Gå til innhold

Storebrand eller gjensidige forsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte over hus, innbo, reise og bilforsikring fra if til enten Storebrand eller Gjensidige. Såvidt vi kan se er de ganske like i pris og vilkår så da er det kundetilfredsheten som veier tyngst.

Er det noen her inne som kan anbefale det ene eller det andre? Heller litt mot Gjensidige da jeg har en behandlingsforsikring der som jeg har vært veldig fornøyd med, men aner ikke hvordan de forholder seg til skader på hus og bil og hvor enkle de er å forholde seg til? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg valgte Gjensidige for mine forsikringer. I utgangspunktet så er jeg fornøyd med forsikringen, men jeg opplevde noe veldig rart ... Jeg fikk en kupong på kaffe hos Narvesen fra dem for å ferie at jeg har vært kunde i et år, problemet var bare at jeg fikk opp en feilmelding når jeg prøvde å bruke den, og så fikk jeg beskjed om at den var allerede benyttet når jeg prøvde å åpne den igjen. 

Jeg skal ikke droppe de som leverandør bare fordi jeg ikke fikk kaffe, likevel så er det veldig absurd at de gjorde noe sånt? Reklamerer Gjensidige nå for Narvesen? 

De fleste firmaene tilkaller bare de samme stedene som Recover og Hussopp Forsikring, så det er bare vilkår du må se på når du velger firma. Jeg var fornøyd med Gjensidige sine vilkår, og sameiet er også forsikret i Gjensidige - noe som gjør det lettere tror jeg hvis det oppstår større skader :)

Endret av Pachka Sigaret
  • Liker 1
Skrevet

Jeg bruker begge. Får litt billigere forsikringer hos Storebrand pga avtale gjennom jobb, så har bil, innbo og hus der. Har reiseforsikringen min hos Gjensidige, da jeg har hatt bruk for denne flere ganger. Sykehusinnleggelser på ferie osv, og har fått upåklagelig bra hjelp og full dekning(ble hasteoperert utenfor europa der helsekortet ikke hjelper, hvor regningen kom på 200.000kr, betalte ikke et øre da forsikringen fikset ALT), så jeg kommer aldri til å bytte reiseforsikring.

Anonymkode: bb131...d6e

• Liker 1
Skrevet

Vi har Storebrand gjennom Coop forsikring, forsåvidt det billigste jeg fant for oss. Kjøpte ny bil for noen mnd sia, forhandler ordnet forsikring med ganske høy bonus. Ringte Storebrand for å høre om jeg kunne få samme vilkår der, og det ble godtatt. 3 mnd senere satte de ned bonusen sånn plutselig. Ikke brukt forsikringen. Prøvd finne utav det, men får bare beskjed om at de skal ringe tilbake. Vurderer bytte nå, selv om det muligens vil bli dyrere i mnd… men er sikkert bedre det slik at en vet en får hjelpen. Hadde jernbanebanken tidligere, der var det aldri noen problemer. 

Anonymkode: f949f...789

• Liker 1
Skrevet

Misfornøyd med både skadehåndtering og frekke selgere hos Gjensidige 

Anonymkode: 0bb5d...dc7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Misfornøyd med både skadehåndtering og frekke selgere hos Gjensidige 

Det var det jeg ikke ville høre nå som jeg heller mot Gjensidige ☹️men du kan jo ha hatt uflaks. Jeg har ikke den samme erfaringen. 

Skrevet

Hos Gjensidige får du rabatt jo flere forsikringer du har hos dem. Har hatt forsikring i nesten ti år der, aldri hatt noe problemer og er godt fornøyd.

Anonymkode: d0219...a6c

Skrevet

Hos Gjensidige får du penger tilbake, utbytte. Da blir det kanskje rimeligere? 

Anonymkode: 4da70...774

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hos Gjensidige får du penger tilbake, utbytte. Da blir det kanskje rimeligere? 

Anonymkode: 4da70...774

Ja stemmer, men Storebrand var noen tusen billigere i utgangspunktet så det går opp i opp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi har Storebrand gjennom Coop forsikring, forsåvidt det billigste jeg fant for oss. Kjøpte ny bil for noen mnd sia, forhandler ordnet forsikring med ganske høy bonus. Ringte Storebrand for å høre om jeg kunne få samme vilkår der, og det ble godtatt. 3 mnd senere satte de ned bonusen sånn plutselig. Ikke brukt forsikringen. Prøvd finne utav det, men får bare beskjed om at de skal ringe tilbake. Vurderer bytte nå, selv om det muligens vil bli dyrere i mnd… men er sikkert bedre det slik at en vet en får hjelpen. Hadde jernbanebanken tidligere, der var det aldri noen problemer. 

Jeg jobber med forsikring. Det er høyst sannsynlig fordi de har sendt bonusforespørsel til det gamle selskapet uten å få svar. Eller at du har gitt feil opplysninger og de derfor sender bonusforespørsel til feil selskap og dermed får feil svar. Det er altså jernbanen som er problemet her som ikke gir ut riktig bonus isåfall 😉 det går ikke an å bare sette ned bonusen fordi man en dag tenker man skal gi dårlig service.

Forøvrig som svar til TS sitt spørsmål så hadde jeg valgt gjensidige, og jeg jobber ikke for noen av selskapene 😊

Anonymkode: 0cf1d...4e4

• Liker 1
Skrevet

Selvom det ikk er det ts spør om, vil jeg si at vi er veldig godt fornøyd med Landkreditt forsikring. God service og gunstig pris! 

Anonymkode: 2076e...a4a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobber med forsikring. Det er høyst sannsynlig fordi de har sendt bonusforespørsel til det gamle selskapet uten å få svar. Eller at du har gitt feil opplysninger og de derfor sender bonusforespørsel til feil selskap og dermed får feil svar. Det er altså jernbanen som er problemet her som ikke gir ut riktig bonus isåfall 😉 det går ikke an å bare sette ned bonusen fordi man en dag tenker man skal gi dårlig service.

Forøvrig som svar til TS sitt spørsmål så hadde jeg valgt gjensidige, og jeg jobber ikke for noen av selskapene 😊

Det tredje alternativet et at forhandler har sendt inn bestilling med en bonus du faktisk ikke har. Altså at du egentlig for eksempel har 60% bonus men forhandler sender inn 75% bonus. Så sender selskapet inn forespørsel til tidligere selskap for å få bekreftet 75% bonus men får til svar at du for eksempel har 60%. Da må de rette det, det er ikke sånn at du får 75% bonus bare fordi noen har skrevet det ned på et ark. Du får til syvende og sist den bonusen du skal ha. Det er ikke noe man bare kan bestemme men den overføres mellom selskapene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har sendt dem gamle forsikringsavtalen, som har høyere bonus… og etter det har jeg hatt problemer med få noe svar fra dem. Så i utgangspunktet gjorde sikkert forrige selskap noe feil, men det nye burde jo samtidig prøve ordne opp. Iallefall at en får noe svar. Blir ikke veldig seriøst når en må ringe tilbake igjen og igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har sendt dem gamle forsikringsavtalen, som har høyere bonus… og etter det har jeg hatt problemer med få noe svar fra dem. Så i utgangspunktet gjorde sikkert forrige selskap noe feil, men det nye burde jo samtidig prøve ordne opp. Iallefall at en får noe svar. Blir ikke veldig seriøst når en må ringe tilbake igjen og igjen. 

Det er jeg enig i.

Skrevet
On 11/24/2021 at 7:41 AM, AnonymBruker said:

Hos Gjensidige får du rabatt jo flere forsikringer du har hos dem

Det får man hos alle forsikringsselskap 

Skrevet
On 11/24/2021 at 7:39 AM, lady90 said:

Det var det jeg ikke ville høre nå som jeg heller mot Gjensidige ☹️men du kan jo ha hatt uflaks. Jeg har ikke den samme erfaringen. 

Mulig jeg har vært uheldig, men kjenner flere som har samme erfaringen og  oppfattelsen av Gjensidige

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mulig jeg har vært uheldig, men kjenner flere som har samme erfaringen og  oppfattelsen av Gjensidige

Jaja nå ble det Gjensidige så får vi se... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...