Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Juni 2004 kjøpte jeg en Troll duovogn på Babyland i Trondheim. Da jeg bor i Finnmark, spurte jeg hvordan det ville bli om noe skulle bli feil med vogna mi, men det var ikke noe problem - det skulle fikses lett som bare det.

Babyen kom i september - og vi tok vogna i bruk.

Vogna var/er både fin og grei den. Var stor-fornøyd helt til en knapp på kalesjen røyk i april i år. Påskeferie mm gjorde at jeg ikke tok kontakt med Babyland i Trondheim før i begynnelsen av mai (3. mai helt eksakt). Joda de skulle sende nye kanpper ingen problem - de skulle til og med betale regninga hos skomakeren som skulle sette på den nye knappen for meg. Flott!!

Knapper kom og jeg tok vogn og knapper til skomakeren - det viste seg at det var feil type knapp. Ja ja - jeg ringte og ba dem sende nye knapper. "Ingen problem var svaret jeg fikk".

Vi var nå kommet til slutten av mai og i begynnelsen av juni skulle vi reise bort. Håpet og trodde jo at jeg skulle få nye kanpper til da. Men knappene kom ikke før vi reiste. Vi var borte lenge - kom ikke hjem før helt i slutten av juli. Da vi fikk posten, var det ikke noen knapper der...

Jeg slo opp i telefonkatalogen på internett for å finne telefonnummeret dit, men de sto ikke der lengre. Jeg ringte et annet Babyland - forøvrig i Skien. Ja - jeg nevner navn med vilje! Der fikk jeg høre at Babyland i Trondheim holdt på å flytte. Men de kunne godt sende knapper til meg - i mellomtiden hadde også knappen på vindtrekket og en knapp på "fotdeleren" på sportsvogna blitt ødelagt/ramlet av.

Flott tenkte jeg - nå ordner det seg.

Jeg ventet en uke. Jeg ventet to uker.

Ingen knapper i posten.

Jeg ringte tilbake og etterlyste dem. Dama var helt overrasket (liksom). Var ikke knappene kommet?? Hun skulle personlig sende dem med en gang.

Historien gikk som følger: Ingen knapper i posten (det gjetta du vel), jeg ringte tilbake etter et par uker - dama like overrasket. Slik har vi holdt på. Vi skriver nå snart midten av oktober (5 1/2 mnd etter at jeg først tok kontakt) - og jeg har enda ikke fått noen knapper. Skal ringe for ente gang i morgen og etterlyse dem nok en gang.

Det hører med til historien at Babyland i Trondheim sannsynligvis fremdeles er på flyttefot - de står i alle fall ikke oppført i telefonkatalogen på nettet... Hvor skulle de flytte tro? Til den andre siden av jordkloden??

Min konklusjon er dermed at skal du handle på Babyland så må du beregne deg god tid om du har noen reklamasjoner i etterkant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringte og etterlyste knappene nok en gang i dag.

Dama var bare så forundret og syntes at det var rart at "han" ikke hadde sendt dem ennå... Hvem er "han"? Fint å ha noen å skylde på...

Dama skulle ringe til "han" med en gang - så får vi se om det blir noen knapper denne gangen.

Skrevet

Vi har også Trollvogn. Har ikke hatt store knappeproblemer, men 3 av hjulene har falt av etter tur. Hver gang har jeg ringt Babyland i Stavanger (bodde i Kristiansand da) Og hver gang fikk jeg nye knotter (aner ikke hva det heter, de svarte på utsiden av hjulene) i posten etter et par dager.

For øvrig vil jeg advare mot Trollvogner. Syns ikke kvaliteten er god nok, selv om det er billige vogner. Har ikke giddet klage på andre ting en hjulene, vogna fungerer til en viss grad likevel, så lenge hjulene henger på. Et par eksempler: regntrekket rakner i sømmene. Kalesjen er løs og spretter ut av festet nesten daglig. Den knirker forferdelig uansett hvor mye vi smører. Håndtaket er justerbart, men sitter titt og ofte fast. Bagen kan ikke bæres i håndtakene, med eller uten baby oppi, vektfordelingen er helt skjev. Korga under løsnet, og må festes med strips. :roll:

Aldri mer Trollvogn.

Skrevet

Heiii.

Jeg bor i Trondheim!

Babyland er nedlagt!!!Ikke rart du ikke får knappene da!

Hadde også Trollvogn!!ALDRI MER.

Den skal brukes som "utevogn" på verandaen til nestemann.

La Guapa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...