Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til neste år skal vi endelig starte prøvingen på å bli gravid! Vi håper å kunne bli gravid tidligst i mars. Vet jo selvfølgelig at dette absolutt ikke trenger å bli en enkel prosess, men når burde vi starte å prøve? (er 23 år og går på p-piller). 

Noen av dere som har "planlagt" å bli gravid i en tidsperiode, og når endte dere opp med å lykkes? 

Anonymkode: fb64e...6d8

Skrevet

Vi begynte å prøve i september i fjor, men jeg hoppa over prøvinga de månedene der jeg ville ha endt opp med å ha termin i desember og juli. Jeg ville ikke "ødelegge" jula, også ville jeg ikke risikere å føde midt i fellesferien. Er sikkert ikke alle som tenker sånn, men for meg så var det litt viktig. Det gikk på sjette forsøket, og vi venter nå ei jente i mars :) 

Anonymkode: 40d9c...66c

• Liker 1
Skrevet

Jeg slutta på p-pille noen måneder før, så brukte vi kondom månedene før prøvingen. Da kjente jeg syklusen min godt, og kroppen filk stabilisert seg.  Gravid på første forsøk. Så skulle vi ha nr. 2, gravid på først forsøk men mista i SA i uke 6. 

Anonymkode: b346e...3dd

• Liker 1
Skrevet

Vi håpte på å få barn rundt februar - april, og får vår del ble det termin i mars! Veldig flaks. Jeg tok utgangspunkt i et gjennomsnitt og antok derfor at vi kom til å bruke 3-6 måneder på å bli gravid. For vår del stemte dette veldig bra og jeg ble gravid i tredje prøveperiode. Sluttet på p-piller i god tid før prøvingen startet, og jeg kartla syklusen min ved hjelp av temping i forkant.

Det kunne ha klaffet i første prøveperiode, og det kunne ha tatt år (eller i verste fall aldri skjedd), så det er dessverre nærmest umulig å planlegge. 

Anonymkode: 93c6a...4a4

Skrevet

Om 2 år. Du er altfor ung.

Anonymkode: 61043...d65

• Liker 1
Skrevet

Sluttet på p-piller noen måneder tidligere pga. bivirkninger, hoppet av i svingen i ca. et halvt år. Ble gravid første gang han kom inni meg, uten at jeg var begynt å følge med på EL eller noe :fnise: Så dersom du ikke vil bli gravid før mars bør du ikke begynne prøvingen før mars heller. Men det kan være en god idé å slutte på p-piller et par-tre måneder i forveien så syklusen din får mulighet til å stabilisere seg litt før dere skal starte. 

Anonymkode: a4981...f51

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2021 den 19.41):

Idiot. 

Anonymkode: 151b1...65e

Skrevet

hva med å slutte på P piller etter jul, så fra januar er du pillefri.det kan jo ta litt tid før eggløsning og slikt kommer etter piller. 

så er dere er litt forsiktige fram til mars ved å eksempelvis hoppe av i svingen. dere har jo tenkt å starte prøving, så et jo ikke krise om du blir gravid ☺️

Anonymkode: 6aa0e...552

• Liker 1
Skrevet

:balltre:

Anonymkode: 5e87a...d0c

Skrevet

Bullshit, folk er forskjellige. "Lev livet som ung først", nei ikke alle er like! Noen har ønsket seg barn lenge. Jeg fant ut at jeg er gravid for 2 dager siden (jeg er 22),Norge absolutt ikke planlagt da jeg ikke er helt klar. Men når er man egentlig klar? Samboer er 25, fast jobb og god inntekt. Jeg skulle studere til neste år, men da forsyver jeg det i et år. Ikke no verre enn det. Jeg har festet et par ganger i 2019, not my cup of tea. Jeg har smakt alkohol 3 ganger, heller ikke interessant. Jeg har aldri reist, og intr meg 0 for det. Jeg er sjeldent med venninner, da jeg er en typisk lonewolf. Det kommer helt ann på hvem og hvordan man er!

Anonymkode: fd0bb...a1e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2021 den 4.07):

Idiot. 

Anonymkode: 151b1...65e

Reagerer du på samme måte når folk her inne skjeller ut kvinner rundt 40 som vil ha barn, eller er det bare unge som skal beskyttes mot ekle angrep?

Anonymkode: 67b63...e40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...