tom1986 Skrevet 27. november 2021 #61 Del Skrevet 27. november 2021 J.E skrev (9 timer siden): Land som tar smittevern på alvor er de som oppdaterer rådene sine etter hvert som nye studier kommer. Hvilke land er det. Vær konkret 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 27. november 2021 #62 Del Skrevet 27. november 2021 Lawyam skrev (På 24.11.2021 den 20.15): Ja, hva venter man på? Å få lov å gå med munnbind liksom? Snakka med en idag som klaget over at de ikke kunne komme med påbud? Hvorfor ikke bare ta det på deg da? Er det forbud? Da kikket den på meg og sa jeg ikke forsto noe.... Det hadde hen rett i... Kanskje fordi munnbindet hjelper mest å beskytte andre hvis du selv er smittsom, og personen ville det skulle være gjensidig - at andre holder smitten sin for seg selv også med munnbind? Synes det var jævlig irriterende å jobbe på Kiwi i vår, vi fikk beskjed om å bruke munnbind uansett om det var kunder eller ikke i butikken, men for kundene var det helt valgfritt. Greit nok at kunden har alltid rett osv, men å sette dem høyere enn de ansatte, (kunden er sjefen vår som de sier) og må beskyttes til en hver pris, men det er ikke så nøye om de smitter oss - som kun er erstattelige butikkmedarbeidere.. det burde gå begge veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 27. november 2021 #63 Del Skrevet 27. november 2021 skruttveig skrev (1 time siden): Kanskje fordi munnbindet hjelper mest å beskytte andre hvis du selv er smittsom, og personen ville det skulle være gjensidig - at andre holder smitten sin for seg selv også med munnbind? Synes det var jævlig irriterende å jobbe på Kiwi i vår, vi fikk beskjed om å bruke munnbind uansett om det var kunder eller ikke i butikken, men for kundene var det helt valgfritt. Greit nok at kunden har alltid rett osv, men å sette dem høyere enn de ansatte, (kunden er sjefen vår som de sier) og må beskyttes til en hver pris, men det er ikke så nøye om de smitter oss - som kun er erstattelige butikkmedarbeidere.. det burde gå begge veier. Du kan godt bruke munnbind for min del. Synes også det er greit om du sover med det. Jeg kommer aldri til å ta det på meg, da skal jeg klippe et stort hull til munnen ihvertfall. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 27. november 2021 #64 Del Skrevet 27. november 2021 Tussa84 skrev (43 minutter siden): Du kan godt bruke munnbind for min del. Synes også det er greit om du sover med det. Jeg kommer aldri til å ta det på meg, da skal jeg klippe et stort hull til munnen ihvertfall. Jeg bruker ikke munnbind, jeg måtte gå med det konstant på jobb i lang tid under tvang, uten å få noe beskyttelse tilbake for det, så jeg vil ikke ha 🙂 jeg har 2 mnd igjen til fødsel, så jeg skal ikke treffe et menneske før, kanskje svigers til jul hvis de er friske, men ingen munnbind, vaksine eller coronapass på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 27. november 2021 #65 Del Skrevet 27. november 2021 skruttveig skrev (4 timer siden): Jeg bruker ikke munnbind, jeg måtte gå med det konstant på jobb i lang tid under tvang, uten å få noe beskyttelse tilbake for det, så jeg vil ikke ha 🙂 jeg har 2 mnd igjen til fødsel, så jeg skal ikke treffe et menneske før, kanskje svigers til jul hvis de er friske, men ingen munnbind, vaksine eller coronapass på meg. Nå begynner jeg nesten å gråte. Gravide som tvinges til å bruke munnbind. Dette er jo helt grotesk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 27. november 2021 #66 Del Skrevet 27. november 2021 (endret) Tussa84 skrev (2 minutter siden): Nå begynner jeg nesten å gråte. Gravide som tvinges til å bruke munnbind. Dette er jo helt grotesk. Jeg var ikke gravid da Hvorfor denne tonen, jeg er jo som oftest alltid enig med deg her i coronaforumet, og har gitt deg mange pluss.. eller var det tussi84 kanskje?:D Poenget mitt var at om jeg som Kiwiansatt skal være tvunget til å gå med munnbind 8 timer i strekk, hvorfor skal ikke kunden som kommer inn på min arbeidsplass bli tvunget til det samme? Endret 27. november 2021 av 123 eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 27. november 2021 #67 Del Skrevet 27. november 2021 skruttveig skrev (16 minutter siden): Jeg var ikke gravid da Hvorfor denne tonen, jeg er jo som oftest alltid enig med deg her i coronaforumet, og har gitt deg mange pluss.. eller var det tussi84 kanskje?:D Poenget mitt var at om jeg som Kiwiansatt skal være tvunget til å gå med munnbind 8 timer i strekk, hvorfor skal ikke kunden som kommer inn på min arbeidsplass bli tvunget til det samme? Da synes jeg like godt kiwi-ansatte kunne hatt en rød ball i munnen med strikk rundt bakhodet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 27. november 2021 #68 Del Skrevet 27. november 2021 tom1986 skrev (8 timer siden): Hvilke land er det. Vær konkret For et par dager siden sendte jeg deg link med 30 studier som viser at munnbind har effekt. De leste du nok ikke. 170 land har innført munnbind bruk grunnet studier, og WHO , det europeiske og amerikanske smittevernsbyråene anbefaler det. Vaksinerte smitter også videre og vi er fortsatt i en pandemi ... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marita31 Skrevet 27. november 2021 #69 Del Skrevet 27. november 2021 Her jeg bor anbefaler kommunen munnbind og jeg ser i butikker at de aller fleste bruker det, også jeg bruker munnbind så er bare å fortsette å bruke munnbind tenker jeg. Er lov å tenke selv også hva er best for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 27. november 2021 #70 Del Skrevet 27. november 2021 J.E skrev (4 timer siden): For et par dager siden sendte jeg deg link med 30 studier som viser at munnbind har effekt. De leste du nok ikke. 170 land har innført munnbind bruk grunnet studier, og WHO , det europeiske og amerikanske smittevernsbyråene anbefaler det. Vaksinerte smitter også videre og vi er fortsatt i en pandemi ... Det spiller ingen rolle om du sender lenke til 1 eller 30 studier så lenge samtlige er svake. Observasjonsstudier er ubrukelige fordi kontrollerer ikke for systematisk bias eller konfunderende variabler. Modelleringsstudier er ubrukelige fordi de antar, og ikke påviser, effekt av et tiltak. Kliniske studier i laboratorier sier ingenting om hvilken effekt munnbind har på samfunnsnivå. Samtlige tre har også et stort problem i at munnbindpåbud er som regel knyttet til en rekke andre samtidige tiltak, og da er det umulig å skille ut effekten av munnbind. På den andre siden har vi et par systematiske randomiserte kontrollerte studier som holder et brukbart nivå (litt lav styrke, mangler baseline målinger o.l.). De viser ingen eller liten (maks 10%) effekt. Dette samsvarer også med det vi faktisk ser i land etter land. Spania, USA, UK, Tsjekkia, Italia, Belgia, Frankrike osv har alle hatt munnbindpåbud i lang tid, uten at det har ført til noen som helst merkbar effekt på smitteutviklingen. Oslo hadde munnbindpåbud i nærmere seks måneder uten at det ga noen som helst nedgang i smitteutviklingen. De eneste tiltakene som faktisk har betydelig effekt er vaksiner og å redusere antall kontakter (avstand og mobilitet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 28. november 2021 #71 Del Skrevet 28. november 2021 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg