AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1 Skrevet 24. november 2021 Jeg har fått en ny jobb der jeg blant annet er på hjemmebesøk hos noen som trenger det. Det er en der som driver med seksualisert griseprat og vitser (høhøhø). De sies at man bør være noe herda og ikke gå dit når man er pen og 20-ish. Jeg er eldre enn det, men står tilfeldigvis i gjenopptagelse av en overgrepssak, og alarmene mine uler når jeg er der. Han har det visstnok bare i kjeften, men…. Dette kjenner jeg ikke er bra for meg. Burde jeg ta det opp med leder, eller er det noe man bare skal finne seg i? Anonymkode: 74bbd...74e
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #3 Skrevet 24. november 2021 Jeg synes ikke det er noe du skal trenge å finne deg i nei. Greit nok det er kanskje ikke en person som er mulig å endre (antar alder/sykdom eller noe pga hjemmebesøk) så om det ikke er mulig for noen å ta en prat med fyren om oppførsel så må jo NOEN deale med ham, men tenker da at det bør være noen som ikke står i en overgrepssak. Ville tatt en prat med leder, du trenger ikke greie ut om hva du står i privat men bare forklar at pga. personlige grunner så er det veldig psykisk belastende for deg med slike kommentarer selv om du vet at det ikke vil følges opp av noe konkret handling. Spør om det er mulig å få byttet rute/brukerliste med noen dersom det ikke er mulig å få endret personen. Anonymkode: d3aef...661 1
LoppeLiten Skrevet 24. november 2021 #4 Skrevet 24. november 2021 Jeg opplevde noe lignende en periode jeg jobbet i helsevesenet og sa tydelig ifra til brukeren at jeg ikke likte "situasjonen" og det ble faktisk en positiv endring. Skal sies at jeg ikke har traumer knyttet til lignende hendelser, så om du syns det er vanskelig å ta det opp med brukeren ville jeg tatt det med leder, dette handler om dine grenser og de er VIKTIGE! 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #5 Skrevet 24. november 2021 Tusen takk for svar, dere. Jeg tror jeg tar det med leder for å finne en løsning på dette. Kanskje en annen kan ta over for meg. Jeg kan godt fortelle årsaken til leder, men jeg vil ikke blande kollegaer inn i årsaken til at dette blir vanskelig. Anonymkode: 74bbd...74e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå