AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1 Skrevet 24. november 2021 I forbindelse med henvisning til fertilitetsklinikk må jeg ta nye blodprøver, bl.a. AMH. Forrige gang jeg tok dette var i juli, og da ble den tatt på syklusdag 6 (rakk det ikke på dag 5 pga ferie). Da var verdien 4, så ganske lav. (Jeg er 39 år). På det skjemaet jeg har fått nå står det at den skal tas på syklusdag 2. Er det stor forskjell på å ta den på dag 2 eller 5-6? Hva er i så fall forskjellen? Jeg er forøvrig livredd for at den skal ha sunket enda mer..😞 Anonymkode: be2c1...99d
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #2 Skrevet 24. november 2021 Jeg har hørt dag 2-5. Vil tro at verdien du har fått på dag 6 ikke er helt ute å kjøre, selv om den "ikke stemmer helt". så du har nok noe lave verdier, men absolutt mulig å bli gravid med AMH 4 Anonymkode: 0e1de...a8a
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #3 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har hørt dag 2-5. Vil tro at verdien du har fått på dag 6 ikke er helt ute å kjøre, selv om den "ikke stemmer helt". så du har nok noe lave verdier, men absolutt mulig å bli gravid med AMH 4 Anonymkode: 0e1de...a8a Ja, på de første prøvene fikk jeg beskjed om at de kunne tas på dag 2-5, men ble altså tatt på dag 6 pga ferie. Det gikk greit, sa de. Men den jeg har fått beskjed om å ta nå er spesifisert til dag 2, så jeg bare lurer på hva som kan endre seg på de dagene fra dag 2 til 5 (evt 6)? Kan AMH’en som ble tatt dag 6 være feil, og i så fall forhøyet eller være for lav? Ja, håper det, men er så redd for at verdiene faller raskt🥺 Anonymkode: be2c1...99d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 Av det jeg har lest så trodde jeg at AMH kunne tas når som helst i syklusen- ettersom verdiene varierer lite gjennom syklusen. Vil derfor ikke tro du får en annen amh verdi uansett hvilken dag du tar den. Det er vel først Ved amh under 1 de anbefaler ivf. Fsh derimot skal man ta syklusdag 2-3. Anonymkode: 94457...adf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå