Huttetusa Skrevet 24. november 2021 #21 Del Skrevet 24. november 2021 35 minutter siden, Example said: Sjansen er fortsatt mye større for at den uvaksinerte er smitteførende. Jeg hadde hatt betenkeligheter med å invitere en uvaksinert til et juleselskap der det også deltar for eksempel eldre mennesker. Men det har jo vist seg gang på gang at det er fullvaksinerte som tar med seg smitte og som gjerne ikke er så flinke å teste seg. Da dem tross alt er «vaksinert» og tror dem ikke kan bli syke 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 24. november 2021 #22 Del Skrevet 24. november 2021 Julehandelen i boks først, så nyttårssalg, så blir det nok en form for lockdown. Men shopping og pengebruk kommer før smittevern.... Norge ❤️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huttetusa Skrevet 24. november 2021 #23 Del Skrevet 24. november 2021 1 minutt siden, Jajajane said: Julehandelen i boks først, så nyttårssalg, så blir det nok en form for lockdown. Men shopping og pengebruk kommer før smittevern.... Norge ❤️ Der tror jeg du har rett ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 24. november 2021 #24 Del Skrevet 24. november 2021 Huttetusa skrev (7 minutter siden): Men det har jo vist seg gang på gang at det er fullvaksinerte som tar med seg smitte og som gjerne ikke er så flinke å teste seg. Da dem tross alt er «vaksinert» og tror dem ikke kan bli syke Med tanke på at nesten 90 % av voksne er fullvaksinert, er ikke det så rart at de også bidrar til å spre smitte. Smitte som i utgangspunktet er høy fordi de fremdeles er mange uvaksinerte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psilocybe Skrevet 24. november 2021 #25 Del Skrevet 24. november 2021 Viruset (og global oppvarming) har jo tatt seg en pause nå ifb med Black Week, så det skulle ikke forbause meg om det tar seg en pause også i desember, når julehandelen finner sted. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 24. november 2021 #26 Del Skrevet 24. november 2021 (endret) Jeg tror vi dessverre har en nedstengning ved juletider. For få har vaksinert seg, for få har fått tredje dose, vi har ikke noe smittevern. Vi vet at vaksinerte også kan bli smittet og smitte videre derfor er rådet fra WHO, ECDC , CDC og 177 land å praktisere bruk av munnbind. Det gjør vi ikke og vi fjernet også meteren og antibac de fleste steder. Vi har ikke TISK lenger. Vi tester altfor lite. Altfor mange nordmenn gir dessverre f, men det er kanskje ikke så rart etter all vingling fra myndighetenes sin side. Folk har festet som gale etter gjenåpningen og nå står julebord og julehandling for tur. Sykehusene har lav kapasitet fra før men er nå i en situasjon med både frafall og sykdom blant ansatte. Kommer julen til å bli normal ? Nei det tror jeg ikke. Det kommer til bli tiltak , helsepersonell kommer ikke til å ha noen jul pga bare jobb og mange vil oppleve å miste sine eldste og de i risikogrupper grunnet somling med tredje dose men også pga at man tar for lett på smittevern i møte de. Vi vil nok som andre land også oppleve økning i dødsfall blant yngre uvaksinerte. Mange vil få sine operasjoner utsatt og kanskje må man avvise kritisk syke hvis vi lar det gå for langt. Med ny nedstengning kommer økt ledighet og økonomiske problemer for mange. Det blir dystre tider om vi ikke snur trenden snarest. Endret 24. november 2021 av J.E 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 24. november 2021 #27 Del Skrevet 24. november 2021 Den blir tilnærmet normal. Ettersom 70% av befolkningen er vaksinert er covid mindre farlig enn influensa. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gagaen Skrevet 24. november 2021 #28 Del Skrevet 24. november 2021 Spørs hvor man bor og slik da. Noen nasjonal nedstengning blir det nok ikke, men lokale tiltak kan det fort bli. For meg personlig spiller det liten rolle, jeg skal ikke i store selskap uansett. Vi er ikke så mange i familien. Munnbind og avstand har jeg ingen problem med å ta i bruk om det skulle trenges. Jeg er over trassalderen heldigvis. ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 24. november 2021 #29 Del Skrevet 24. november 2021 Det er jeg veldig spent på. Med latterlige tiltak som den nye regjeringen slenger på bordet når det røyner på, som «ikke lov å håndhilse»!! da blir jeg rimelig oppgitt og får mine bange anelser for julen. De sier så fint at lokale tiltak skal være nok for å bremse smitten der den er verst, men jeg bor i en kommune som har hatt anbefaling om munnbind lenge nå, men kan hittil telle på én hånd hvor mange jeg har sett med munnbind på i butikk/ kollektiv. Nå som de fleste av oss er vaksinert må det nok sterkere lut til for å gidde å bry seg, i form av nasjonale påbud- ikke løselige, dårlig promoterte lokale anbefalinger… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huttetusa Skrevet 24. november 2021 #30 Del Skrevet 24. november 2021 3 hours ago, Example said: Med tanke på at nesten 90 % av voksne er fullvaksinert, er ikke det så rart at de også bidrar til å spre smitte. Smitte som i utgangspunktet er høy fordi de fremdeles er mange uvaksinerte. Men vaksinen hjelper bare 60% så trygg eller sikker er den jo ikke 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huttetusa Skrevet 24. november 2021 #31 Del Skrevet 24. november 2021 2 hours ago, tom1986 said: Den blir tilnærmet normal. Ettersom 70% av befolkningen er vaksinert er covid mindre farlig enn influensa. Men vaksinen dekker jo bare 60% infølge who så den er verken en sikkerhet eller helt trygg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cas12 Skrevet 25. november 2021 #32 Del Skrevet 25. november 2021 Huttetusa skrev (12 timer siden): Den har jo nå vært stigene i over 5uker🙈 men eneste tiltaket er å ikke håndhilse mener hvis det blir over 2000 en stund, nå har det ligget stabilt på 1400-1500 stk over en lengre periode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 25. november 2021 #33 Del Skrevet 25. november 2021 Huttetusa skrev (6 timer siden): Men vaksinen dekker jo bare 60% infølge who så den er verken en sikkerhet eller helt trygg Mot smitte. Den beskytter langt bedre (90%) mot alvorlig sykdom. For de under 65-70 år gir vaksinen så god beskyttelse at covid er harmløst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 25. november 2021 #34 Del Skrevet 25. november 2021 tom1986 skrev (1 time siden): Mot smitte. Den beskytter langt bedre (90%) mot alvorlig sykdom. For de under 65-70 år gir vaksinen så god beskyttelse at covid er harmløst. Den mister virkning etter en stund. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huttetusa Skrevet 25. november 2021 #35 Del Skrevet 25. november 2021 1 hour ago, tom1986 said: Mot smitte. Den beskytter langt bedre (90%) mot alvorlig sykdom. For de under 65-70 år gir vaksinen så god beskyttelse at covid er harmløst. Likevel er flertallet på sykehus vaksinerte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 25. november 2021 #36 Del Skrevet 25. november 2021 (endret) Julen kommer uansett hva som skjer den, så her blir det å feire som vanlig som jeg alltid har gjort, verken mer eller mindre. Og det blir ingen nedstengning før de har foreslått å holde meter, munnbind osv. Endret 25. november 2021 av Iso1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 25. november 2021 #37 Del Skrevet 25. november 2021 Lawyam skrev (3 timer siden): Den mister virkning etter en stund. Den mister noe virkning over tid, og da særlig for de over 80 år. Det er derfor man tilbyr en tredje dose til eldre nå. Alle andre har fremdeles god beskyttelse. Huttetusa skrev (3 timer siden): Likevel er flertallet på sykehus vaksinerte Det er fordi et stort flertall av den voksne befolkningen er vaksinert, og for de aller eldste og sykeste er risikoen for sykehusinnleggelse fremdeles til stede selv om vaksinene gir nærmere 90% beskyttelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 25. november 2021 #38 Del Skrevet 25. november 2021 Håper på flere tiltak som kan få smitten ned men regner med det er full åpning, ingen nasjonale tiltak og at folk gjør som de vil og går rundt med smitte, og i jula når alle er samlet så blir smittespredningen enda verre tror jeg. Det kommer ikke til å bli noe god jul hvis ingenting blir gjort for å få smitten til å synke på forhånd, Kan like godt la være å feire jul i år. Så blir i alle fall ikke jeg med på smittespredningen. Vil ikke risikere å smitte familien. Lite lyst å bli koronasyk selv også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 25. november 2021 #39 Del Skrevet 25. november 2021 Tråden er ryddet for tulleinnlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huttetusa Skrevet 25. november 2021 #40 Del Skrevet 25. november 2021 4 hours ago, Warrior said: Håper på flere tiltak som kan få smitten ned men regner med det er full åpning, ingen nasjonale tiltak og at folk gjør som de vil og går rundt med smitte, og i jula når alle er samlet så blir smittespredningen enda verre tror jeg. Det kommer ikke til å bli noe god jul hvis ingenting blir gjort for å få smitten til å synke på forhånd, Kan like godt la være å feire jul i år. Så blir i alle fall ikke jeg med på smittespredningen. Vil ikke risikere å smitte familien. Lite lyst å bli koronasyk selv også. Håper og på tiltak som kan hjelpe til å få smitten ned 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg