Gå til innhold

Hvem har fått hjelp til vektnedgang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen fått hjelp i form av Grete Rhode, Fedon klinikken eller lignende? 
vil gjerne høre om flere steder som hjelper folk ned i vekt. 

Anonymkode: 8c232...8ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har noen fått hjelp i form av Grete Rhode, Fedon klinikken eller lignende? 
vil gjerne høre om flere steder som hjelper folk ned i vekt. 

Har du prøvd mye/lenge uten å gå ned i vekt? Evt hva har du prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (18 timer siden):

Har du prøvd mye/lenge uten å gå ned i vekt? Evt hva har du prøvd?

Har prøvd lavkalori men vært på lavkarbo mange ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har prøvd lavkalori men vært på lavkarbo mange ganger. 

Det er umulig å gå ned i vekt uten å forbruke mer energi enn du tar inn. Spiller ingen rolle hva du "går på". 

Anonymkode: 4b698...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg på Grete Roede i sommer. Har brukt appen siden juli og synes den er helt topp. Var på noen enkelte kurskvelder, det var helt ok, men jeg synes det var greit da jeg måtte slutte siden tidspunktet ikke funker. Var greit for litt drahjelp, men viste seg at jeg hadde motivasjonen selv. Har gått ned 20 kg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er umulig å gå ned i vekt uten å forbruke mer energi enn du tar inn. Spiller ingen rolle hva du "går på". 

Det var ikke er sånt svar jeg egentlig var ute etter. Jeg har nok gjort noe feil i prosessen og ønsket å vite om hjelp man kan få der ute for å gjøre det riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker VG-vektklubb, har gått ned 24 kg siden i våres. 

Har gått ned flere ganger, både med Grete Roede og pulverkurer. Men å holde seg nede har vært vanskeligere enn selve vektnedgangen for meg. 

Men har et mål om at denne gang skal jeg klare det 

Anonymkode: d8742...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet i maange år med å gå ned i vekt. Fikk til slutt den hjelpen jeg trengte hos Let Loose. Men dette er ei dame med psykologi som hjelper deg til å takle følelser og mat. Det var det jeg trengte. Hva som var sunt og hva som jeg burde holde meg unna viste jeg jo. Det var hvordan å gjennomføre jeg slet med. Verdt hver eneste krone.

Anonymkode: 6c2f8...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at en diett skal fungere så må man følge den. Nytter ikke å spise Grethe Roede dersom man spiser doble porsjoner eller "bare" skal smake litt på en sjokolade i ny og ne = annenhver dag.

Motivasjon er viktigst. Så provosert å finn noen du er fornøyd med. Jeg gikk selv ned 17kg på et år ved å ligge i kaloriunderskudd. Men andre har kanskje behov for litt drahjelp og kanskje møte likesinnede.

Anonymkode: 9f778...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var ikke er sånt svar jeg egentlig var ute etter. Jeg har nok gjort noe feil i prosessen og ønsket å vite om hjelp man kan få der ute for å gjøre det riktig. 

Jeg har fokusert på årsaken til at jeg er overvektig, før har fokuset vært på å gå ned i vekt. Leste en del kvalitetssikret informasjon om blant annet spiseforstyrrelser, men det var ikke før jeg fant en pp-presentasjon av leger for leger jeg så et konkret eksempel på hva en overspiser kan finne på å spise på én kveld. Det traff for det var nøyaktig det jeg hadde spist noen dager før. Noe endret seg i meg da og etter det har jeg rett og slett sluttet å overspise. Sluttet å shoppe, drikke m.v. Alt fulgte samme mønster, at jeg spiste, shoppet og drakk hadde en annen funksjon enn at jeg var sulten, trengte noe nytt og hygget meg med venner. 

Har prøvd gr og en rekke andre «livsstilsendringer» men det har bare vært symptombehandling. Overvekten har vært et symptom på noe annet. Nå prøver jeg å gjøre noe med dette «noe annet».

Anonymkode: 2b8d6...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2021 den 13.49):

Jeg har fokusert på årsaken til at jeg er overvektig, før har fokuset vært på å gå ned i vekt. Leste en del kvalitetssikret informasjon om blant annet spiseforstyrrelser, men det var ikke før jeg fant en pp-presentasjon av leger for leger jeg så et konkret eksempel på hva en overspiser kan finne på å spise på én kveld. Det traff for det var nøyaktig det jeg hadde spist noen dager før. Noe endret seg i meg da og etter det har jeg rett og slett sluttet å overspise. Sluttet å shoppe, drikke m.v. Alt fulgte samme mønster, at jeg spiste, shoppet og drakk hadde en annen funksjon enn at jeg var sulten, trengte noe nytt og hygget meg med venner. 

Har prøvd gr og en rekke andre «livsstilsendringer» men det har bare vært symptombehandling. Overvekten har vært et symptom på noe annet. Nå prøver jeg å gjøre noe med dette «noe annet».

Anonymkode: 2b8d6...1aa

Bra skrevet! Men hva gjør du med dette «noe annet» nå kontra før? 

Anonymkode: d0676...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.11.2021 den 17.39):

du har sikkert mye interessant å bidra med 🙄

Anonymkode: 83e3f...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...