Gå til innhold

Oslo begynner med oppsøkende vaksinering

Tunique

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine fordommer tenker at det er i bydeler med høy innvandring og sterk religiøsitet som fortsatt ikke vaksinerer seg. Desverre er det vel endel reisevirksomhet til hjemlandet i disse miljøene også.

Håper det har en god effekt.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (1 time siden):

Man får prøve det meste. Det kan hende man når ut til noen.

Vi kan håpe. Det er mange som trenger 3. dose så raskt som overhodet mulig og sikkert mange som begynner å bli desperate. Økningen i innleggelser av fullvaksinerte stiger uke for uke. Heldigvis vet vi at det blir færre innleggelser av vaksinerte så snart de har blitt oppfriskningsvaksinert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vaksinebuss i Stavanger også?

Det virker fornuftig for meg, mange synes nok det er tungvindt og tidkrevende å komme seg til vaksine-senteret. Veldig mye lettere å vaksinere seg dersom man kan gjøre det f.eks. rett utenfor jobb på vei hjem.

Det er fortsatt frivillig.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel verdt et forsøk. Jeg forstår ikke at dette er noe å reagere negativt på for de som ikke vil vaksinere seg, dere kan jo fortsatt si nei. 

Tussa84 skrev (6 minutter siden):

Vi kan håpe. Det er mange som trenger 3. dose så raskt som overhodet mulig og sikkert mange som begynner å bli desperate. Økningen i innleggelser av fullvaksinerte stiger uke for uke. Heldigvis vet vi at det blir færre innleggelser av vaksinerte så snart de har blitt oppfriskningsvaksinert.

Nå gjelder vel denne oppsøkende vaksineringen å nå de som ikke har vaksinert seg i det hele tatt, men ja det haster å gi 3. dose  ferdig til de eldre og svakeste. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunique skrev (7 minutter siden):

Dette tar kaka. Er målløs.

Nå er det jo ikke sånn at de dukker opp på døra til de uvaksinerte for å vaksinere dem. Det er snakk om en vaksinebuss som skal gjøre det enklere for folk å få vaksinert seg på store arbeidsplasser i arbeidstiden og på videregående skoler i skoletiden. Forstår ikke helt hvorfor du er målløs og synes at dette "tar kaka".

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunique skrev (4 minutter siden):

Er redd mange kommer til å akseptere alt, så lenge det kommer fra Løvebakken.

Skummel utvikling 

Enig. Folk er utrolig naive og blåøyde. Jeg er sikker på, hadde myndigheten bedt vaksinefantastene sage av seg høyrearmen, hadde de gjort det. At det går an.

Endret av Adrenalina1
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hva er egentlig problemet? Jeg husker tilbake til svineinfluensaen. Jeg hadde hørt at det var en vaksine tilgjengelig, men fikk aldri surret meg til å dra til legen. Så fikk jeg plutselig tilbud om å ta den på arbeidsplassen, det var jo superlettvint. Vips, så var jeg vaksinert mot det. 

Det er ingen som blir tvunget til noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de kjører til skoler/arbeidsplasser og opplyser om at de og tilbudet er der er det selvsagt helt greit. Om de kommer inn på stedene og begynner å skal overtale folk er det tvilsomt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Om de kjører til skoler/arbeidsplasser og opplyser om at de og tilbudet er der er det selvsagt helt greit. Om de kommer inn på stedene og begynner å skal overtale folk er det tvilsomt.

Håper du har rett i det. Er en vesentlig forskjell det, ja.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være positivt for vaksinemotstandere også tenker jeg. Jo flere som tar vaksinen, jo mindre er muligheten for at det blir et påbud.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Example skrev (2 minutter siden):

Må være positivt for vaksinemotstandere også tenker jeg. Jo flere som tar vaksinen, jo mindre er muligheten for at det blir et påbud.

DET forstår ikke DE. Det er det aller mest fortvilende her. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lawyam skrev (10 minutter siden):

DET forstår ikke DE. Det er det aller mest fortvilende her. 

Absolutt. 

Skulle trodd det hadde ringt noen bjeller når landet Vest-Europa med lavest vaksineoppslutning er det første til å innføre påbud, men nei.

Vanligvis er det en styrke å være mange, men ikke her.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Så frekt.

De fleste som ikke har tatt den til nå, trenger ingen påminnelse heller. Man tar den hvis man vil, og lar være hvis man ikke vil. Jeg skal i hvert fall ikke åpne døra om det ringer på nå. Dette er tull å holde på med.

Tenker foreldre bør snakke med barna sine, så de ikke kan ta vaksine på skolen, uten at foreldre vet om det. Rimelig frekt å oppsøke arbeidsplasser også. Må da bryte med personvern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (21 minutter siden):

Så frekt.

De fleste som ikke har tatt den til nå, trenger ingen påminnelse heller. Man tar den hvis man vil, og lar være hvis man ikke vil. Jeg skal i hvert fall ikke åpne døra om det ringer på nå. Dette er tull å holde på med.

Tenker foreldre bør snakke med barna sine, så de ikke kan ta vaksine på skolen, uten at foreldre vet om det. Rimelig frekt å oppsøke arbeidsplasser også. Må da bryte med personvern?

Ingen kan vaksinere barn under 16 uten foreldrenes samtykke.

De over 16 velger selv. Og det er du vel for, frihet til å velge?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...