AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #1 Del Skrevet 23. november 2021 Hei. Har i over et år nå slitt med at jeg føler jeg ikke får nok luft. Jeg har angst og pusten blir selvfølgelig ikke bedre av at jeg konstant tenker over hvordan jeg puster. Jeg forstår at angst kan gi tung pust, men når det varer i mange dager klarer jeg ikke slå meg til ro med at det bare er angst og ikke noe mer akutt bak. Er det flere som opplever dette og har råd til hvordan komme seg gjennom disse dagene hvor pusten opptar alt av tanker? Anonymkode: 0f709...642 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #2 Del Skrevet 23. november 2021 Jeg gjør noe som tar fokuset bort fra pusten. Klatrer, svømmer, danser, rir. I dem tida jeg var son verst hadde jeg faktisk god nytte av videoene til dr. Pimplepopper, av alle ting 🙈 var nesten hypnotiserende! Anonymkode: 0d091...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #3 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Har i over et år nå slitt med at jeg føler jeg ikke får nok luft. Jeg har angst og pusten blir selvfølgelig ikke bedre av at jeg konstant tenker over hvordan jeg puster. Jeg forstår at angst kan gi tung pust, men når det varer i mange dager klarer jeg ikke slå meg til ro med at det bare er angst og ikke noe mer akutt bak. Er det flere som opplever dette og har råd til hvordan komme seg gjennom disse dagene hvor pusten opptar alt av tanker? Anonymkode: 0f709...642 Kjenner meg igjen i det. Har du dobbeltsjekket hos legen at det ikke er fysiske årsaker til tungpustheten? Kanskje det å avklare dette kan gjøre det lettere å ikke bli så fokusert/ bekymret over det? Har du f.eks nok jern? Hva med å prøve yoga og jobbe med avspenningsøvelser - kanskje du må bli flinkere til å puste helt dypt ned i magen. Trener du? Hvis ikke - prøv å kom deg i gang med rolig trening, så kommer systemet mer opp og gå. Anonymkode: ba37c...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #4 Del Skrevet 23. november 2021 JJa jeg har hatt det over 20 år. Og jeg kan også slite med pusten selv når angsten har «pause». Må snappe etter luft når jeg snakker ganske ofte. Og puste dypt mens jeg sitter stille f.eks. Anonymkode: d5d6e...a58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #5 Del Skrevet 23. november 2021 Da tenker jeg angsten bunner i stress. Prøv psykomotorisk fysioterapi, det hjelper. Anonymkode: f7d04...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novalie Skrevet 23. november 2021 #6 Del Skrevet 23. november 2021 Jeg synes det er vanskelig å puste og jeg føler meg kvalt av luften. Føler ikke at det er nok oksygen i lufta jeg puster inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #7 Del Skrevet 23. november 2021 Jepp! Og det kom etter at Norge begynte å sortere samfunnet i uvaksinerte og vaksinerte og lot vaksinerte ture frem og smitte hvem de vil. Vi har stor reiseaktivitet på jobb og da Norge åpnet opp så gjorde jobben det samme. Vips, så reiste halve kontoret til utlandet på jobbreiser og drar rett fra flyplassen til kontoret. Og så føles det som at halvparten av kollegene på de andre kontorene i Europa her vært innom her den siste måneden. Anonymkode: 5ca0e...5c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #8 Del Skrevet 24. november 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: JJa jeg har hatt det over 20 år. Og jeg kan også slite med pusten selv når angsten har «pause». Må snappe etter luft når jeg snakker ganske ofte. Og puste dypt mens jeg sitter stille f.eks. Anonymkode: d5d6e...a58 Jeg hadde det helt likt i nesten ti år, før jeg fant ut at blodtrykket mitt synker raskt hvis jeg blir bittelitt dehydrert. Det gjorde en stor forskjell på meg bare ved å bruke rehydreringspulver en gang til dagen. Jeg ble diagnostisert med angst og dette er blitt borte siden!! Anonymkode: 36f85...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #9 Del Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg hadde det helt likt i nesten ti år, før jeg fant ut at blodtrykket mitt synker raskt hvis jeg blir bittelitt dehydrert. Det gjorde en stor forskjell på meg bare ved å bruke rehydreringspulver en gang til dagen. Jeg ble diagnostisert med angst og dette er blitt borte siden!! Anonymkode: 36f85...59c Jeg har jo også kronisk lavt blodtrykk i tillegg. Så skal ta en tur til legen. Takk for info. Anonymkode: d5d6e...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #10 Del Skrevet 24. november 2021 Kjenner meg godt igjen i det der. Jeg prøver å følge med på hvordan jeg puster, for det er lett å puste med brystet istedenfor magen når man har angst, og da kan pusten føles tung. puster du med magen?☺️ Anonymkode: 4d69a...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå