AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1 Skrevet 24. november 2021 I dag ble det nok, og jeg ble sint. Men har selvfølgelig ikke sagt noe, som alltid. Vi (barna) er oppvokst i Norg. Helt siden vi var liten, har vi (barna) vært «tolk» for foreldre, å ringe til legen, ordne papirer, møter osv. Men nå kan de godt NORSK, men likevel vil at jeg skal være ansvarlig for alt. Til og med små ting, sånn som å sende melding til skolen, og skrive at lillesøsteren er syk. Når jeg spør moren hvorfor hun ikke gjør det selv, så sier hun «du kan det bedre enn meg» Hva da bedre!? Skrive en liten melding: «Hei. •••• er syk i dag, og kommer ikke» er det så vanskelig? Forrige uke måtte jeg bytte fastleger til hele familien. Fordi «du kan det bedre» Så måtte jeg snakke med læreren til broren, fordi «du kan det bedre» Så blir jeg vekket kl 07 «Hei duu, ring legen kl 09 og bestill time, du kan jo bedre dette her» Og så må jeg minne på dem møter, avtaler alt. Ellers så glemmer de. Jeg føler meg ansvarlig for hele familien min, jeg er dritt lei lei lei lei Anonymkode: e8975...984
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #2 Skrevet 24. november 2021 Uff, skjønner at det blir slitsomt. Hvor gammel er du? Det er ofte slik at hvis noen tar ansvar, så tar de andre mindre ansvar... Fordi du alltid ordner opp. Samtidig så skjønner jeg dine foreldre litt. Det å komme flyttende til et annet land handler ikke bare om språk, men forskjellige måter å forholde seg til det offentlige, ulike forventninger, ulike krav. Det er godt mulig dine foreldre ville håndtert ting mye bedre i sitt hjemland. Å vokse opp i landet man skal være voksen gir mye gratis som vi sjeldent tenker over. Anonymkode: 22524...037
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå