AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1 Skrevet 24. november 2021 Jeg har en jobb hvor jeg må vaske arbeidsutstyret opptil flere ganger i uken. Vi står i en vaskehall og må bruke en skumpistol og så høytrykkspyle etterpå. Det skummet som blir brukt vet jeg er etsende da det skal løse opp skitt. Har fått det på huden flere ganger (også øyne) men det merkes ikke annet enn at det svir litt i øynene. Det blir jo vannet ut siden det blandes med vann. Men fortsatt et sterkt stoff. Etter jeg fant ut jeg var gravid (4 uker) så kuttet jeg ut å bruke skum, da brukte jeg kun vann til å spyle med, men jeg sitter i ettertid å tenker. Hvis andre har vært i hallen før meg og brukt skum, kan det da ha sittet igjen partikler som jeg har pustet inn og fostret har fått skade? Fra hvilken uke får fosteret i seg det jeg puster inn? Kan det ha skjedd skade før uke 4 også når jeg brukte skum? Anonymkode: d7a40...404
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #2 Skrevet 24. november 2021 Man deler fra dag en, fosteret er aldri en separat del sånn sett. Anonymkode: 7e68c...a42
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #3 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man deler fra dag en, fosteret er aldri en separat del sånn sett. Anonymkode: 7e68c...a42 Blir så sykt redd at jeg tenker på abort. Er så redd fosteret har tatt skade. Anonymkode: d7a40...404
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #4 Skrevet 24. november 2021 Mest sannsynlig er det ikke farlig når det er snakk om så lite på så kort tid. Men ta en prat med legen din eller jordmor, så får du noe mer konkret om hvordan du skal forholde deg til det framover. Du får ikke gjort noe med det som har skjedd, så prøv å senke skuldrene og nyte svangerskapet😊 Anonymkode: 7e68c...a42 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #5 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Man deler fra dag en, fosteret er aldri en separat del sånn sett. Anonymkode: 7e68c...a42 Nei, fosteret tar ikke næring gjennom morkaken før uke 6, og deler dermed ikke blodgjennomstrømmingen med mor enda. Før det tar den kun fra plommesekken sin, som skapes når embryoet skapes. Anonymkode: a21b1...ab0
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #6 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Nei, fosteret tar ikke næring gjennom morkaken før uke 6, og deler dermed ikke blodgjennomstrømmingen med mor enda. Før det tar den kun fra plommesekken sin, som skapes når embryoet skapes. Anonymkode: a21b1...ab0 Så da har ikke det jeg har pustet inn heller nådd fosteret før i uke 6? Anonymkode: d7a40...404
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå