Gå til innhold

Folk som absolutt må ut å reise.......skjønner dere ikkf at dere kan smitte med derd hjem?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner de ikke at de tar med seg smitte inn igjen til Norge er så mange .vet mange sier ,de har jo åpnet opp...men men det går ann å bruke hue litt...har nå lest at mange som har vært ute på reise, har tatt med seg smitte tilbake til bygd å by der de kommer fra.her jeg bor er det nå flere som er litt smitta,for en person ble smittet på feriereiser....synes folk tenker egne behov fremfor andres..

Vi alle er vel lei hele coronaen, men vi må ta hensyn.viktige operasjoner blir utsatt grunnet sprengte sykehus, fordi vi ikkf er flinke nok til å ta hensyn til denne pandemien........

Anonymkode: 8c7f4...5c6

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg er fullvaksinert og tar meg en reise når anledningen byr. 

Kjemp heller imot alle de uvaksinerte som tror på konspirasjonsteoriene. 

Anonymkode: 9855f...acb

• Liker 39
Skrevet

Jeg har reist! Og jeg bryr meg katta om hva du mener om det! 

Anonymkode: 61e00...782

• Liker 18
Skrevet

Det er så idiotisk at det fremdeles er «det skumle utlandet» som er problemet for enkelte. Retorikken til forrige regjering har vært så skremmende effektiv at selv når smittetallene i Norge er ekstremt høye i forhold til mange andre steder, er det fremdeles de andre som er problemet. 

Det er jo farligere å bli hjemme jo! 

• Liker 24
Skrevet
Skriblerinna skrev (1 minutt siden):

Det er så idiotisk at det fremdeles er «det skumle utlandet» som er problemet for enkelte. Retorikken til forrige regjering har vært så skremmende effektiv at selv når smittetallene i Norge er ekstremt høye i forhold til mange andre steder, er det fremdeles de andre som er problemet. 

Enig. Steng grensene og slutt med håndhilsing, så får vi kontroll liksom.Nei, her sprer koronaen seg blant barn og unge, og videre til husstand og inn i helseinstitusjonene. Klarer fint dette uten å blande inn utlandet. 5 dager isolasjon, jauda, da er det bare å gå ut og spre der til nestemann

Anonymkode: 18f62...bbc

• Liker 6
Skrevet

Ja og verste er alle de som drar til Sverige for å kjøpe sigg og brus. Egoister! 

Anonymkode: 8c3e6...476

Skrevet

Det er fascinerende hvor fort det gikk fra "det er dugnad" til "fuck alle andre, jeg er vaksinert og smitter hvem jeg vil".

Anonymkode: 56ef4...bf0

• Liker 26
Skrevet
Skriblerinna skrev (49 minutter siden):

Her til lands er det dratt inn fra det store utland,hadde grensene vært stengt så hadde det blitt mindre smitte.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg har reist! Og jeg bryr meg katta om hva du mener om det! 

Anonymkode: 61e00...782

Sånn tankegang smitter andre.....

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nei. Jeg er fullvaksinert og tar meg en reise når anledningen byr. 

Kjemp heller imot alle de uvaksinerte som tror på konspirasjonsteoriene. 

Anonymkode: 9855f...acb

Ikke alle som kan vaksineres,og reise som fornøyelse kommer vist først...🤤

• Liker 5
Skrevet

Sist jeg sjekket, var vi et fritt land. Tenker jeg reiser akkurat når det passer meg. 

Anonymkode: 0d7b1...b74

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja og verste er alle de som drar til Sverige for å kjøpe sigg og brus. Egoister! 

Hvorfor det? Hva skader det noen? Har det vært en greie at harryfolk på tur tar med smitte hjem?????

Anonymkode: 79b2a...40c

• Liker 3
Skrevet

Bruker Polen som et eksempel siden jeg skal dit i desember (skyt meg?), der er det fremdeles krav om munnbind på offentlige steder som butikker, kjøpesentre o.l., og jeg er fullvaksinert. Da er jeg faktisk mer bekymret for å gå rundt i Oslo hvor ingen bruker munnbind, jeg. Tipper det også øker risikoen for at jeg sprer noen smitte som helst. 

• Liker 7
Skrevet

Personlig synes jeg at man godt kan ta seg en utenlandstur, men jeg er samtidig enig med TS, i at man bør tenke seg om før man eventuelt drar ut. Tenker du på å dra til et sted hvor smitterisikoen er høy, bør man vurdere å endre destinasjon, eller utsette dette til senere, med mindre du har et helt spesielt formål med turen.

Er dette tur nummer fem etter at det ble mulig å reise ut av landet, uten for store problemer, bør man også vurdere om dette virkelig er nødvendig i disse tider. Selv om stadig flere har blitt vaksinert, er pandemien langt fra over, så man trenger ikke ta det helt ut. 

Skal også sies at jeg følger resonnementet til AB nr en i tråden, om at man bør intensivere fokuset rundt uvaksinerte, og forsøke å få flere herfra til å også dra i riktig retning. En diskusjon rundt eventuelle tiltak er selvsagt på sin plass, men at man i større grad enes om hovedelementene, tenker jeg er svært viktig for at man fortere kan ta tilbake sin normale hverdag. 

Anonymkode: 670a6...e0a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja jøss, for det er jo langt mer smitte på Svinesund enn i Oslo sentrum.

Anonymkode: 6821d...3dd

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, Skriblerinna said:

Det er ofte selve reiseaktivitetene som er problemet. Ikke gjennomsnittssmitten blant vanlige folk på reisemålet.

Buss/tog til og fra flyplassen, selve flyplassen, køståing, trange fulle fly, hotellkoridorer, heiser, hotellfrokoster, trange taxier.

Anonymkode: 89c4f...579

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ofte selve reiseaktivitetene som er problemet. Ikke gjennomsnittssmitten blant vanlige folk på reisemålet.

Buss/tog til og fra flyplassen, selve flyplassen, køståing, trange fulle fly, hotellkoridorer, heiser, hotellfrokoster, trange taxier.

Akkurat vært 1uke på Gran Canaria, munnbind hele flyturen, på flyplassen, i taxien, inne på hotellet. Utearealet på hotellet gikk man uten munnbind. På restaurant måtte man ha når man gikk igjennom til plassene, butikker etc. Først når vi landet her i landet var det av med munnbind overalt. Mye mer smitte her enn der.

Anonymkode: 883ff...da7

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat vært 1uke på Gran Canaria, munnbind hele flyturen, på flyplassen, i taxien, inne på hotellet. Utearealet på hotellet gikk man uten munnbind. På restaurant måtte man ha når man gikk igjennom til plassene, butikker etc. Først når vi landet her i landet var det av med munnbind overalt. Mye mer smitte her enn der.

Høres ut som en fornuftig reise det der, men jeg tror ikke dette er det typiske for ola dunk på heisatur.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er fascinerende hvor fort det gikk fra "det er dugnad" til "fuck alle andre, jeg er vaksinert og smitter hvem jeg vil".

Anonymkode: 56ef4...bf0

Jeg tenker Solbergs nærmest vedtak om at pandemien var over 25. september kl 16 spiller en rolle. Og at nordmenn har en overdrevet tro på vaksinen. Støre virker heller ikke å ha innsett situasjonen nå.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres ut som en fornuftig reise det der, men jeg tror ikke dette er det typiske for ola dunk på heisatur.

Neida men man hadde ikke noe valg, man fikk tilsnakk og ble nektet å komme inn uten munnbind så tror ikke mange prøvde på det egentlig, så ingen turister som gikk uten. Men skal sies at det var ikke flust av nordmenn der faktisk, mest svensker.

• Liker 3
  • Opprett ny...