger du den kamelen og aksepterer han for den han er, ellers så går du videre. Så enkelt er dette egentlig. 

og… om dere blir seriøst, dere gifter dere etc, og han har to barn, så blir de stesøsken til ditt barn! Rart du ikke klarer se det slik om du liker han så godt… så spørs vel om dette er rett mann for deg egentlig, da tror jeg du hadde sett at «så fint han har to barn, håper de utvikler et søskenforhold til mitt barn med tiden!». 

Anonymkode: 6068a...7bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hæ? 

Skjønner ingenting. 

Om dere blir sammen og samboeren så har dere tre barn. 

Du leter jo etter problemer, og leter man godt finner man det. 

Anonymkode: f6443...fe8

• Liker 2
Skrevet
theTitanic skrev (9 timer siden):

Han nekter deg ikke noe. Han vil ikke ha barn og om du vil ha han så er dette en del av den pakken som du sa ja til.  Du vinkler det til at han gjør noe mot deg, men sånn er det ikke. Han har satt grenser for seg selv og redelig opplyst om dem. Dere har det fint sammen og har tilsammen tre barn. Jeg syntes du fokuserer mye på det du ikke kan få istedenfor det du faktisk har. 

Helt riktig.

TS, dette her er noe du bør virkelig få med deg.

Du har valgt ham velvitende at han ikke ønsker flere barn, så det er ikke noe han nekter deg. Du har takket ja til tilbudet, da kan du ikke si at du blir lurt. 

Hvis barn nr.2 er viktigst for deg, da må du gi slipp på ham og få deg barn nr.2 med IVF og donorsæd. Da blir du alene med 2. Hvis du vil ha ham, gir du slipp på tanken om et barn til. Det er ikke et lett valg for deg og det er bare du som kan ta det.

Jeg vet at for min del ville jeg ikke vært sammen med en mann som er såpass bestemt at han ikke vil ha flere barn at han har sterilisert seg hvis jeg ikke selv er ferdig med å lage barn. Hadde jeg hatt et sterkt ønske om flere barn, ville jeg enten gått for IVF med donorsæd, eller prøvd å finne en mann som vil ha barn. 

Så tenk hva som er viktigst for deg her. 

Skrevet

Ut i fra min erfaring er det alltid en sorg når man skjønner at man ikke får flere barn, uansett om man har ett eller fire. Det kan være lurt å prøve å finne ut om det er denne sorgen du kjenner på, eller om det handler om noe annet. 

Hvis du opplever at det blir hans skyld at du ikke får flere, tror jeg det kan skade forholdet, gjøre deg bitter. 

Anonymkode: bf67f...84d

Skrevet

Hvorfor ikke bare ta til deg hans to som dine? Jeg valgte å ikke få nr 3, fordi min mann hadde en fra før og hadde jo da nr 3 i livet mitt. Den ungen betyr akkurat like mye som de jeg har produsert selv. Bonus har jo selvfølgelig en annen mor, så litt begrensinger blir det iht morsrollen på barn man ikke er biologisk til i en slik setting, da man alltid har en ekstra som skal bestemme og gjerne bestemme litt mer. Men ingen grunn til å ikke overse med den morskjærligheten man har 

Anonymkode: cc041...d86

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor ikke bare ta til deg hans to som dine? Jeg valgte å ikke få nr 3, fordi min mann hadde en fra før og hadde jo da nr 3 i livet mitt. Den ungen betyr akkurat like mye som de jeg har produsert selv. Bonus har jo selvfølgelig en annen mor, så litt begrensinger blir det iht morsrollen på barn man ikke er biologisk til i en slik setting, da man alltid har en ekstra som skal bestemme og gjerne bestemme litt mer. Men ingen grunn til å ikke overse med den morskjærligheten man har 

Anonymkode: cc041...d86

De vil aldri bli mine. Men takk for svar slle sammen.

Skrevet

Du har ett barn, tilsammen har dere tre og du er 38.....vær fornøyd og heller nyt det dere har. Bare tullete å dra nok et barn inn i dette.

Anonymkode: 011d6...0d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...