Gå til innhold

Kunne du levd vegansk i 6 måneder hvis strømregningen var gratis i 6 måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du gjort det?

Anonymkode: 9a29f...c64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kunne jeg nok. 

• Liker 3
Skrevet

Vel, 6 mnd x ca 5000kr = 30 000kr. Og det er med dagens strømpriser. Så ja, jeg kunne fint levd vegansk et halvår og brukt de pengene på noe annet. Null problem!

• Liker 6
Skrevet

Nei, betaler ca 1000kr i mnd i strøm nå. Det er ikke verdt 6000kr. 

Anonymkode: 2d6e6...aa8

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde du gjort det?

Anonymkode: 9a29f...c64

Næ, det hadde det ikke vært verdt.

Ikke fordi mange veganere kommenterer at det er dyrere, men fordi det å spare inn maks en tusenlapp i måneden ikke er nok for å miste maten jeg liker godt.

Anonymkode: 7d5da...c92

• Liker 2
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Ingen problem, hvor skriver jeg meg opp for gratis strøm sa du😬😅

Skrevet

Nei, så stor strømregning har vi ikke..! 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har råd til strømmen, så det er ikke et realistisk scenario. 

Siden jeg har et nørt familiemedlem som er veganer har jeg laget og spist mye vegansk mat, og det er ikke spesielt vanskelig for meg å spise vegansk. Jeg lager også mange, gode veganske retter helt uten å tenke over at de er veganske. 

Men: Jeg liker også kjøtt og fisk en gang i blant, og mest av alt liker jeg å bestemme selv og ikke la penger styre meg. Så nei. Jeg bytter ikke ut personlig frihet mot penger sånn uten videre. Det er et viktig prinsipp. 

Anonymkode: 959bc...ea0

• Liker 4
Skrevet

6mnd? Det kunne nok gått greit, men kan ikke leve vegansk på lang sikt av helsemessige årsaker. 

Anonymkode: c5318...c76

Gjest Villfisker
Skrevet (endret)

Kunne. Ja, men vil ikke. Det måtte i så fall vært mye dyrere regninger enn jeg har nå (et par nuller til bak), så jeg fikk en fin buffer som belønning. 

Når jeg tenker meg om, nei. Det hadde tatt så lang tid å komme i form igjen etterpå. Det hadde jeg ikke giddet.

Endret av Villfisker
Skrevet

Nei et vegansk kosthold er ikke forenelig med et helsefremmende kosthold, som er viktig for meg. Kunne gått med på vegetariansk kost med fisk og egg

• Liker 10
Skrevet

Nei

Anonymkode: 8604b...61b

• Liker 1
Skrevet

Føler ikke jeg betaler noe særlig i strøm, så det føles jo ikke som du tilbyr noe gevinst.

Men tror at jeg fint hadde klart meg som vegetar i 6 måneder. Alkoholfri i 6 måneder eller shoppestopp i 6 måneder, da hadde jeg slitt mer. Men vegetar tror jeg hadde gått helt fint.

Anonymkode: 31979...ad9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Føler ikke jeg betaler noe særlig i strøm, så det føles jo ikke som du tilbyr noe gevinst.

Men tror at jeg fint hadde klart meg som vegetar i 6 måneder. Alkoholfri i 6 måneder eller shoppestopp i 6 måneder, da hadde jeg slitt mer. Men vegetar tror jeg hadde gått helt fint.

OK, meg igjen, nå så jeg det var vegansk og ikke vegetarisk...

Måtte nesten fått en større gevinst for det, det hadde krevd mye jobb bare i research, og det er vel dyrere å leve sånn også?

Du gir et litt dumt "dilemma" eller gevinst her TS, for det er ikke samme premie for alle. Noen av oss bor i små leiligheter hvor varmtvann og radiator er inkludert, så det er ikke som jeg betaler så sykt mye i strøm for å spille Playstation.

Gjest rampenissen72
Skrevet

Spiser plantebasert fra før, så det hadde vært null stress. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...