Gå til innhold

Masud Gharahkhani innstilt som ny stortingspresident

Anbefalte innlegg

Skrevet

Masud Gharahkhani (39) er innstilt av Arbeiderpartiet som ny stortingspresident, bekrefter partiet. Stortinget vil ta det endelige valget fredag.

Gharahkhani er stortingsrepresentant for Buskerud. Han er fra Skotselv i Øvre Eiker, og han har hatt fast plass på Stortinget siden 2017. Gharahkhani er født i Iran og oppvokst i Skotselv utenfor Drammen.

Og i kommentarfeltene er det opprør. Frykter man snikislamisering?

https://www.nettavisen.no/nyheter/masud-gharahkhani-innstilt-som-ny-stortingspresident

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er fra Iran og har vel flyktet fra landet pga revolusjonen. Ingenting å frykte, full tillit fra meg.

• Liker 43
Skrevet

Flott at han blir det.

Dette er person som ikke er født med sølvskje i munnen eller har fått roller i Ap pga han har hatt foreldre eller onkler som har viktige roller i partiet.  

• Liker 38
Skrevet

Jeg er antirasist og glad for at nye landsmenn trår til. Skulle ønske ingen etniske nordmenn satt på Stortinget, de er alle født med sølvskje i munnen.

• Liker 4
Skrevet
Tussa84 skrev (1 time siden):

Jeg er antirasist og glad for at nye landsmenn trår til. Skulle ønske ingen etniske nordmenn satt på Stortinget, de er alle født med sølvskje i munnen.

Ville ikke akkurat kalt meg selv antirasist, når du kommer med så rasistiske meninger like etterpå.

• Liker 26
Skrevet

Jeg tror Masud Gharahkhani kan bli en god stortingspresident, men det kan kanskje by på problemer i forhold til diplomatiske forhold og etterretning.

• Liker 11
Skrevet

Har full tillit til Masud Garahkhani, virker som en ekte sosialdemokrat.

At foreldrene flyktet fra det iranske regimet er fullt forståelig, det står også stor respekt av måten de har jobbet seg inn og opp i det norske samfunnet på.

Jeg tror at denne mannens bakgrunn gjør han ekstra godt rustet til å forstå ulike utfordringer folk måtte ha, blir veldig overrasket og skuffet om han ikke gjør en strålende jobb som stortingspresident.

• Liker 15
Skrevet

Da bør du nok flytte til et annet land hvor sannsynligheten for at etniske nordmenn sitter i parlamentet er lik null :)

Callisto83 skrev (23 minutter siden):

Jeg tror Masud Gharahkhani kan bli en god stortingspresident, men det kan kanskje by på problemer i forhold til diplomatiske forhold og etterretning.

Dette! Det handler ikke om han som person, men hvor han kommer fra ... Det kan være veldig problematisk. Egentlig kan det være skadelig. 

• Liker 8
Skrevet
Drizzt skrev (2 minutter siden):

Da bør du nok flytte til et annet land hvor sannsynligheten for at etniske nordmenn sitter i parlamentet er lik null :)

Dette! Det handler ikke om han som person, men hvor han kommer fra ... Det kan være veldig problematisk. Egentlig kan det være skadelig. 

Vi skal være glad for at andre lands borgere gidder å komme hit og rydde opp i alt det tullet vi driver med her.

• Liker 3
Skrevet

Dette er på linje med å si at jeg ikke ønsker folkt fra midtøsten eller afrika å inneha stemmerett i Norge.

Jeg mener selvsagt ikke det, jeg er jo ikke rasist.

• Liker 7
Skrevet

Har ennå ikke møtt en iraner som bor her i Norge som vil ha noe islam inn noe sted i Norge, helst det motsatte er min erfaring. Så for meg er ikke dette et problem og ser at det kan virke positivt inn på ungdommen at de ser at folk som kom utenfra som barn eller har foreldre som kom utenlands fra har gjort det godt og kommer i posisjoner. Skulle da egentlig bare mangle egentlig, han er nå like norsk som meg selv om han ikke ble født her.

Callisto83 skrev (30 minutter siden):

Men jeg er helt enig i denne og. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
Tussa84 skrev (45 minutter siden):

Vi skal være glad for at andre lands borgere gidder å komme hit og rydde opp i alt det tullet vi driver med her.

Det er vel mer tull å ordne opp i i, for eksempel, Iran?

Forøvrig blir han sikkert en bra stortingspresident.

Endret av Entern
  • Liker 4
Skrevet

OK, ''dere'' kan være glade for det, men å ønske at det ikke satt noen nordmenn i norsk parlament stiller seg i samme klasse som å klage til forsikringsselskapet at det var for mange tyrkere på et turistmål i Tyrkia.

• Liker 9
Skrevet
Drizzt skrev (Akkurat nå):

OK, ''dere'' kan være glade for det, men å ønske at det ikke satt noen nordmenn i norsk parlament stiller seg i samme klasse som å klage til forsikringsselskapet at det var for mange tyrkere på et turistmål i Tyrkia.

Skjønner ikke hva du mener her. Hadde du kunnet blitt utsatt for rasisme, kanskje du hadde forstått hvordan det er.

Gjest Alterego666
Skrevet

Andre lands borgere kan ikke bli valgt inn på Stortinget og dermed heller ikke bli stortingspresident.

Skrevet
Tussa84 skrev (4 minutter siden):

Skjønner ikke hva du mener her. Hadde du kunnet blitt utsatt for rasisme, kanskje du hadde forstått hvordan det er.

Hva har rasisme med det du skriver å gjøre? Hva er det du egentlig ønsker når du ikke vil ha nordmenn på Stortinget?

• Liker 13
Skrevet

Ser ikke problemet, så lenge fyren er anstendig og gjør en god jobb for Norge så er det det viktigste her.

• Liker 7
Skrevet
Drizzt skrev (4 minutter siden):

Hva har rasisme med det du skriver å gjøre? Hva er det du egentlig ønsker når du ikke vil ha nordmenn på Stortinget?

Det viktigste er at de i hvertfall har norsk statsborgerskap. De trenger ikke ha dobbelt statsborgerskap for mitt vedkommende. 

Gjest Jaconandersen
Skrevet
Tussa84 skrev (3 timer siden):

Er du helt gal. Tror du virkelig at alle i Norge har gode liv, bare fordi de ble født her? Tror du ikke at folk blir herset med, plaget, mobbet, trakkasert, har lite penger bare fordi de bor her. Slike holdninger som du har, er mye av grunnen til at mange har det dårlig her i Norge. Folk som ikke forstår virkeligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...