AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1 Skrevet 24. november 2021 Flytting? Hvem man barnet bruker tid med? Endringer i livet generelt? Om det kommer søsken? Anonymkode: 6d2e4...4d6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #2 Skrevet 24. november 2021 Hva mente du nå 🤔 Anonymkode: 77215...939 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #3 Skrevet 24. november 2021 Ja, du forteller selvsagt din barnefar (eller barnemor) om du skal flytte eller få søsken til eksisterende barn. Og andre ting i hverdagen til felles barn. Det er faktisk viktig å tenke "barnets beste" i Anonymkode: a2299...52f 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #4 Skrevet 24. november 2021 Hva er konteksten? En venn f eks har ikke noe med å fortelle foreldrene til ungen at ungen prøvde å røyke sigg eller er venn med den og den Men far til ungen og motsatt må jo fortelle alt relevant om livet til ungen til den andre så begge er oppdatert og har nok innsikt i ungenes liv til å følge den opp Anonymkode: 49b61...657 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #5 Skrevet 24. november 2021 Regner med at du tenker foreldre imellom, når de ikke er et par? Jeg er interessert i å høre om alt som har betydning for mitt barn og store og små ting som skjer i deres hverdag. Får dog ikke engang info om at de er invitert i bursdag, om de har slått seg og vært på legevakta eller ting som skjer på skole og barnehage. Får kun vite ting fra barna selv og ved å følge med på ukeplaner og apper fra respektive institusjoner. Kan til og med merke på barnet at far er i nærheten om jeg ringer for å skravle med barnet i pappauke. Kjenner at barnet er anstrengt og kanskje irritabel. Jeg har sett og møtt fars nye partner og dennes barn et par ganger sånn i forbifarta - synes hun virker helt ok og er ikke noe problem. Selv tør jeg ikke si noe om at jeg også har ny kjæreste fordi jeg tror far ville snakket mye mer stygt om meg til barna da, og eventuelt gjort sitt for å ødelegge tiden jeg tilbringer med kjæresten i barnefrie uker. Han er bitter etter bruddet og vil føle seg truet av en ny partner hos meg. Tenker at jeg ikke trenger fortelle om kjæresten til han ennå da barna heller ikke vet noe - men kan ikke si at jeg gleder meg, nei. Den dagen kommer. Jeg forteller sånn grovt hva barna har gjort og hvordan ståa er når jeg møter far. Ikke sikkert han svarer eller ser på meg når jeg forteller noe, men fortsetter i vanlig hyggelig tone til jeg har fått sagt det jeg tenker var viktig å vite om barna. Misunner dem som kan kommunisere normalt. Tror vi kommer dit en vakker dag, da han av og til oppfører seg noenlunde greit. Litt usikker på hva som er parameterne for valgt oppførsel på gitt dag. Virker tilfeldig. Anonymkode: e46f8...2be 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå