*melis* Skrevet 9. oktober 2005 #1 Skrevet 9. oktober 2005 Har akkurat lest gjennom noen andre tråder på dette forumet som handler om utro menn, og er så DRIITLEI av at det alltid må komme et eller annet hankjønn som skal forsvare seg på vegne av halve verdens befolkning med tåpelige utsagn om jaktinnstinkt og at det ligger i menns natur å være utro bla bla bla. Greit nok at menn kanskje har en sterkere kjønnsdrift enn kvinner, men må man virkelig tilbake til apene for å finne "unnskyldningen"? Vi lever faktisk i 2005! Vi sender folk uti verdensrommet, opererer og kurerer alvorlig syke, gjør stadig nye teknologiske fremskritt, og likevel henger vi igjen på apestadiet når det gjelder moral? Herregud, blir så alvorlig oppgitt når jeg leser alle patetiske unnskyldningene dere kommer med. Oppegående mennesker greier faktisk å leve såpass sivilisert at de handler på grunnlag av hva som er moralsk riktig å gjøre og ikke hva de måtte ha lyst til der og da! Er det bare jeg som reagerer på disse unnskyldningene?
Nabodama Skrevet 9. oktober 2005 #2 Skrevet 9. oktober 2005 Nei, jeg reagerer også på slike "unnskyldninger"! Helt enig!
Gjest Mito24 Skrevet 9. oktober 2005 #3 Skrevet 9. oktober 2005 Genene våre bryr seg ikke om at vi lever i år 2005. Du er usaklig.
Gjest Gitte Skrevet 9. oktober 2005 #4 Skrevet 9. oktober 2005 Syns ikke jeg har sett såå mange unnskyldene mannfolk her jeg.. Og har virkelig menn større sexdrift enn kvinner?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 9. oktober 2005 #5 Skrevet 9. oktober 2005 Jeg er drittlei unnskyldninger fra utro kvinner også, for den saks skyld.
*melis* Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2005 Syns ikke jeg har sett såå mange unnskyldene mannfolk her jeg.. Og har virkelig menn større sexdrift enn kvinner? ← Nå har jeg aldri vært mann, så akkurat det kan jeg egentlig ikke svare på. Men de hevder jo det de som har greie på det. Erfaringene mine er basert på ting jeg har hørt her og der, ikke bare her på forumet. Så kritikken er ikke først og fremst rettet til menn på dette forumet, ble bare så provosert når jeg leste et svar her at jeg følte for en snarlig urblåsning! Fint å høre at det ikke bare er jeg som reagerer i alle fall!
Gjest Ananas Skrevet 9. oktober 2005 #7 Skrevet 9. oktober 2005 Det jeg er lei er kjønnskategorisering. Men det er kansje ikke så rart at det blir mye av det på et nettsted som dette.
Gjest Rambo Skrevet 9. oktober 2005 #8 Skrevet 9. oktober 2005 Veldig interessant at man her nok en gang trekker frem menn som syndebukk. Jeg har stort sett lest om kvinner her som har lettet på samvittigheten angående utroskap.
*melis* Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter #9 Skrevet 9. oktober 2005 Jeg er drittlei unnskyldninger fra utro kvinner også, for den saks skyld. ← Vet at dette med utroskap langt ifra er et fenomen som bare eksisterer blant menn, og unnskyldninger, løgner og alt det der finner man jo både blant menn og kvinner og på alle områder i samfunnet. Poenget er bare at det blir så j***** primitivt å skylde på naturen og instinktet når vi tross alt har tatt noen steg videre fra apetiden. Dette er en unnskyldning som går igjen overalt, og siden jeg enda ikke har sett noen reaksjoner på det tenkte jeg det var på tide! Det blir liksom noe av det samme som å hevde at det er en naturlov å gå rundt å slå hverandre i hodet med stein, som vi angevelig skal ha gjort i steinalderen.
Gjest lolz Skrevet 9. oktober 2005 #10 Skrevet 9. oktober 2005 her i denne tråden applauderer KVINNENE instinktet og hva genene forteller oss inkonsekvens, det er en god ting når det gavner en http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=152178 PATETISK hvordan kvinnene i den vestlige verden har blitt!
Gjest TomKrus Skrevet 10. oktober 2005 #11 Skrevet 10. oktober 2005 her i denne tråden applauderer KVINNENE instinktet og hva genene forteller oss inkonsekvens, det er en god ting når det gavner en http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=152178 PATETISK hvordan kvinnene i den vestlige verden har blitt! ← Man kunnskapsshopper bare det som gagner sin sak, må vite.
Gjest TomKrus Skrevet 10. oktober 2005 #12 Skrevet 10. oktober 2005 Veldig interessant at man her nok en gang trekker frem menn som syndebukk. Jeg har stort sett lest om kvinner her som har lettet på samvittigheten angående utroskap. ← Jeg har nevnt det før, og jeg nevner det igjen, kvinnens famøse empati dreier seg primært om å forstå andre kvinner. Til trådstarter: De fleste som "unnskylder" sitt eller andres utroskap er ofte forumtroll, og du bare gleder dem ved å reagere slik du nå gjør. Men vi kan fortsatt forklare et større andel utro menn utfra genteori, men det unnskylder ikke handlingene, da vi er utstyrt med nok kognitive evner til å overstyre slike drifter. Men det kan gi en forklaring på hvorfor det er slik.
En lang kar Skrevet 10. oktober 2005 #13 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg kan tildels være enig i at det blir litt for enkel forklaring fra mannfolka å skylde på genene. Selv om det kan være litt av forklaringen allikevel. MEN : Det jeg har litt på følelsen : ( mulig dette blir litt brannfakkel, men.... *sssssss*) Jeg tror kanskje at menn og kvinner tenker litt forskjellig ang. utroskap. Med det mener jeg at jeg tror at damer legger litt mer følelser i en sånn situasjon enn det menn gjør. Jeg tror kanskje at menn er "flinkere" til å se på et sidesprang som "bare" et sidesprang , og ikke mer enn det. En seksuell tilfredstillelse der og da, og ferdig med det. Selv har jeg vært gift i mange år, og jeg har aldri vært utro. Jeg har hatt mange muligheter, men det har ikke blitt noe av.
*melis* Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #14 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg kan tildels være enig i at det blir litt for enkel forklaring fra mannfolka å skylde på genene. Selv om det kan være litt av forklaringen allikevel. MEN : Det jeg har litt på følelsen : ( mulig dette blir litt brannfakkel, men.... *sssssss*) Jeg tror kanskje at menn og kvinner tenker litt forskjellig ang. utroskap. Med det mener jeg at jeg tror at damer legger litt mer følelser i en sånn situasjon enn det menn gjør. Jeg tror kanskje at menn er "flinkere" til å se på et sidesprang som "bare" et sidesprang , og ikke mer enn det. En seksuell tilfredstillelse der og da, og ferdig med det. Selv har jeg vært gift i mange år, og jeg har aldri vært utro. Jeg har hatt mange muligheter, men det har ikke blitt noe av. ← Jeg trodde det var et kjent faktum at menn kan ha sex uten følelser jeg da:roll: Men det spiller ingen rolle i dette tilfellet, har man en avtale om å være trofast mot den man er sammen med (som det å være i et forhold så ofte innebærer), så bryter man ikke avtalen selv om "det ikke betyr noe". For det betyr nemlig ofte noe for den som blir bedratt.
Gjest Ananas Skrevet 10. oktober 2005 #15 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg trodde det var et kjent faktum at menn kan ha sex uten følelser jeg da. Det er kansje kjent, men ikke noe faktum. I alle fall ikke for denne mannen. Hmm ja jo kan og kan, men ønsker eller vil? Nei.
Gjest Milah Skrevet 10. oktober 2005 #16 Skrevet 10. oktober 2005 Det er da ikke bare menn som kan ha sex uten følelser..
*melis* Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #17 Skrevet 10. oktober 2005 Det er da ikke bare menn som kan ha sex uten følelser.. ← Nei, men i dette tilfellet var det snakk om menn.
Gjest Hennry! Skrevet 10. oktober 2005 #18 Skrevet 10. oktober 2005 Har akkurat lest gjennom noen andre tråder på dette forumet som handler om utro menn, og er så DRIITLEI av at det alltid må komme et eller annet hankjønn som skal forsvare seg på vegne av halve verdens befolkning med tåpelige utsagn om jaktinnstinkt og at det ligger i menns natur å være utro bla bla bla. Greit nok at menn kanskje har en sterkere kjønnsdrift enn kvinner, men må man virkelig tilbake til apene for å finne "unnskyldningen"? Vi lever faktisk i 2005! Vi sender folk uti verdensrommet, opererer og kurerer alvorlig syke, gjør stadig nye teknologiske fremskritt, og likevel henger vi igjen på apestadiet når det gjelder moral? Herregud, blir så alvorlig oppgitt når jeg leser alle patetiske unnskyldningene dere kommer med. Oppegående mennesker greier faktisk å leve såpass sivilisert at de handler på grunnlag av hva som er moralsk riktig å gjøre og ikke hva de måtte ha lyst til der og da! Er det bare jeg som reagerer på disse unnskyldningene? ← Du som oss som lever i 2005, bør holde deg oppdatert hva som er fakta på området...At nyere forskning tyder på at om kvinner har mulighet( ikke innesperret, eller drept som i muslimske land) så er kvinner betydeligt mer utro eller menn, forskjellen er størst i menns trang til å skryte av det..
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #19 Skrevet 10. oktober 2005 Du som oss som lever i 2005, bør holde deg oppdatert hva som er fakta på området...At nyere forskning tyder på at om kvinner har mulighet( ikke innesperret, eller drept som i muslimske land) så er kvinner betydeligt mer utro eller menn, forskjellen er størst i menns trang til å skryte av det.. ← Leste nylig i en eller annen avis at tallet lå på ca 28% på menn og 23% på kvinner. Prøver å finne linken... Kan ikke du finne noe som underbygger din påstand, da?
Lestat Skrevet 10. oktober 2005 #20 Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Mm, mener å ha lest tilsvarende tall jeg også. Det som ble slått opp som en sak (så vidt jeg husker) var at økningen av uttroskap var størst hos kvinner, og at de kvinner som var utro var oftere utro. Jeg synes egentlig det blir litt dumt å diskutere hvem som er værst. Utroskap er noe faenskap uansett om det er kvinner eller menn som er "værst" ... Endret 10. oktober 2005 av Lestat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå