Gå til innhold

Når du kommer hjem fra jobben

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og partneren, som har hatt fri/hjemmekontor, er i en telefonsamtale, forventer du at de avslutter når du kommer hjem. Hva om det skjer daglig, hvor lenge er det greit at telefonsamtalen varer? Det er gjerne den samme personen på telefonen, og samtalen kan vare i minst 30 minutter etter hjemkomsten din, parallelt med at du/dere lager middag. Tenker du helt uproblematisk, eller blir du etterhvert lei av at du aldri kan få et par ord med partneren din i tiden etter jobb, aldri et «hei, hvordan var din dag?»

I dag kjenner jeg at jeg fikk litt nok, men samtidig, han har jo rett til å gjøre som han vil. Jeg lager ikke et nummer av det. Og vi kan jo snakke sammen - etterhvert😝

Anonymkode: cba74...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke forventet at han skulle avslutte en telefonsamtale med meg når jeg kom hjem fra jobb, spesielt ikke om han hadde hjemmekontor og det var jobbrelatert.

Er det en spesiell grunn til at din partner alltid prater med samme person akkurat i det du kommer hjem? Hvor ofte skjer det?

Anonymkode: 4ea12...ded

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva de snakker om. Er det viktig og jobbrelatert, skjønner jeg at han ikke legger på. Hvis det er en kamerat eller andre han bare slarver med, hadde jeg som samboer/kone følt meg nedprioritert hvis dette skjer hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Hvis det var en jobbtelefon må han jo få gjøre seg ferdig, han er jo på hjemmekontor. 

Men hvis det var en kompis han hveeeeer eneste dag (ofte) snakket med om bare ubetydelig tull akkkkkuratt hver gang jeg kom hjem fra jobb så hadde jeg syns det hadde vært hensynsløst om han ikke gadd å korte ned samtalen når jeg kom, for å si hei til og ta hensyn til meg. Jeg prater heller ikke med venninner annet enn korte beskjeder hvis kjæresten er hjemme, da sier jeg heller at vi ringes senere om vi har mer å snakke om fordi jeg syns det er uhøflig å prate lenge i tlf når man er rundt andre 

Anonymkode: f50fc...684

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jobbrelatert. Familiemedlem stort sett, men kompis innimellom. Det skal sies at mannen er en racer på å snakke i telefonen i timesvis😉 Jeg lever stort sett fint med det, men i dag var jeg sliten og da tenkte jeg at det respektløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

Jeg antar at det er snakk om jobbtelefon. Jeg hadde ikke forventet at han hadde avsluttet samtalen før han var ferdig med den, og hadde heller ikke dradd han ut av kontoret for middagslaging og spørsmål om jeg hadde hatt en fin dag før han var ferdig på jobb.

Middag kan jeg lage alene. Orker ikke å ha en telefontytende mann svinsende rundt meg bare fordi det skal være "rettferdig". Da kan han heller rydde etterpå om det er så nøye.

Anonymkode: ec4b7...2d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke jobbrelatert. Familiemedlem stort sett, men kompis innimellom. Det skal sies at mannen er en racer på å snakke i telefonen i timesvis😉 Jeg lever stort sett fint med det, men i dag var jeg sliten og da tenkte jeg at det respektløst.

Her kommer sersjant madammen hjem og han vet ikke at du er sliten og syns det er respektløst av han å prate med andre? Har du neglesjert å drille han?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om jeg er sliten, så orker jeg ikke å høre på. Så da går i et annet rom. Men hadde dette vært min samboer, så hadde han nok lagt på når jeg kom hjem for å hilse på, for så å evt ringe vedkommende tilbake senere om han ikke var ferdig og det var mye mer de skulle snakke om.

Anonymkode: ec4b7...2d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (3 minutter siden):

Her kommer sersjant madammen hjem og han vet ikke at du er sliten og syns det er respektløst av han å prate med andre? Har du neglesjert å drille han?

Jepp, han har å legge bort alle andre ting og komme løpende med tøflene og pipen min! Det var akkurat det jeg prøvde å formulere😊

Ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TurdusMerula skrev (19 minutter siden):

Synes man bør være tolerant nok til å takle det om man ønsker å være samboere. Man eier ikke et annet menneskes tid. 

Men som samboer så krever det også at man evner å ta hensyn til den andre 

Anonymkode: f50fc...684

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS var irritert før hun gikk inn døra. Hadde han ikke snakket i telefonen hadde hun funnet noe annet å ta ham for.

Anonymkode: 57d04...503

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle jeg forventet det? Forventer folk oppmerksomhet med en gang de kommer inn døra? 
hadde ikke brydd meg noe. Første jeg gjør etter jobber å dusje uansett så det tar ca 30 min flr jeg er klar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke forventet at han skulle avslutte en telefonsamtale med meg når jeg kom hjem fra jobb, spesielt ikke om han hadde hjemmekontor og det var jobbrelatert.

Er det en spesiell grunn til at din partner alltid prater med samme person akkurat i det du kommer hjem? Hvor ofte skjer det?

Anonymkode: 4ea12...ded

Hjemmekontor er jo ikke jobb, det er fri. Det er for late og privilegerte unnasluntrere.

Anonymkode: ed1aa...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg aldri lagt meg opp i, og det har heller ikke han. 

Vi jobber hjemme begge to, av og på. Samt jobbreiser, kundebesøk, og møter. Man er ferdig på jobb når man er klar for dagen. Ikke når partneren er ferdig.

Legger oss heller ikke opp i hverandres private samtaler. Men forventer heller aldri at den andre starter på felles oppgaver mens vi fortsatt gjør egne ting. 

Middag lager vi sammen i 19-20 tiden. Eller til oss selv om den andre fortsatt er på jobb. 

Anonymkode: 151fd...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS var irritert før hun gikk inn døra. Hadde han ikke snakket i telefonen hadde hun funnet noe annet å ta ham for.

Anonymkode: 57d04...503

Var jeg det? Det er godt jeg har kg til å fortelle meg hva jeg egentlig følte! 
Jeg tok han forøvrig ikke. Jeg spør her fordi jeg innser at det kanskje er helt søkt å bli fornærmet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbtelefoner må få gå sin gang.

Ellers så forventer jeg ikke at han legger på om han snakker med kompiser heller, men kjenner jeg samboeren min rett hadde han nok gjort det likevel. Han sitter ofte og gamer når jeg kommer hjem, og snakker da på teamspeak, men han pleier å ta en pause for å komme å gi meg et kyss når jeg kommer hjem likevel. Ikke noe jeg krever, men jeg liker det.

Anonymkode: 771d7...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...