Gå til innhold

Dette er drøyt! Sitat fra hjemmeside til en brudebutikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitat fra hjemmeside til en brudebutikk:

"Høye heler tar seg godt ut på en brud. Bena blir lengre og slankere og gangen blir mer feminin. Feminin og sensuell på samme tid. Hvor høye? Så høye som du klarer. I et bryllup er det viktigere med utseendet enn med komforten."

Jeg mener at komfort er viktig også, og servere "så høye som du klarer" synes jeg er drøyt. Har vi virkelig ikke kommet lenger???

Hva mener dere - og hva slags sko har dere? Så høye som dere klarer? MAKAN!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm...jeg hadde ikke så høye sko, etersom jeg får vondt i beina etter en tid, og i et bryllup - vel det blir mange timer det med vonde sko. Dette ville jeg ikke utsette meg for, så jeg valgte sko med en hel som passet meg. Hva andre gjør og hva brudesalongene anbefaler, er egentlig ikke noe jeg skal bry meg med, men jeg kan jo skjønne det, for høye heler ser lekkert ut.......... :o

Skrevet

Ja den var drøy!

Har ikke kjøpt sko ennå, men jeg skal ha så LAVE SOM MULIG!

Er 1,80 høy, og vil ikke gjøre meg ennå høyere enn det.

Tror ikke jeg blir noe mindre feminin av den grunn!

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Jeg er også 180 høy, og kommer ikke til å ha kjempehøye sko, men det har ikke med min høyde å gjøre, mer med at jeg vet jeg vil bli sliten i bena. Kommer nok til å kjøpe sko med 4-5 cm hel, det er det jeg trives i. Hva andre måtte synes bryr jeg meg lite om, brudgommen har ikke noe i mot at jeg faktisk blir høyere enn han! :)

Men høye hæler er mest feminint syns jeg, og jeg kunne personlig ikke tenke meg å ha helt flate sko til kjole, men sånt er en smaksak, og jeg syns uttalelsen fra brudesalongen kanskje var litt drøy...

Skrevet

Har faktisk lavere sko enn jeg klarer (og lavere enn flere av de andre skoene mine) for jeg regner med at det blir endel tråkking og litt dansing og har valgt noen som er gode å gå i...

Bena blir lengre og slankere??? Hvem i all verden er det som ser det under kjolen??? Nei, den syns jeg var drøy!!

Skrevet

For ikke snakke om de som ikke synes det er godt å gå på høye hæler da... hvem vil vel gompa avgårde som ei tissatrengt ku på bryllupsdagen?

Nei, dette er skrevet at folk som ikke aner hva de snakker om.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kunne ikke ha så høye sko, fordi da ville kjolen bli for kort, så jeg hadde bare en cm. eller noe sånt jeg. Å jeg, som sjelden går med høye heler, ville ikke fått en "sensuell" gange med super-høye heler. Jeg ville heller gått rart og sett teit ut :) Jeg ble ikke antydning til sliten i føttene i løpet av bryllupet, og det skyldes nok mine komfortable sko.

Dessuten - skoene skal da ikke syns under de fleste brudekjoler?! Du ser vel så vidt se tuppene når man går, men det er det.

Skrevet

Kor mange som ser kor lange og slanke beina vert under kjolen?

Dei fleste har jo lange brudekjolar.

Og kor mykje meir sensuell er det så viktig å vera den dagen?

Med kjole, stråleglans i auga, bukett, kanskje slør, pynta hår og sin elskede sin kjærleik vert ein vel meir sensuell enn effekten av eit par (etterkvart ubehagelege) sko kan.

Skrevet

kanskje de mente: "så høye som du klarer å gå med hele kvelden"?

jeg er 1,60 og hadde høye sko. men komfortable likevel. ikke noe problem å gå i hele kvelden. men så er jeg vant med høye hæler også, da.

Skrevet

Ahaaa (seier Mailin med tenkefjes som brått ikkje er så oppgitt lenger...)

Kva skomerke hadde du, Klips?

Skrevet

Det er litt vanskelig å tolke teksten som så høye hæler du klarer når teksten sier:

I et bryllup er det viktigere med utseendet enn med komforten.
Skrevet

Det viktigast bör väl ändå vara komforten? Jag trivs i höga klackar och har det ofta, trots att jag är 178 cm. En klack på skon hjälper ofta till att förbättra hållningen men klacken får ju inte vara högre än du klarar av, 3 cm är bättre än en helt platt sko.

Till mitt bröllop var jag dock tvungen att hitta en sko med låg klack eftersom kjolen hade blivit för kort annars och en sko jag kunde gå på gräs med och som dessutom inte var för hal för att kliva i och ur en båt med.

Leta efter en sko du tror är bekväm, titta gärna i andra butiker än i bröllopsbutiken för att få bättre pris och kanske en sko som kan återanvändas.

Sträck på er alla långa tjejer, du är lång hur som helst, att krypa ihop eller vägra ens en liten klack ser bara tråkigt ut.

Gjest Anonymous
Skrevet

Holdning og utseende behøver slett ikke bli spesielt bra av høye heler. Altfor mange tar på seg høyhelte sko, uten å kunne gå med dem og det ser meget patetisk ut.

Skrevet

Jeg går mest med høye sko - den høyeste er 11 cm, men jeg kommer ikke til å gå høyere enn 3 cm i bryllupet. Jeg mener definitivt komfort er viktig. Tenk bare hvor trett man blir av å gå i høye hæler en hel dag. Noen ganger kjennes det ut som om foten skal falle av eter en hel dag "i høyden". Men komfortable sko tror jeg nok også kommer an på hvordan hælen er. noen liker stiletthæl, andre bredere hæl..... Jeg er fan av den siste.

Uansett synes jeg det var drøyt av en bryllupsbutikk å formulere det sånn.

• 2 uker senere...
Skrevet

Javisst skal man se bra ut på en slik dag, men man skal ikke se så bra ut at det går ut over behageligheten eller fornøydheten. Skal man være så elegant som mulig med utringet kjole, høye sko og stramt undertøy, vil det jo bli så irriterende å ha på seg at det kan sette en demper på dagen.

Det viktigste i mine øyne er å velge noe som man trives i og som er behagelig å ha på, uavhengig om det da blir høye hæler eller ikke.

Personlig valgte jeg hæler som absolutt ikke var høye, men litt hæl var det naturligvis. Jeg ble utrolig sliten i beina allikevel, og jeg tør ikke tenke på hvordan det skulle gått om jeg skulle ha trasket rundt i ennå fler timer. (Mitt tips er: kjøp ordentlige sko før selve dagen, og gå de skikkelig til på forhånd.)

Synes påstanden fra butikken er veldig drøy. Det går jo fitn an å kombinere både komfort og feminitet. En ting er iallfall sikkert; jeg hadde blitt mye mindre feminin med høye hæler jeg ikke hadde klart å gå på en lavere hæler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...