NorthernLight Skrevet 24. november 2021 #1 Del Skrevet 24. november 2021 Regjeringen i Danmark vil innføre munnbindkrav i butikker og kollektivtransport. Det burde man gjort her i Norge også. Sitat Det er Epidemikommissionen, der anbefaler, at det igen skal være et krav at bære mundbind eller visir udvalgte steder på grund af den stigende smitte med coronavirus. - Det er en anden epidemi, vi står med nu. Delta-varianten er langt mere smitsom, og det udfordrer os. Derfor er vi nødt til at tage disse værktøjer i brug, siger Magnus Heunicke. https://www.bt.dk/politik/regeringen-vil-igen-indfoere-mundbind-i-transport-og-butikker 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pterinochilus Skrevet 24. november 2021 #2 Del Skrevet 24. november 2021 NorthernLight skrev (3 minutter siden): Regjeringen i Danmark vil innføre munnbindkrav i butikker og kollektivtransport. Det burde man gjort her i Norge også. Absolutt. Nå anbefalte jo Helsedirektoratet noe tilsvarende i forrige uke, men Ingvild Kjerkol mente tydeligvis at det ikke har noe for seg. Her til lands løser vi pandemien ved å anbefale folk å slutte å håndhilse. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 24. november 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 24. november 2021 Pterinochilus skrev (2 minutter siden): Absolutt. Nå anbefalte jo Helsedirektoratet noe tilsvarende i forrige uke, men Ingvild Kjerkol mente tydeligvis at det ikke har noe for seg. Her til lands løser vi pandemien ved å anbefale folk å slutte å håndhilse. ja og heller bruke albuen , ( da vil man i praksis komme enda nærmere personen, utrolig smart) Bedre å droppe albue og håndhilse gitt... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 24. november 2021 #4 Del Skrevet 24. november 2021 NorthernLight skrev (Akkurat nå): ja og heller bruke albuen , ( da vil man i praksis komme enda nærmere personen, utrolig smart) Bedre å droppe albue og håndhilse gitt... Ja, aldri forstått den albuen... Har ikke målt, men ser kortere ut. Ser på fothilsere også.... Lutet rygg og ansiktene nærmere ofte, ikke vett å lene seg tilbake... Ser bare teit ut. Hva med 'Hei'? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 24. november 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 24. november 2021 Lawyam skrev (1 minutt siden): Ja, aldri forstått den albuen... Har ikke målt, men ser kortere ut. Ser på fothilsere også.... Lutet rygg og ansiktene nærmere ofte, ikke vett å lene seg tilbake... Ser bare teit ut. Hva med 'Hei'? Ja holder med hei. Vi er ikke i en smittesituasjon hvor det er smart med håndhilsing/albue. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktusogsol Skrevet 24. november 2021 #6 Del Skrevet 24. november 2021 Lawyam skrev (9 minutter siden): Ja, aldri forstått den albuen... Har ikke målt, men ser kortere ut. Ser på fothilsere også.... Lutet rygg og ansiktene nærmere ofte, ikke vett å lene seg tilbake... Ser bare teit ut. Hva med 'Hei'? Det ser kortere ut? Ja? Halve armen er kortere enn hele... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaur Skrevet 24. november 2021 #7 Del Skrevet 24. november 2021 (endret) Tror det kommer til å skje her også. Jeg har en time et sted som ligger i kjøpesenter neste uke og fikk sms i dag om at de ønsker at man bruker munnbind. Alle drosjesjåfører jeg ser bruker også munnbind nå så virker som de har fått streng beskjed om det. Endret 24. november 2021 av Kaur 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 24. november 2021 #8 Del Skrevet 24. november 2021 Kaktusogsol skrev (Akkurat nå): Det ser kortere ut? Ja? Halve armen er kortere enn hele... Enn 1 meter. Dessuten legges armene på skrå og det blir mindre avstand. Hodene kommer ofte enda nærmere fordi de lener seg litt mot hverandre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 24. november 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 24. november 2021 Lawyam skrev (4 minutter siden): Enn 1 meter. Dessuten legges armene på skrå og det blir mindre avstand. Hodene kommer ofte enda nærmere fordi de lener seg litt mot hverandre. Itillegg sier man ofte noe da og dermed flyr virusene ut av munnen… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 24. november 2021 #10 Del Skrevet 24. november 2021 Ikke alltid like lurt å åpne munnen heller, nei 'Taushet er gull - albu er tull". 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 24. november 2021 #11 Del Skrevet 24. november 2021 Mulig nok en uke med stigende smitte er nok til at Kjerkhol snart tar til vettet og innser at det må flere enkle tiltak til for å snu smittetrenden. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 24. november 2021 #12 Del Skrevet 24. november 2021 Tror poenget med albuen er at man sjeldent tar seg selv i ansiktet med albuen😉 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 24. november 2021 #13 Del Skrevet 24. november 2021 Tone83 skrev (Akkurat nå): Tror poenget med albuen er at man sjeldent tar seg selv i ansiktet med albuen😉 Du har har vel rett i det, men den blir for kort ved hilsing. Jeg åpner døren med den - bryter. Når jeg møter noen smiler jeg og sier 'hei' med og uten munnbind, alt ettersom. Den jeg møter gjør det samme og vi føler vi har fått hilst, merkelig ikke sant at det fungerer? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cas12 Skrevet 24. november 2021 #14 Del Skrevet 24. november 2021 NorthernLight skrev (47 minutter siden): Regjeringen i Danmark vil innføre munnbindkrav i butikker og kollektivtransport. Det burde man gjort her i Norge også. https://www.bt.dk/politik/regeringen-vil-igen-indfoere-mundbind-i-transport-og-butikker kanskje der det ikke går an og holde en meter,ellers synes jeg ikke det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 24. november 2021 #15 Del Skrevet 24. november 2021 (endret) cas12 skrev (6 minutter siden): kanskje der det ikke går an og holde en meter,ellers synes jeg ikke det Det er ikke de letteste steder å kunne holde meteren og luften er full av virus etter dem som har gått der eller sittet der. Endret 24. november 2021 av Lawyam 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 24. november 2021 #16 Del Skrevet 24. november 2021 cas12 skrev (4 minutter siden): kanskje der det ikke går an og holde en meter,ellers synes jeg ikke det Påbud om munnbind blir i praksis det samme som å gjeninnføre meteren, man skal bruke munnbind dersom man ikke kan holde 1 meters avstand. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 24. november 2021 #17 Del Skrevet 24. november 2021 (endret) Både bystyret i Oslo og regjeringen somler noe voldsomt. Hvorfor innfører de ikke bare påbud med munnbind? Vil de ikke redusere smitten nå eller hva er det for noe? Endret 24. november 2021 av Frøkensina 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinkishLampshade Skrevet 24. november 2021 #18 Del Skrevet 24. november 2021 Mannen og jeg har brukt munnbind i butikker og lignende, selv etter at forbudet forsvant. På Oslo S er det ofte helt Texas med folk som hoster og overhodet ikke passer på avstanden til andre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 24. november 2021 #19 Del Skrevet 24. november 2021 PinkishLampshade skrev (3 minutter siden): Mannen og jeg har brukt munnbind i butikker og lignende, selv etter at forbudet forsvant. På Oslo S er det ofte helt Texas med folk som hoster og overhodet ikke passer på avstanden til andre. Ja, hva venter man på? Å få lov å gå med munnbind liksom? Snakka med en idag som klaget over at de ikke kunne komme med påbud? Hvorfor ikke bare ta det på deg da? Er det forbud? Da kikket den på meg og sa jeg ikke forsto noe.... Det hadde hen rett i... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinkishLampshade Skrevet 24. november 2021 #20 Del Skrevet 24. november 2021 1 minutt siden, Lawyam said: Ja, hva venter man på? Å få lov å gå med munnbind liksom? Snakka med en idag som klaget over at de ikke kunne komme med påbud? Hvorfor ikke bare ta det på deg da? Er det forbud? Da kikket den på meg og sa jeg ikke forsto noe.... Det hadde hen rett i... Ja, det er veldig merkelig. Klart det kan være plagsomt å gå med munnbind, men mye bedre enn alternativet. At folk generelt nå ikke engang gidder å prøve å dekke til munnen når de hoster er jo helt utrolig. Ser mye mindre håndsprit rundt om også, noe som ikke akkurat virker så betryggende i julestria... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg