Gå til innhold

Et flertall av tyskere støtter vaksinepåbud. I en meningsmåling svarer 69 prosent at de støtter et generelt vaksinepåbud

NorthernLight

Anbefalte innlegg

ABM skrev (1 minutt siden):

Hvis staten gjennom lovverket pålegger innbyggerne å ta vaksine må de sanksjonere de siste 5 % som på tross av trusler og bøter nekter...fengsel eller tvangsvaksinering....i dette tilfellet mest sannsynlig henting av politi og tvangsvaksinering på nærmeste legevakt...

Dette vil være grunnlovsstridig. Ja fengsel, gjentatte bøter, miste førerkort ol kan være mulig, men i følge tysk grunnlov vil en direkte tvang være grunnlovsstridig og heller ikke ønsket. 

Du finner på ting og overdramatiserer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nikitaspin skrev (8 minutter siden):

Dette vil være grunnlovsstridig. Ja fengsel, gjentatte bøter, miste førerkort ol kan være mulig, men i følge tysk grunnlov vil en direkte tvang være grunnlovsstridig og heller ikke ønsket. 

Du finner på ting og overdramatiserer.

Hvis Tyskerne innfører tvungen vaksinering er det akkurat det som kommer til å skje...ordung muss sein..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (Akkurat nå):

Hvis Tyskerne innfører tvungen vaksinering er det akkurat det som kommer til å skje...ordung muss sein..

Jeg har bodd 15 år i Tyskland og følger debatten, det du hevder er kun basert på gamle fordommer fra 80 år tilbake. 🙄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nikitaspin said:

Jeg har bodd 15 år i Tyskland og følger debatten, det du hevder er kun basert på gamle fordommer fra 80 år tilbake. 🙄

Enig. De som skriker høyest om dette forstår ikke at 3 av tysklands største sykehus i regioner hvor folk er minst vaksinerte har kollapset og er fulle, hovedsaklig med uvaksinerte som tar opp mer ressurser, blir oftere innlagt, trenger respirator oftere og dør oftere. Tyskland sender nå pasienter fra disse sykehusene til Italia. Om man ikke får lov til å foreslå vaksinering når dette går utover hele samfunnet, så føler jeg at en del vaksinemotstandere ikke helt forstår makroøkonomi og sammfunnssammensetning.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Pivot said:

Hva mener du med dette? Hvis man kun ser på smittetallene - hva ser man da, mener du?

Jeg mener at 100 smittede for 18 måneder siden ikke er det samme som 100 smittede nå. Folk flest er vaksinerte, og vi tåler høyere smittetall uten at det rammer helsevesenets resursser for mye. Det er derfor vi vaksinerer folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NorthernLight skrev (På 24.11.2021 den 14.42):

Et flertall av tyskere støtter vaksinepåbud. I en meningsmåling svarer 69 prosent at de støtter et generelt vaksinepåbud. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset?pinnedEntry=42408

Tyskland har enormt med smitte om dagen . 

https://www.tv2.no/a/14369524/

Det er ikke akkurat noe rart at akkurat Tyskland kommer med denne type tiltak, selv om det er trist å si. Å putte folk i fengsel fordi de ikke vaksinerer seg, hører ikke hjemme i en rettsstat. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikitaspin skrev (6 timer siden):

Fengsel er jo direkte tvang. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (4 minutter siden):

Fengsel er jo direkte tvang. 

Nå er ikke fengsel blitt nevnt ennå, men ville selvsagt vært teoretisk mulig om man gjentatte ganger ikke betaler bøtene.

Men det er uansett noe annet enn fysisk tvang. I slike tilfeller snakker vi vel strafferamme på et par uker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikitaspin skrev (Akkurat nå):

Nå er ikke fengsel blitt nevnt ennå, men ville selvsagt vært teoretisk mulig om man gjentatte ganger ikke betaler bøtene.

Men det er uansett noe annet enn fysisk tvang. I slike tilfeller snakker vi vel strafferamme på et par uker.

Da mister man jobben - så det er jo tvang. Man må ha jobb for å kjøpe mat og betale husleie. Det samme med bøtene - mange har ikke råd til å betale dem. Så ja, det er tvang. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (1 time siden):

Da mister man jobben - så det er jo tvang. Man må ha jobb for å kjøpe mat og betale husleie. Det samme med bøtene - mange har ikke råd til å betale dem. Så ja, det er tvang. 

Ja, det er et valg man tar å stenge seg ute, jeg argumenterte kun mot den personen som mente de kom til å dra folk fysisk inn på sykehusene.

De som er så ekstreme er uansett de samme som stemmer på vårt høyreekstreme parti så ikke noe stort tap.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, ItchyBitchySpider said:

Jeg kan ikke bli pilot fordi synet mitt er dårlig. Er det også tvang?

Om man ikke kan ta vaksine, så finn en annen jobb.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/24/2021 at 2:42 PM, NorthernLight said:

Et flertall av tyskere støtter

Er det noe historie har lært oss så er det visstnok mye et flertall tyskere vil støtte

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bjørnedyr skrev (1 time siden):

Er det noe historie har lært oss så er det visstnok mye et flertall tyskere vil støtte

Vel; se på det på drnne måten; mindretall vil alltid tape over flertall. Du kan som alle andre VELGE hvilken side du vil være på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lawyam said:

mindretall vil alltid tape over flertall.

Dersom alt er ellers helt likt ja.

I praksis er ting aldri helt likt og det er ofte flertallet taper.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnedyr skrev (51 minutter siden):

Dersom alt er ellers helt likt ja.

I praksis er ting aldri helt likt og det er ofte flertallet taper.

Feil. Du tar en kamp du er nødt å tape. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 minutter siden, Lawyam said:

Feil. Du tar en kamp du er nødt å tape. 

Uansett bedre å tape enn å være på feil side;) Dessuten om det blir vaksinepåbud så flytter man ut av landet.

Endret av Bjørnedyr
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnedyr skrev (14 minutter siden):

Uansett bedre å tape enn å være på feil side;) Dessuten om det blir vaksinepåbud så flytter man ut av landet.

Hvis man får komme inn i et annet land uten å være vaksinert, skulle jeg tro....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lawyam said:

Hvis man får komme inn i et annet land uten å være vaksinert, skulle jeg tro....

Om det blir så ille med fengsel, fysisk tvang og reiseforbud så får man leve vaksinert i fangeskap:p

Endret av Bjørnedyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (På 24.11.2021 den 15.53):

Som vanlig når det blir vanskelige tider kommer menneskets sanne natur fram som flertallets tyranni...

Dette!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...