Stoltskeiv Skrevet 23. november 2021 #1 Skrevet 23. november 2021 (endret) Jeg respekterer at noen ikke ønsker kontakt med meg mer, men hvorfor skal man godta å bli ghosta? Kan man ikke sende en melding å si at man ikke godtar det, men at man ønsker en forklaring? Det er jo vondt å sitte å lure hele tiden. Man får jo ikke ro i seg! Dette har nå foregått i 3 måneder. Jeg har jobb, venner og hobbyer. Men likevel så kverner dette i meg så mye! Hjelper lite at man har ADD. Jeg klarer virkelig ikke slå meg til ro med det. Hadde jeg hatt en forklaring, så hadde det vært mye enklere å slått seg med ro til det. dette er ei veldig god venn som jeg har kjent i 6 år. Vi snakket om absolutt alt sammen Endret 23. november 2021 av Traktorlesba96 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #2 Skrevet 23. november 2021 Hvis noen ignorerer deg over tid, så trenger man vel ikke ytterligere bekreftelse på at vedkommende ikke vil ha kontakt? Eller har jeg misforstått hva som menes med "ghosting"? Anonymkode: 2b875...6f5 9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #3 Skrevet 23. november 2021 Du kan sende en melding og spørre, men svarer de ikke, så er det ikke lurt å fortsette å sende meldinger. Da går man over i trakasseringssonen. Og nei, du har ikke rett til å tvinge andre til å prate med deg. Du har ikke rett på en forklaring, eller en avslutning. Du kan be om en forklaring, men det er helt opp til personen om de ønsker å svare eller ikke. Personlig tenker jeg at om noen ghoster meg, så er de ikke interesserte i å ha kontakt, og det er forklaring nok for min del. Anonymkode: a02a4...d35 10
Milky Skrevet 23. november 2021 #4 Skrevet 23. november 2021 Man har ikke noe annet valg da🤣 blir man ignorert så blir man ignorert. Er bare trist å pushe seg på når den andre parten åpenbart ikke er interessert. Du har jo egt ikke noe krav på en forklaring. Er bedre å bare godta at det ikke var ment, og gå videre med livet 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #5 Skrevet 23. november 2021 Det er dårlig gjort å ghoste, men har det skjedd med en du hadde en godt utviklet relasjon til? Isåfall forstår jeg at du vil ha en forklaring men forklaringen vil neppe gjøre deg klokere. Den egentlige forklaringen har mer å gjøre med den som ghoster enn den som blir ghostet! Jeg har ghostet når jeg har fått angst, når jeg er for deprimert til å uansett møte noen, og når jeg kjenner at det ikke er fyren for meg.. Men kun gjort det på Tinder etter lite kommunikasjon. Jeg tror ikke det er uvanlig å ghoste og la ting dø ut om man er tidlig i bli kjent prosessen eller første date. Anonymkode: a418b...06f 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #6 Skrevet 23. november 2021 Hva skal du gjøre da? Tvinge vedkommende til å forklare seg? Du kan be om en forklaring, men du kan ikke kreve noe. Driver du dette for langt så kan det gå over grensen til hva som er akseptabelt. Anonymkode: 76d5c...2a3 2
Lykke Li Skrevet 23. november 2021 #7 Skrevet 23. november 2021 Det er forskjell på å ghoste noen man har møtt to ganger, og å ghoste venninna di etter 15 års vennskap også. Å bli ghostet av en du har møtt noen få ganger krever ikke nødvendigvis en forklaring, og er ganske vanlig. Man dater noen, finner ut at det ikke passer og går bare videre. Er det en venninne som plutselig ghoster deg etter mange års vennskap, så mener jeg egentlig at man burde få en forklaring. Det betyr ikke at man blir venner igjen eller trenger å ha kontakt, men det er en en skikkelig dårlig måte å avslutte et vennskap på! Det skaper også en enorm følelse av svik, og kan sørge for tillitsproblemer i eventuelle fremtidige vennskap. 3
Stoltskeiv Skrevet 23. november 2021 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2021 Lykke Li skrev (15 minutter siden): Det er forskjell på å ghoste noen man har møtt to ganger, og å ghoste venninna di etter 15 års vennskap også. Å bli ghostet av en du har møtt noen få ganger krever ikke nødvendigvis en forklaring, og er ganske vanlig. Man dater noen, finner ut at det ikke passer og går bare videre. Er det en venninne som plutselig ghoster deg etter mange års vennskap, så mener jeg egentlig at man burde få en forklaring. Det betyr ikke at man blir venner igjen eller trenger å ha kontakt, men det er en en skikkelig dårlig måte å avslutte et vennskap på! Det skaper også en enorm følelse av svik, og kan sørge for tillitsproblemer i eventuelle fremtidige vennskap. Vi har kjent hverandre i 6 år. Og det føltes ut som et godt vennskap
Cornix Skrevet 23. november 2021 #9 Skrevet 23. november 2021 Du trenger ikke godta det, og du kan gjerne formidle misnøye - men problemet er at de som ghoster gjerne ikke bryr seg. Jeg har blitt ghostet én gang (kjente hverandre ikke så godt, heldigvis) - han blokkerte meg. Tror mange blokkerer, og da har man ikke mulighet til å ytre misnøye, dessverre. Ghosting er ufattelig feigt er min mening. 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #10 Skrevet 23. november 2021 Generelt så syntes jeg folk bør skjerpe seg litt. Og heller si at man ønsker mindre kontakt en periode feks. Å gå fra å være besiser i flere år til plutselig ingenting er jo bare sjukt vondt. Også får folk også respektere at vennen har litt nok med sitt i perioder. Anonymkode: 84be4...25b 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #11 Skrevet 23. november 2021 Hvis du vet med deg selv at du har oppført deg greit mot personen så handler det ikke om deg. Det kan handle om alt fra psykdom til andre ting i livet til den personen. De fleste kan sikkert se for seg hvordan det føles å bli behandlet på den måten og det er ikke lett, men de fleste måtte antakelig jobbe med aksept på daglig basis for å kunne gå videre. Det blir nesten litt som å komme videre etter et dødsfall. En venninne gjorde det samme mot en annen person jeg kjenner og i det tilfellet så var det snakk om alvorlig sykdom som den andre ikke visste om. Ikke sikkert det er sånn med din venn, men poenget er at det er mange mulige forklaringer her. Det viktigste er å huske at hennes handlinger ikke reduserer din verdi som menneske. At du har blitt dårlig behandlet gjør deg ikke til et dårlig menneske. Husk det! Anonymkode: ab436...75b
Stoltskeiv Skrevet 23. november 2021 Forfatter #12 Skrevet 23. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis du vet med deg selv at du har oppført deg greit mot personen så handler det ikke om deg. Det kan handle om alt fra psykdom til andre ting i livet til den personen. De fleste kan sikkert se for seg hvordan det føles å bli behandlet på den måten og det er ikke lett, men de fleste måtte antakelig jobbe med aksept på daglig basis for å kunne gå videre. Det blir nesten litt som å komme videre etter et dødsfall. En venninne gjorde det samme mot en annen person jeg kjenner og i det tilfellet så var det snakk om alvorlig sykdom som den andre ikke visste om. Ikke sikkert det er sånn med din venn, men poenget er at det er mange mulige forklaringer her. Det viktigste er å huske at hennes handlinger ikke reduserer din verdi som menneske. At du har blitt dårlig behandlet gjør deg ikke til et dårlig menneske. Husk det! Anonymkode: ab436...75b Er det en ide å skrive til henne at jeg er her hvis det skulle være noe? Eller burde jeg la henne være og håpe at hun kommer tilbake en gang? Endret 23. november 2021 av Traktorlesba96
Hannah80 Skrevet 23. november 2021 #13 Skrevet 23. november 2021 Traktorlesba96 skrev (1 minutt siden): Er det en ide å skrive til henne at jeg er her hvis det skulle være noe? Eller burde jeg la henne være og håpe at hun kommer tilbake en gang? Huff, fikk vondt av deg nå. Skjønner at det må føles helt forferdelig å bare bli kuttet ut, sånn helt ut av det blå. Håper det går bedre etterhvert 🥰
n_97 Skrevet 23. november 2021 #14 Skrevet 23. november 2021 At noen ghoster får man ikke gjort noe med dessverre. Personlig synes jeg ikke det er greit noensinne, eneste unntaket er vel hvis vedkommende plutselig kommer i en alvorlig livskrise. Og da bør man komme tilbake når en er over krisen, beklage seg og forklare hvorfor. Å ghoste noen man har en etablert relasjon over tid til uten at det er noe helt spesielt som ligger bak, er så respektløst at jeg lurer på om de som gjør det er skrudd riktig sammen i topplokket. Du spør om du skal vente på at hun kommer tilbake, men vil du ha en som ghoster deg etter å ha vært gode venner i seks år i livet ditt? Om hun kommer tilbake så er det veldig stor sjanse for at hun vil gjøre det samme om igjen.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #15 Skrevet 24. november 2021 Jeg var i tilsvarende situasjon, jeg skrev sms, ghoster du meg?! Jeg fikk svar, men svaret var så ullent, så jeg ble ikke stort klokere. Så jeg pushet ikke mer på da. Fikk et par sms i ukene etter med bare god helg, kos deg etc men det var det, så hørte jeg ikke noe mer. Anonymkode: 667d0...8ad
Carrot Skrevet 24. november 2021 #16 Skrevet 24. november 2021 Traktorlesba96 skrev (12 timer siden): Jeg respekterer at noen ikke ønsker kontakt med meg mer, men hvorfor skal man godta å bli ghosta? Kan man ikke sende en melding å si at man ikke godtar det, men at man ønsker en forklaring? Det er jo vondt å sitte å lure hele tiden. Man får jo ikke ro i seg! Dette har nå foregått i 3 måneder. Jeg har jobb, venner og hobbyer. Men likevel så kverner dette i meg så mye! Hjelper lite at man har ADD. Jeg klarer virkelig ikke slå meg til ro med det. Hadde jeg hatt en forklaring, så hadde det vært mye enklere å slått seg med ro til det. dette er ei veldig god venn som jeg har kjent i 6 år. Vi snakket om absolutt alt sammen Det at du ikke får ro er jo ditt problem, det må du eie og gjøre noe med. Hvis ikke respekterer du jo ikke at den andre ikke ønsker kontakt? Du kan ikke både si du respekterer at de har valgt deg bort og samtidig si at du må få svar for din egen del? HVilken forklaring vil du ha? Jeg vil ikke ha kontakt med deg lengre fordi jeg ikke liker deg lengre?
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #17 Skrevet 24. november 2021 Traktorlesba96 skrev (13 timer siden): Jeg respekterer at noen ikke ønsker kontakt med meg mer, men hvorfor skal man godta å bli ghosta? Kan man ikke sende en melding å si at man ikke godtar det, men at man ønsker en forklaring? Det er jo vondt å sitte å lure hele tiden. Man får jo ikke ro i seg! Dette har nå foregått i 3 måneder. Jeg har jobb, venner og hobbyer. Men likevel så kverner dette i meg så mye! Hjelper lite at man har ADD. Jeg klarer virkelig ikke slå meg til ro med det. Hadde jeg hatt en forklaring, så hadde det vært mye enklere å slått seg med ro til det. dette er ei veldig god venn som jeg har kjent i 6 år. Vi snakket om absolutt alt sammen Er så enig i at det er dårlig gjort. Og ja man kan godt spørre etter en forklaring. Men man kan ikke forvente å få svar, for hvis noen først ghoster deg har de gjerne vist seg umoden allerede. Dessverre. Det hjelper ikke å si at man ikke godtar det, for selv om det er dårlig gjort så har personen lov å gjøre som hen vil. Man bør heller ikke mase og spørre flere ganger, det kan være plagsomt for den andre personen og det hjelper ikke å ta igjen med samme mynt. Hvis personen tenker å svare så gjør hen det sannsynligvis første gangen hen blir spurt. Anonymkode: 9cee9...976 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #18 Skrevet 24. november 2021 Jeg svarte hvorfor jeg ikke ville ha kontakt, men det ble spetakkel med motargument. Gråting og villig til å gå i terapi(aldri tenkt tanken). Lot meg til slutt dessverre presse, fordi dramaet rundt dette ble verre enn å ha litt kontakt. Bor på samme sted og har felles venner, så jeg valgte minste motstands vei…Men skjønner ikke hva motparten får ut av dette enveis «vennskapet»🙁 Anonymkode: ac086...10f 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #19 Skrevet 26. november 2021 Kan være de sliter med noe . Jeg har en «venninne» som gjør det der men jeg vet hun har store problemer med seg selv og at det er en hersketeknikk hun bruker på meg faktisk for hun er rett og slett ikke ett hyggelig menneske. Så ikke bry deg mer! Normale mennesker gjør ikke sånt. Anonymkode: 2f7bd...265
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #20 Skrevet 26. november 2021 Hvis vedkommende svarer på en slik melding er han ekstremt dårlig til å ghoste. 😂 Anonymkode: c8018...f21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå