AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1 Skrevet 24. november 2021 Hadde en alvor samtale med med min leder denne uken om mitt sykefravær om syke barn siden jeg begynte i jobb. Det har vært alt fra feber, hoste, omgangssyke, vannkopper, osv osv. sier seg selv at jeg ikke har kunnet gå på jobb. Fikk en advarsel om at jeg at jeg nå være på jobb. Hva skjer da, jeg får omgangssyken. Kastet opp ca 15 ganger til nå. Skal på jobb i morgen. Hva gjør jeg? Har med meg en pose på jobb? Løper ut hver gang jeg får diaré / oppkast?😱 Anonymkode: 97ad3...c86
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #2 Skrevet 24. november 2021 Hvor mange ganger har du brukt sykt barn-dager? Om du ikke har brukt opp kvoten din har de jo ikke noe de skulle sagt. Du kan eventuelt levere sykemelding. Du drar ikke på jobb med omgangssyke, det er utrolig smittsomt. Anonymkode: 41f12...898 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #3 Skrevet 24. november 2021 Om du har igjen egenmeldingsdager bruker du av det. Om du ikke har igjen av det så må du ringe legen og få sykemelding. Jobben kan ikke bestemme at du ikke "får lov" til å være mer syk så lenge du har brukt av egenmelding- og omsorgsdager etter loven (altså det første på egen sykdom, det andre på barns sykdom og kun det antallet som du har i din avtale på jobb, som ikke kan være mindre enn det loven sier men som for noen bedrifter er mer) De kan bestride at du har brukt egenmelding gyldig og ta fra deg rettigheten til egenmelding men da må de jo vise til konkret at de tror du har brukt egenmeldingsdager feil og vil jo tro at du må ha mulghet til å klage på dette om sykdom var reell. Og da skal man vel også få mer formell beskjed enn bare at sjefen sier det. Akkurat dette kjenner jeg ikke detaljerte regler rundt. Anonymkode: a0a91...c22
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #4 Skrevet 24. november 2021 Feil underforum, elendig tittel. Ellers: dette kan umulig være gyldig grunn for oppsigelse. Anonymkode: f690d...c9a 1
Christina82 Skrevet 24. november 2021 #5 Skrevet 24. november 2021 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Den ligger også i feil forum, flytter den til karriere, arbeidsliv og utdanning. Christina82, mod
Anbefalte innlegg