Gå til innhold

Garasje - hvordan bruker du din?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke garasje - bilen står ute. Har en elbil og det er så deilig å alltid sette seg i varm bil. 😅 Trenger ikke garasje til det når man har elbil. 

Men, ønsker meg en garasje for oppbevaring. Alle ski, kjelker, sykler, alt mulig sommer og vinter utstyr, det ville vært deilig å kunne lagre det i garasjen. 

Anonymkode: 38b16...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ski, hagemøbler, mye verktøy (vi bygde huset selv bla), utstyr til båten, sykler, tilhenger, hageutstyr, ungenes gamle leker (lego feks)

Dobbelgarasje, bilene står ute. Har ikke egentlig noen bod, så da blir garasjen egentlig bod.

Anonymkode: 0a32c...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ski, hagemøbler, mye verktøy (vi bygde huset selv bla), utstyr til båten, sykler, tilhenger, hageutstyr, ungenes gamle leker (lego feks)

Dobbelgarasje, bilene står ute. Har ikke egentlig noen bod, så da blir garasjen egentlig bod.

Og gummibåter eller skiboks (avhengig av årstid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvordan bruker du garasjen din?

Anonymkode: 5c540...91d

Til motorsykkelen min, 8 bildekk og masse bilpleieprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Garasjen er stor, fullisolert og oppvarmet med løftebukk og mye verktøy etc. så den brukes som verksted, hobby- og planterom. (Vi har en stor utendørs bod til ved, hagemøbler og diverse). Det går fint an å parkere biler der, men det gidder vi som regel bare når det er meldt store mengder snø for da slipper vi i det minste å måke dem frem. MC er det eneste som parkeres der på fast basis. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en dobbel garasje. Der har vi bilen, dekk, treningsbenken til gutten, to motorsykler, campleten, fire kajakker en arbeidsbenk og masse hyller. Grillen skal og inn der. I bakkant er det en oppvarmet bod, men draktene til bruk i kajakkene og utstyr til å lage kuler til våpenet. Har og et lite rom vedsiden av, som var er del av kjelleren før vi bygget garasjen. Der er det sykler og masse planker. 

Anonymkode: 8e4e4...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare 1 bil, så den bor på den ene siden av dobbeltgarasjen. På de andre siden står diverse hagemaskiner og annet hageutstyr, snøfreser, jordsekker, 2-3 vedsekker, spylekanner, ekstra olje, osv til bilen, blomsterkrukker og litt river, koster og litt småverktøy.  Det er god plass, men slike ting fyller jo opp. 

Garasjen er veldig enkel og uisolert, men den har fått ny dør og porter. Det står på et par elektriske museskremmere, og det er heldigvis ikke noen tegn til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to dobbeltgarasjer(!)..ingen av dem har plass til bilen vår 🤷🏻‍♀️ 
Verksted..båtoppbevaring, vinterleker, sommerleker, julepynt til hagen, veteranbil..ja listen fortsetter. Så vi skraper fortsatt bilen om vinteren :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har garasje med plass til én bil. Det er stappet inn en del andre ting, som gressklipper, hageredskaper, hjulsettet som ikke er i bruk, sykkel, ski og litt diverse, men aldri mer enn at jeg får plass til bilen. Forrige sted jeg bodde hadde gateparkering, og det er gull verdt å nå komme til bil uten en eneste iskrystall på ruta eller dekket av en meter snø om vinteren, og en bil som ikke er kokvarm på sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei eldre dobbelgarasje. Privatbilen står der mens min man sin jobb bil står utenfor.

Vi har nettopp ryddet i garasjen, så kanoene, sykler, verktøy står der 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dobbel. For tiden står det en henger på den ene plassen og bilen på den andre. Sykler, div måkeutsyr, spader, raker etc hengt opp langs sideveggene.  Det er lett å bruke garasjen som lagringssted, men er knallhard på at det ikke blir så mye at det ikke er grei plass til bil og henger. Hele bakveggen er satt av til hyller fra gulv til tak som er så dype at dekk kan plasseres der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og gummibåter eller skiboks (avhengig av årstid)

Og snøfreser, dekk, gressklipper, grill, putekasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en mellomting mellom enkel og dobbel garasje. Bygde så stor som var mulig på tomten. Den har verken loft, hems eller bod. Får likevel plass til en stor bil, motorsykkel, fire sykler, snøfreser, hagemøbler, bildekk og verktøybenk. Den er ryddig og fin, med spotter i taket og innvendige gipsvegger. 

Flere av naboene har like stor eller større garasje, og mange får ikke plass til bilene sine inni. Mye rot, kasser og søppel, ser jeg. Men tenker at det er deres problem, og ikke mitt😄

Anonymkode: 78bac...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har garasje som normalt sett ville hatt plass til to biler av str volvo stasjonsvogn fra 80-tallet (da garasjen visstnok er bygget) Jeg fikk plass til min bil det første året vi bodde her. Men så lagde mannen verksted i enden og det blir tydeligvis større over årene. I tillegg har guttungen tilfeldigvis flyttet alt av sine motoriserte kjøretøy inn på min plass i garasjen. 

Så nå har vi to biler stående på gårdsplassen og ingen i garasjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene.

Jeg forstår at det er mer vanlig enn jeg trodde å bruke garasje til oppbevaringsplass, og det gir meg en hel haug med andre oppfølgingsspørsmål, men de skal jeg ikke skal stille her.

Ha en fin dag alle sammen! :)

Anonymkode: 5c540...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man hygger garasje, må man bygge så man har plass til ting og tang utenom bil. Ved, gressklipper, en haug av verktøy, maling, klær, ++. 

Anonymkode: d9a98...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I garasjen har vi bil,  gressklipper, snøfreser, sykler, hagemøbler, blomsterkrukker, verktøy etc. Kunne godt ha hatt dobbelt så stor plass! 

Verktøyet er oppbevart i et eget rom i garasjen der det også er en arbeidsbenk og diverse sager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...