Gå til innhold

Har du noensinne reist langt alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som er voksen og reiser helt på andre siden av verden alene. Jeg er like redd hver gang. 

Noen som har gjort det samme? 

Anonymkode: ff21d...55b

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en sønn som er voksen og reiser helt på andre siden av verden alene. Jeg er like redd hver gang. 

Jeg har gjort det og min yngste datter gjorde det. Hun dro på en vanvittig tur og jeg var litt skeptisk. 

Men det gikk fint :) 

Skrevet

Ja, startet å reise i hele verden som 18 åring. Mine barn skal få muligheten når de er gamle nok. 

Anonymkode: ace1b...fad

Skrevet

Ikke til andre siden av verden, men har reist på kryss og tvers i Europa for å møte internett-venner siden jeg var tenåring. Er snart 40 nå og det gikk helt utmerket hver eneste gang.

(Det verste var vel den gangen jeg sto på en flyplass i Sverige og måtte ta buss for å komme meg videre, bussen tok ikke kort og jeg hadde ikke kontanter... men jeg fikk lov til å sitte på allikevel.)

Skrevet

Ja har reist mye. Lange bussturer i både vest og østafrika blant annet. Kan så klart være litt skummelt noen ganger, men tar en del forhåndsregler når jeg er alene.

Skrevet

Jepp, har reist bla. til Sør-Stillehavet og med den Trans-Sibirske jernbanen. Min mor var selvsagt livredd:fnise:. Eneste stedene jeg absolutt ikke reiser til er Nord-Korea og Afrika.

• Liker 1
Skrevet

Jeg flyttet ut av landet som 19-åring. Helt alene. Det gikk fint :) 

Skrevet

Jeg flyttet ut av landet da jeg var 19 og bodde i flere land helt alene. Men skjønner at du er bekymret, men ikke vis det for mye til barnet ditt. 

Anonymkode: 14562...cd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har reist mye rundt i Asia alene. Det har gått helt fint og er trygt.

Det er imidlertid veldig irriterende med all angsten og frykten andre har på mine vegne. I stedet for å si «så spennende, så interessant, så kult», så er det heller rett i «Å FY FAEN DET HØRES DRITSKUMMELT UT ER DU IKKE LIVREDD HELE TIDEN?» 

Folk overfører altså sin egen angst over på den som faktisk er ute og reiser. Tips: ta ansvar for din egen angst og hold tilbake impulsene om å buse ut med frykt og fordommer! 

Anonymkode: 7e2f9...1df

• Liker 9
Skrevet

Reist alene i andre verdensdeler fra jeg var 13.

Skrevet

Ja, før korona hadde jeg ofte én lengre tur i året, alene eller med en venn. Det er fantastisk. Og veldig rørende med engstelige foreldre, som også er litt stolte og synes det er så flott å få reiseoppdateringer og bilder.

Skrevet

Ja, har reist til nord-Afrika alene flere ganger, men får å møte noen. Ikke alene sånn sett. 

Anonymkode: 854be...53a

Skrevet

Det lengste jeg har reist alene er til Australia, men ellers har jeg reist mye i Europa. Deilig frihetsfølelse😊

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har reist mye rundt i Asia alene. Det har gått helt fint og er trygt.

Det er imidlertid veldig irriterende med all angsten og frykten andre har på mine vegne. I stedet for å si «så spennende, så interessant, så kult», så er det heller rett i «Å FY FAEN DET HØRES DRITSKUMMELT UT ER DU IKKE LIVREDD HELE TIDEN?» 

Folk overfører altså sin egen angst over på den som faktisk er ute og reiser. Tips: ta ansvar for din egen angst og hold tilbake impulsene om å buse ut med frykt og fordommer! 

Jeg tok til meg det du skrev her. For jeg er engstelig når mitt barn, selv om det er voksent drar rundt i verden alene. Men jeg forsøker å bli mer avslappet til det  og fokusere om opplevelsen han opplever istedet for å virke så bekymret ut. 

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Reiste alene til California i fem uker da jeg var 19. De fleste land har mer kriminalitet, og nå korona, enn Norge har, men det går jo oftest bra likevel.

Anonymkode: 01cb7...d36

Skrevet

Dro til Australia for å studere da jeg var 21, gikk helt bra! 

Anonymkode: 7e779...13c

Skrevet

Jeg studerte også i Australia. Ingen problem og veldig fin erfaring!

Anonymkode: 1b12d...c7b

Skrevet

Ja, reiser en del alene, har en jobb som krever det.

Føler meg på ingen måte mer utrygg da enn når mannen er med. Hvilken forskjell skal han gjøre? 

Anonymkode: 7e88f...bf1

Skrevet

Reiste alene til japan da jeg var 20. var der i 3 mnd. Virkelig en opplevelse. Reist en del alene etter det også, men bare i Europa. 
Skjønner det er rart at barna er så langt borte og gjerne i en annen tidssone, men tenk så spennende det er for dem! Håper mine barn vil reise rundt når de blir større. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tok til meg det du skrev her. For jeg er engstelig når mitt barn, selv om det er voksent drar rundt i verden alene. Men jeg forsøker å bli mer avslappet til det  og fokusere om opplevelsen han opplever istedet for å virke så bekymret ut. 

Så bra! 😊 Var litt redd for at jeg var for kvass her, men det er veldig sant også jeg jeg skrev. Forståelig at du som mor er engstelig, men veldig bra om du klarer å ha fokuset (i det minste utad) på opplevelsen. For det er veldig slitsomt å bruke så mye tid på å berolige angstfylte venner og familie som sitter hjemme i sin egen stue, i stedet for å kunne fortelle om hva man faktisk har opplevd.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...