Gå til innhold

iPhone til 10-åring

Wilmus

Anbefalte innlegg

Datteren min har ønsket seg iPhone lenge, og jeg tenkte å gi henne det til jul. Har selv en iPhone 7 som jeg betalte ca 3000 for for noen år siden, og tenkte å slå på stortromma denne jula og kjøpe noe tilsvarende. ( er alenemor, og dette er egentlig langt over det hun bruker å få)

men nå ser jeg at det nesten ikke finnes iPhone til lavere pris enn 7000 ++ i butikkene😖 

har noen her kjøpt brukt? På Facebook etc? Eller swappie? Erfaringer med dette? Hva slags iPhone er grei å kjøpe til en 10-åring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med denne, som er på black-friday tilbud? https://www.power.no/mobil-og-foto/mobiltelefon/apple-iphone-11-64-gb-svart/p-1024070/

Her får du en relativt ny modell, helt ny telefon til en ganske god pris! 

Hvis ikke så går det helt fint å kjøpe brukt telefon altså, men du bør spørre om batterikapasitet om dette ikke er oppgitt i annonsen. Et batteri som er rundt 80% er modent for å skiftes ut. 

til en 10-åring tror jeg at jeg hadde gått for mini-modellen. Iphone 11 eller 12 mini. 

Anonymkode: 3e307...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nylig iphone SE andre generasjon til både meg og min sønn på 12år, ligger på rundt 4-5000kr. Holder lenge til en 10åring den. 

Anonymkode: 52498...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får "pre-owned" telefoner hos en del av elektronikkbutikkene, til hva jeg fant, mellom en pris på 2990 til 3990 for en Iphone SE, for eksempel. Da tror jeg at jeg hadde, hvis jeg hadde klart det, lagt på en tusenlapp og kjøpt en ny Iphone SE for 4990.... Man vet ikke hvordan batteriet er i de brukte (men man kan selvfølgelig ta kontakt med butikken og spørre om de vet noe om de de selger).

Et eksempel på "nesten ny": https://nettbutikk.onecall.no/products/apple/iphone-8?sku=9070757&gclsrc=ds

Anonymkode: 16a8f...822

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel iphone får man ganske billig på Finn, og det er ikke dyrt å bytte batteri heller. Min 10-åring arvet en iphone se, den gamle versjonen, og betalte 500 kr for å bytte batteri. Han sa her om dagen at han ønsket seg den nyeste iphone, men da jeg spurte hva han skulle bruke den til som han ikke kunne gjøre med den han hadde, så visste han ikke. 😅 Den funker helt fint til hans bruk.

Ellers støtter jeg forslaget om nye SE hvis du tenker å gå for ny telefon i stedet. Den er billigere enn andre nye og mer enn god nok.

Anonymkode: 218cf...c88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper alltid på finn. Kjøpte nettopp en egen telefon til meg (iphone x) for 3000 der, har kjøpt barnas telefoner der for under tusenlappen (de har hatt iphone SE i flere år). Nå får min 12-åring ny telefon til jul, iphone 7, 1000 kr på finn.

Har aldri opplevd at det har vært noe galt med disse telefonene fra finn, men ser alltid an selger (gjør research, på facebook etc) før jeg kjøper. Og spør om batterikapasiteten. Mange unge folk bytter telefoner veldig ofte, og selger sine gamle som er fullt brukbare.

Anonymkode: 4e71d...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat kjøpt en IPhone Xr 128GB  fra netotnet, på black friday tilbud til 2990 kr. Jeg kan anbefale det! 

Anonymkode: 67970...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en brukt iPhone xs med mye minne for snart et år siden til min 10-åring. Batterikapasitet 82%. Betalte 3700kr, fikk med esken, ubrukte øretelefoner, lader etc. Superfornøyd mamma og ikke minst barn! 
De fleste som selger på Finn, der vi fant denne, legger ved bekreftelse på batterikapasitet. Velg gjerne mer minne enn de minste.

Her droppet vi å se etter iPhone 8 eller tidligere fordi de evt er vanskelig å få solgt igjen og usikkert hvor lenge de lar seg oppdatere etc.

Sønnen min er flink og passer på tingene sine, og med god skjermbeskyttelse er telefonen fortsatt like hel. 

Anonymkode: 8852c...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...