AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1 Skrevet 24. november 2021 Jeg venter første barn med samboeren, og har ett barn fra før. Problemet er at faren til dette barnet har fortalt barnet at når babyen blir født vil vi ikke ha det barnet mer, og at det ikke er viktig mer. Hvordan ville dere håndtert situasjonen? Det nytter dessverre ikke snakke med faren. Anonymkode: 00e7a...915
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #2 Skrevet 24. november 2021 Da snakker du med barnet. Anonymkode: 10d6a...09c 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #3 Skrevet 24. november 2021 Dette er psykisk vold mot barnet. Snakk med familievern kontoret om hvordan faren manipulerer barnet for å få mer makt over det og forsøke å skape splid med deg. Det høres ikke ut som det er sunt for barnet å ha denne kontakten med far når han holder på sånn! Ikke minst snakk med barnet om at det faren sier er løgn Anonymkode: 2e18c...c1d
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #4 Skrevet 24. november 2021 Da snakker du med barnet, og legger gode planer for hvordan dere skal ivareta det når babyen kommer. Barnet kan jo fort føle seg nedprioritert hvis dere ikke er bevisst på det, så alt kan ikke handle om den nye babyen når barnet er der. Du må kunne gå bort fra baby for å ta deg av det barnet du har fra før, og det må samboeren din være forberedt på. Anonymkode: 4849d...480
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #5 Skrevet 24. november 2021 Don't feed trollz. Anonymkode: 4da19...496
GammelKaktus Skrevet 24. november 2021 #6 Skrevet 24. november 2021 Spørs litt på alderen på dette barnet da? Men jeg hadde nå vært ærlig å sagt at det far kommer med er bare tull. Ingen kan ta barnets plass og så passer du og samboer på å inkludere og ta ekstra godt vare på barnet du har fra før av etter fødsel og slik at hen ikke kjenner på slike følelser. Fy faen for en drittsekk til far han har som vil sette slike tanker i hodet på sitt eget barn. Waste of space. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #7 Skrevet 24. november 2021 FrøkenMånestråle skrev (10 minutter siden): Spørs litt på alderen på dette barnet da? Men jeg hadde nå vært ærlig å sagt at det far kommer med er bare tull. Ingen kan ta barnets plass og så passer du og samboer på å inkludere og ta ekstra godt vare på barnet du har fra før av etter fødsel og slik at hen ikke kjenner på slike følelser. Fy faen for en drittsekk til far han har som vil sette slike tanker i hodet på sitt eget barn. Waste of space. Barnet er 8, men merker at det ble litt urolig pga det. Jeg skjønner det blir viktigere inkludere barnet, og bruke tid alene med det. Det er bare litt trist, og litt slitsomt at barnet skal grue seg ekstra pga dette. Barnet var kjempe glad når det fikk vite det skulle få ett søsken, men så kom det. Skulle ønske faren skjønte at det egentlig kun skader barnet når han sier slike ting. Anonymkode: 00e7a...915
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #8 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg venter første barn med samboeren, og har ett barn fra før. Problemet er at faren til dette barnet har fortalt barnet at når babyen blir født vil vi ikke ha det barnet mer, og at det ikke er viktig mer. Hvordan ville dere håndtert situasjonen? Det nytter dessverre ikke snakke med faren. Anonymkode: 00e7a...915 Det samme skjedde her. Jeg har et barn fra før og ventet i fjor et barn til. Min eldste sa at "pappa sier at du og stefar bare er glad i babyen." Så jeg fortalte min eldste daglig at vi alltid kommer til å elske han også. Anonymkode: 88a66...7bd
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #9 Skrevet 24. november 2021 Da ville jeg ha svart at jeg skjønner virkelig ikke hvorfor pappa tror sånt. Vi vil jo alltid elske deg herifra til månen og tilbake igjen, dessuten så tror jeg at du kommer til å bli verdens beste storesøster Anonymkode: 2a073...f88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå