AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1 Skrevet 24. november 2021 Jeg har både cptsd og relasjonstraumer, jeg har hatt kun 1 forhold og kjent på forelskelse. Jeg er nå snart 30 og dette er 10 år siden..! Jeg har møtt en mann som er trygg, god, snill, stabil, ting på stell - alt man kunne ønske seg. Men JEG får ikke den forelskelsen.. Kommer det med tiden? Jeg har tatt et sinnsykt stort skritt ved å bare bli sammen med han, for jeg har alltid valgt feil menn som «trenger å fikses» å har vært slemme mot meg. Jeg vil få det til å funke, har noen noe tips? Jeg er hot og cold, finner fort småting uattraktivt, sjalu, trenger tid for meg selv, men samtidig mye bekreftelse.. Dette er dog så nytt at han ikke har fått merket denne siden av meg enda. SPM mitt er hvordan åpne seg å bli forelsket?! Dere med relasjonstraumer, har dere barn, samboer? Anonymkode: d02e8...b9d
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #2 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har både cptsd og relasjonstraumer, jeg har hatt kun 1 forhold og kjent på forelskelse. Jeg er nå snart 30 og dette er 10 år siden..! Jeg har møtt en mann som er trygg, god, snill, stabil, ting på stell - alt man kunne ønske seg. Men JEG får ikke den forelskelsen.. Kommer det med tiden? Jeg har tatt et sinnsykt stort skritt ved å bare bli sammen med han, for jeg har alltid valgt feil menn som «trenger å fikses» å har vært slemme mot meg. Jeg vil få det til å funke, har noen noe tips? Jeg er hot og cold, finner fort småting uattraktivt, sjalu, trenger tid for meg selv, men samtidig mye bekreftelse.. Dette er dog så nytt at han ikke har fått merket denne siden av meg enda. SPM mitt er hvordan åpne seg å bli forelsket?! Dere med relasjonstraumer, har dere barn, samboer? Anonymkode: d02e8...b9d Jeg har ett barn. Unntatt forholdet til barnets far har jeg ett langvarig og seriøst forhold bak meg. Han var som du beskrev; men begge var lenge forelsket i hverandre. Etter at det ble slutt har jeg blitt seriøst forelsket en gang til og det varer ennå. Skjønner at noen ikke regner forelskelse som et kriterium for å vurdere å gå inn i forhold, men jeg forelsker meg. Har opplevd ekte kjærlighet i livet før traumatiske hendelser satte inn og ønsker egentlig veldig sterkt å få til alle relasjoner i livet mitt; inkludert kjærligheten. Ønsker ikke å bli bitter og sur og kjerring og alltid finne noe og noen å skylde på etc. Vil så gjerne at jeg og h*n jeg nå er forelsket i skal finne ut av det sammen, men aner ikke om det kommer til å skje. Er jo så klart redd for at jeg skyver ham fra meg og ødelegger osv. Dette har jo en tendens til å skje i andre relasjoner og sammenhenger også, dessverre. Men jeg har noen nære og velfungerende relasjoner også, så jeg vet at jeg kan og alt det der. Anonymkode: 0bb77...526
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #3 Skrevet 24. november 2021 Jeg har samme historie og problemer. Forelskelse sitter langt inne men jeg tror ikke du kan presse den frem heller om den ikke kommer av seg selv... Han er kanskje ikke den rette Anonymkode: e3d35...178
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #4 Skrevet 24. november 2021 Har samme bakgrunn og diagnose, men blir umiddelbart stormfullt forelsket hvis jeg treffer noen jeg liker. Med andre menn for eksempel de jeg bare ligger med er jeg unnvikende og vil ikke ha de veldig nære, og følelser utvikler seg aldri over tid, som jo hadde vært å foretrekke. Blir og varm og kald, leter etter småfeil og kutter menn tvert ut av livet hvis de sier eller gjør noe jeg blir lei meg for, men har større terskel for de jeg er forelsket i og klarer ikke kutte de helt ut. Vært forelsket to ganger etter brudd med samboer for 3 år siden som jeg og var stormforelsket i, men endte opp hjerteknust med begge to og nå unngått menn i 1 år. Føles ganske håpløst ut. Anonymkode: a5f91...b0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå