AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #21 Skrevet 24. november 2021 At en tar seg alt inne, alt planlegging og organisering og mest ansvar for barna er ikke rettferdig. Hage og bil er ikke SÅ tidkrevende. Er ikke hver dag man må gjøre noe som helst med bil eller hage. Ikke hver uke en gang.. Her deler vi på alt husarbeid. Vi deler feks på: å lage middag, å handle, å legge barn, å ta inn og ut av oppvaskmaskina, å vaske badet, å tørke av bord og kjøkkenbenk, å gå med søpla, å vaske klær, å skifte på senga, å hente/levere i bhg, å støvsuge, å handle julegaver og så videre. Vi har selvfølgelig våre «spesialiteter», som at jeg organiserer barnebursdag og han organiserer dekkskift, eller at jeg organiserer innkjøp av vintertøy til barna og han organiserer innkjøp av ny høyttrykksspyler. Men mannen skal fader meg vaske dass like mange ganger som meg, han driter ikke akkurat noe mindre. Og han skal jammen meg rydde og vaske etter seg selv som et voksent menneske. Og vi har like mye ansvar for våre felles barn. Minn ham på hvordan det hadde vært å bo alene. Han hadde fortsatt hatt jobben sin, den hadde tatt like mange timer. Han hadde fortsatt hatt barna sine. Men han måtte ha gjort alt hjemme selv. Med sin egen leilighet hadde han innsett alt som må gjøres hjemme. Da måtte han ha vasket gulv, vinduer og dusj, bretta klærne selv, tatt ut av ippvaskmaskina hver gang osv. Når man er to voksne som bor i lag deler man på det. Det er ingen logikk i at den ene skal gjøre mer enn den andre, med mindre den ene er hjemmeværende og man har en egen ordning mtp økonomi. Anonymkode: c453e...2b4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå