Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2005 #1 Skrevet 9. oktober 2005 Jeg har en såkalt vanskelig hud.. Både mangel på fett og fukt! -Og litt uren.. Hvis jeg bruker lette gele kremer (av god kvalitet) trekker ikke denne raskt inn i huden.. Den blir liksom liggende utenpå å glinse en god stund etter påføring.. MEN Hvis jeg bruker en rik krem, så suges denne opp av huden med en gang!!Hvordan kan dette være mulig?? Jeg trodde de lette kremene trekker raskere inn i huden?? Eller er det bare min hud som ikke er lik noen andres?
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2005 #2 Skrevet 9. oktober 2005 Kan det ha noe med dette å gjøre? Sitat: Vitaminer: fyller opp depotene i huden og gjør den mer motstandsdyktig mot forurenset miljø. Virker som en antioksydant. Oljebaserte produkter: for den som er tørr er det viktig å tilføre olje til huden. Cellene trekker til seg olje bedre enn vann som ikke penetrer så godt. Det kan være en aromaolje med eteriske oljer i en base olje som forbedrer fuktighetsopptaket i huden. En hud som har et lavt fuktighetsnivå tåler ikke aktive ingredienser så bra og kan lett reagere på produkter som ellers ville gått helt bra!! En hud som har lavt fuktighetsnivå trekker ikke til seg vann så bra men har bedre effekt med å tilføre olje til huden. Fuktighetsmaske: En gelemaske som tilfører fuktighet til overhuden. Den forhindrer tørrhetslinjer og inneholder gjerne hyaluronsyre som er en fettsyre (finnes natrulig i huden) som binder vann. Jeg lurer egentlig på det samme selv, så jeg håper noen andre kan svare!!
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2005 #3 Skrevet 9. oktober 2005 Jeg er ikke hudpleier og ingen ekspert. Men har selv blandingshud og er i midten av 20-åra. Har fått erfare og også blitt anbefalt at slike gelelremer ikke er noe for meg. Disse er ofte beregnet for ung hud, som har veldig fet hud. Det er viktig å gi huden nok fuktighet, så anbefaler deg heller å bruke en krem som er litt fetere og trekker inn i huden. Har samme følelse som deg med gelekremene, føler de aldri trekker inn, og bare blir liggende utenpå huden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå