AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #1 Del Skrevet 23. november 2021 Jeg lurer på om man kan få en jobb man ikke er kvalifisert for? Anonymkode: 18253...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knoot Skrevet 23. november 2021 #2 Del Skrevet 23. november 2021 (endret) Det skal svært mye til. Kvalifikasjoner og erfaring går foran de uten kompetanse. Og så er det spørs hvilken bransje du søker i. Private bedrifter kan ansette hvem som helst. Det offentlige er i større grad bundet av regelverk i forhold til ansettelser med utdanning osv. Endret 23. november 2021 av Knoot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #3 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg lurer på om man kan få en jobb man ikke er kvalifisert for? Anonymkode: 18253...9bc Ja, selvsagt! Bare sug sjefen Anonymkode: 78c72...2e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #4 Del Skrevet 23. november 2021 Selvfølgelig. Fake it until u make it Anonymkode: fffc0...c7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #5 Del Skrevet 23. november 2021 Har fått lederstillinger der de egentlig krever en annen høyere utdannelse enn det jeg har, ( har annen høyere utdannelse ) regner med det er fordi de synes jeg dugde. Anonymkode: 18253...9bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #6 Del Skrevet 23. november 2021 56 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg lurer på om man kan få en jobb man ikke er kvalifisert for? Anonymkode: 18253...9bc I utgangspunktet nei. Men husk på at man kan kvalifisere til mange stillinger om man har relevant erfaring som kan gjøre opp for manglende utdanning. Anonymkode: 88bde...be7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 23. november 2021 #7 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg lurer på om man kan få en jobb man ikke er kvalifisert for? Anonymkode: 18253...9bc Har hatt jobber jeg ikke var kvalifiserte for. Har aldri jobbet med det jeg har utdanning til, man kan kalle det bortkastet utdannelse. Jeg har bestandig vært nysgjerrig og søkende etter nye utfordringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #8 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I utgangspunktet nei. Men husk på at man kan kvalifisere til mange stillinger om man har relevant erfaring som kan gjøre opp for manglende utdanning. Anonymkode: 88bde...be7 Det fikk jeg etter vikariat ( samme sted ) da ble jeg vel vurdert "som god nok"? Anonymkode: 18253...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #9 Del Skrevet 23. november 2021 Smeltemann skrev (Akkurat nå): Har hatt jobber jeg ikke var kvalifiserte for. Har aldri jobbet med det jeg har utdanning til, man kan kalle det bortkastet utdannelse. Jeg har bestandig vært nysgjerrig og søkende etter nye utfordringer. Det er jo aldri bortkastet, utdannelsen har du jo. Anonymkode: 18253...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #10 Del Skrevet 23. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det fikk jeg etter vikariat ( samme sted ) da ble jeg vel vurdert "som god nok"? Anonymkode: 18253...9bc Da ble du nok vurdert som kvalifisert. Det å ikke være kvalifisert til å gjøre en jobb, betyr at du kan det som er nødvendig for å gjøre jobben. Anonymkode: 88bde...be7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #11 Del Skrevet 23. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Da ble du nok vurdert som kvalifisert. Det å ikke være kvalifisert til å gjøre en jobb, betyr at du kan det som er nødvendig for å gjøre jobben. Anonymkode: 88bde...be7 Det å være kvalifisert* Anonymkode: 88bde...be7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 23. november 2021 #12 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo aldri bortkastet, utdannelsen har du jo. Anonymkode: 18253...9bc Sant det. Det var det jeg tenkte når jeg tok den også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #13 Del Skrevet 23. november 2021 https://snl.no/kvalifisert Anonymkode: 88bde...be7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #14 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da ble du nok vurdert som kvalifisert. Det å ikke være kvalifisert til å gjøre en jobb, betyr at du kan det som er nødvendig for å gjøre jobben. Anonymkode: 88bde...be7 Det som er så merkelig. Jeg har jobbet som leder i det yrket i mange år, nå jobber jeg som vikar og opplever at ansatte ikke er fornøyd med meg, jeg begynner derfor å tvile på meg selv, men har jo fått de jobbene tidligere ( uten å søke ). Anonymkode: 18253...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #15 Del Skrevet 23. november 2021 Anonymkode: d4d60...37c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 23. november 2021 #16 Del Skrevet 23. november 2021 Du skal i alle fall ikke la være å søke på utlyste stillinger fordi du tenker du ikke har alle kvalifikasjonene arbeidsgiver etterspør. Ofte forventer man ikke at søkerne oppfyller alt. Som nevnt her fravikes kvalifikasjonskravene oftere i privat næringsliv. Hvis det er store bedrifter hender det også at man kan bli vurdert til andre stillinger enn den man søker. Ett er i alle fall sikkert, du får ikke stillinger du ikke søker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 23. november 2021 #17 Del Skrevet 23. november 2021 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebra Skrevet 23. november 2021 #18 Del Skrevet 23. november 2021 Ja jeg har fått flere jobber som jeg ikke var kvalifisert for 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #19 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lurer på om man kan få en jobb man ikke er kvalifisert for? Anonymkode: 18253...9bc Ja, det er det utrolig mange gode eksempler på! Anonymkode: 72fdd...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #20 Del Skrevet 23. november 2021 Hareena skrev (5 minutter siden): Du skal i alle fall ikke la være å søke på utlyste stillinger fordi du tenker du ikke har alle kvalifikasjonene arbeidsgiver etterspør. Ofte forventer man ikke at søkerne oppfyller alt. Som nevnt her fravikes kvalifikasjonskravene oftere i privat næringsliv. Hvis det er store bedrifter hender det også at man kan bli vurdert til andre stillinger enn den man søker. Ett er i alle fall sikkert, du får ikke stillinger du ikke søker. De krever setfikat på bil, jeg kan ikke starte med det før 2 mnds tid. Anonymkode: 18253...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå