AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1 Skrevet 24. november 2021 Hva gjør dere og hvorfor? Får barna deres lov til å ha julepynten sin som de har lagd på skolen/barnehagen på ditt juletre eller ha julepynten de har laget framme med den andre pynten i huset? Vet om flere som ikke vil at barna sin julepynt skal stå framme for det ødelegger interiøret! Har også hørt andre barn si at dei er lei seg fordi foreldrene (spesielt dei interiør bevisste sosiale medier mødrene) ikke lar pynten dei har laget stå framme. Anonymkode: 2aca5...0d7
Gjest Elder Millennial Skrevet 24. november 2021 #2 Skrevet 24. november 2021 Klart den står fremme, henger de som kan på juletreet også. Det er jo en egen sjarm med det barna lager og når man bare får nok av hjemmelaget julepynt så blir det en egen stil det å😅
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #3 Skrevet 24. november 2021 Jeg har en stor kæhler vase (Jada, hatet og umoderne nå, men den er blitt tradisjon på jul). Der henger jeg granbar og all pynten ungene har laget de siste 10årene henger der. Syns det er koselig å samle alt på en plass. Den står på en skjenk i stua, så alle ser den 😁 Anonymkode: aab9d...56c 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #4 Skrevet 24. november 2021 All pynt blir satt fram. Noe er pensjonert etter 15-20 år, men kun fordi det ikke har tålt tidens tann. Ikke alt kommer på juletreet, der har vi rød pynt (og sånn skal det være, ifølge ungene), men det henges da opp i vindu, på vegg, i lamper o.l. Anonymkode: 89d1c...d51
Kristin70 Skrevet 24. november 2021 #5 Skrevet 24. november 2021 Ja, barna sin selvlagde julepynt er satt frem (mindre nå da de er store). Det er barnas hjem også, og de får være med å bestemme julepynting. 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #6 Skrevet 24. november 2021 Selvsagt, det er en del av sjarmen.. Min eldste er over 30 og jeg har fortsatt pynten fra bhg fremme til stor glede for oss og barnebarn.. Må kommer pynt fra barnebarn også og det er fantastisk, de lager mye det samme ennå 😄 Anonymkode: 1ddea...93a
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #7 Skrevet 24. november 2021 Julepynten barnet mitt lager til treet er de jeg elsker mest. Selv de forhatte dorullnissene får sin plass i stuen😄 Anonymkode: d202d...b1d 1
Lipyros Skrevet 24. november 2021 #8 Skrevet 24. november 2021 Julepynten de lager er jo det fineste som er 🥰 Og ekstra gøy å se stoltheten i øynene deres når de selv pynter med ting de selv har laget.
Arkana Skrevet 24. november 2021 #9 Skrevet 24. november 2021 (endret) Barna får selvfølgelig ha julepynten de har laget akkurat der de vil. Det er hjemmelaget pynt på treet og i stua hver jul og i den ene vinduskarmen på kjøkkenet har vi dorullnisseutstilling. Jeg blir trist av de som sier at barna må ha pynten sin på eget rom. Hvis det er viktigere at alt i stua matcher enn at barna får stolt stille ut det de har laget har man feil prioriteringer. Endret 24. november 2021 av Arkana 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #10 Skrevet 24. november 2021 Jeg har satt streken ved uendelig lange fargede krøllete papirlenker fra sfo (tre-fire år siden), laget med farget tegnepapir, store løkker, poenget var å få dem lengst mulig, konkuranse på sfo og de pyntet klasserommet med det og fikk ha med seg ca 30 meter hjem og mener spisestua er det største rommet der det passer. De ble veldig fornærmet i fjor da det ikke kom opp, og jeg fant en vegg i en krok i loftstua der noe av det kunne henge, men henviste ellers til rommene deres. Da var det ikke like interessant, for de ville gjerne ha det fint der også... Men det ligger i en pose og kan ikke kastes. Anonymkode: 9573b...7b8 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #11 Skrevet 24. november 2021 Nei, jeg har ikke fram det. Og det er barnet, nå tenåring, selv bestemt at det bør ikke settes fram. Jeg gjorde det tidligere, men hun plukket det vekk igjen. Men det ligger i en eske, så får vi se om noen år igjen. Dorullnisser har jeg forsåvidt aldri hatt stående framme i stua, det pleide hun å ha på rommet sitt tidligere. Anonymkode: d0a37...840
GammelKaktus Skrevet 24. november 2021 #12 Skrevet 24. november 2021 Selvsagt står pynten fremme, har blitt en del opp gjennom årene, elsker slikt jeg. 🤩 Alt som blir laget skal selvsagt bli stående fremme, enten det er julepynt eller vanlig pynt. Når han var liten så trodde han at alle foreldre ble glad for ting de fikk og satte det fram, sjokket var stort når han fikk vite at moren til en kamerat bare la det vekk og aldri hengte opp tegninger eller satte fram ting som ble laget. Da sa han at vennen kunne henge opp tegningen sin hos oss. For jeg ble alltid så glad når jeg fikk ting... Så, den tegningen henger her ennå... 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #13 Skrevet 24. november 2021 Nå er min 25 år, og pynten han lagde er utslitt. Men selvfølgelig sto den fremme. Her har vi ikke noe strøkent møbelkatalog- eller designerhjem 🙂. Mange gode minner i gammel julepynt 🙂 Anonymkode: e5da2...fc3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #14 Skrevet 24. november 2021 Selvsagt! Julepynten barna lager er de aller fineste pynten vi har, og barna får sette det akkurat der de vil (så lenge det ikke er i nærheten av varmekilder pga. brannfare) Har til dags dato aldri fått en dorullnisse, og det er faktisk det jeg ønsker meg mest i år. Anonymkode: 34113...ded 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #15 Skrevet 24. november 2021 Selvsagt får det være både på juletreet og til pynt Anonymkode: 5e0fb...3d2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #16 Skrevet 24. november 2021 Heller ungenes sjarmerende pynt enn det rælet mannen insisterer på å sette frem hvert år (fra før min tid) 😅 Anonymkode: ecf37...3b2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #17 Skrevet 24. november 2021 Pynten fra barnehagen får selvfølgelig henge på treet eller stå i stua. Vi har dessverre ikke så mye, for barnet er bare to, og i fjor måtte de være mye ute pga korona. I år håper jeg det blir mye mer, de har allerede startet med to juleverksted i uka. Anonymkode: a1dd8...c3c
Daria Skrevet 24. november 2021 #18 Skrevet 24. november 2021 FrøkenMånestråle skrev (6 timer siden): Når han var liten så trodde han at alle foreldre ble glad for ting de fikk og satte det fram, sjokket var stort når han fikk vite at moren til en kamerat bare la det vekk og aldri hengte opp tegninger eller satte fram ting som ble laget. Da sa han at vennen kunne henge opp tegningen sin hos oss. For jeg ble alltid så glad når jeg fikk ting... Så, den tegningen henger her ennå... Jeg trodde også det var jeg var liten - og ønsker fortsatt å tro det, jeg får helt vondt ved tanken på barn som stolt kommer hjem med ting de har laget og ikke får lov til å henge dem på juletreet fordi de ikke er fine nok. Et hjem skal være et hjem for alle som bor der, ikke de voksnes interiørprosjekt. Jeg er 41 og blir fortsatt litt glad når jeg ser julepynt jeg laget som barn dukke opp hos foreldrene mine. 1
Kinder Skrevet 24. november 2021 #19 Skrevet 24. november 2021 Selvfølgelig henger jeg opp pynten fra barnet. Det er jo den fineste pynten jeg har❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #20 Skrevet 24. november 2021 Den fineste pynten er den som har affeksjonsverdi. Ja, julepynt og påskepynt ungen lages kan gjerne stå midt i stua og på juletreet. Mamma og pappa henger fortsatt opp de stygge nissene jeg og søsknene laget i barnehagealder for over 20 år siden. Jeg synes det er skikkelig fint. Anonymkode: b934a...bce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå