Gå til innhold

Kjøpte alkohol istedenfor adventskalender til ungen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde aldri trodd jeg skulle krangle med noen om dette her, men idag ble jeg veldig irritert på ei venninne. Hun er alenemor og på arbeidsavklaringspenger, så nei, hun har absolutt ikke god råd, men hun burde gjøre noe med prioriteringene sine. Hun klagde til meg om at hun er lei seg for at hun ikke har penger til en ordentlig adventskalender til ungen, men bare en enkel til 10 kr. Ikke at sistnevnte ikke er ordentlig adventskalender, men hun ønsket hun kunne kjøpe f.eks Kinderegg kalender. Så etter å ha klagd over dette sender hun bilde på messenger ikke lenge etterpå av at hun har kjøpt seg en flaske på Vinmonpolet! Flaska koster litt over 200 kr. Jeg skrev: «Der hadde du adventskalenderen din!..», jeg kjente rett og slett at jeg ble skikkelig provosert! Hun skjønte at jeg mente det spydig og ringte meg opp, kjeftet på meg. Men jeg står ved mitt, syntes hun er egoistisk! Hun skulle på fest til helga og måtte jo ha med noe! :unsure:

Anonymkode: 1f3bb...07e

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du blir skikkelig irritert!

Anonymkode: ea7b3...695

• Liker 17
Skrevet

Ja, skjønner godt du reagerer på det. Hadde sikkert gjort det samme selv også. Altså, hun sier hun ønsker å gi ungen en ‘ordentlig’ kalender, men prioriterer alkohol og fest. Det er klart man tenker sitt, og noen sier noe andre holder det for seg selv. Jeg er av typen som sier i fra. Men folk liker ikke å bli tatt i sitt eget hykleri. Fremdeles på sin plass. Kanskje hun tenker annerledes neste gang. 

Anonymkode: fd3db...d05

• Liker 12
Skrevet

Hvis dette er sant er det tøft at du turte å si ifra. Jeg er enig i at hun burde prioritert barnet sitt (eller eventuelt iallfall latt vær å klage over mangel på 200kr til kalender til barnet til samme person som hun sender bilde av at hun har kjøpt vin til over 200kr til). 

Anonymkode: 35311...cfa

• Liker 17
Skrevet

Enig i at hun burde prioritere barnet. Men kan hun ha ment at flasken med vin var vertinnegave? Ikke at man må gi noe slikt, men man føler jo kanskje at man må.

Anonymkode: 0750f...043

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Enig i at hun burde prioritere barnet. Men kan hun ha ment at flasken med vin var vertinnegave? Ikke at man må gi noe slikt, men man føler jo kanskje at man må.

Man kjøper ikke vertinnegave til over 200kr om man har såpass dårlig råd. Da dropper man det helt eller gir noe veldig billig, det forstår vertinnen.

Anonymkode: 35311...cfa

• Liker 28
Skrevet

Akkurat det er jo en gjenganger på Luksusfellen, mor og eller mor og far står der å er så lei over det de ikke får gitt barna, leker, fritidsinteresse som fotball etc, tur til Tusenfryd osv, osv.. og det er så fælt, for ungene er jo det viktigste sier de med tårer i øyenkroken. 

Men røyke kan de, store mengder snus/pepsimax/redbull eller nå hva. Pynteputer og masse Nille ræl, lunsj på bensinstasjonen hver dag, jada.... så fælt at de aldri kan ta med ungene på noe kjekt! 

Anonymkode: 98e1f...d18

• Liker 29
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, flasken er til henne selv. En fyr har invitert henne på fest til helga og hun måtte ha noe å drikke på, sa hun. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Akkurat det er jo en gjenganger på Luksusfellen, mor og eller mor og far står der å er så lei over det de ikke får gitt barna, leker, fritidsinteresse som fotball etc, tur til Tusenfryd osv, osv.. og det er så fælt, for ungene er jo det viktigste sier de med tårer i øyenkroken. 

Men røyke kan de, store mengder snus/pepsimax/redbull eller nå hva. Pynteputer og masse Nille ræl, lunsj på bensinstasjonen hver dag, jada.... så fælt at de aldri kan ta med ungene på noe kjekt! 

Anonymkode: 98e1f...d18

Mange av de "Fattige" som sutrer i mediene burde hatt tvingen økonomisk verge, ikke mer penger fra skattebetalerne

Anonymkode: 4623b...988

• Liker 13
Skrevet

Modig av deg å si ifra. Hun trengte virkelig å høre det. 

Anonymkode: 2aa40...303

• Liker 10
Skrevet

Skjønner deg godt, jeg kjenner også noen sånne. Ringer og tigger penger til regnklær og barnehageregning - i neste øyeblikk får jeg bilde av restaurant, dyr vin og masse rusbrus på fest. Altså hvor dum kan man bli?

• Liker 6
Skrevet

Bra du turte å si ifra!

• Liker 4
Skrevet

Ærlige venner er gode venner 👍

• Liker 4
Skrevet (endret)

Altså, ideelt sett burde jo både mor og barn kunne få noe "unødvendig" i ny og ne. Og en sjokoladekalender er en fullverdig kalender på alle måter. Men jeg er ikke spesielt sympatisk innstilt til noen som samtidig som de synes sjokokalenderen ikke er bra nok prioriterer alkohol til seg selv. Det er rett og slett for dårlig.

Endret av ♥
  • Liker 9
Skrevet

Kanskje du TS kan gi henne noen kroner til en kinderegg kalender?

Ikke greit å ha dårlig råd.

Anonymkode: f6c8a...73a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde aldri gitt henne noen kroner til Kinderkalender. De går sikkert til Se og Hør og røyk. Nei, da hadde jeg heller kjøpt Kinderkalender selv og levert den til barnet selv.

Anonymkode: 835cc...7ca

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde aldri gitt henne noen kroner til Kinderkalender. De går sikkert til Se og Hør og røyk. Nei, da hadde jeg heller kjøpt Kinderkalender selv og levert den til barnet selv.

Hun sliter sikkert.

En må vise medmenneskelighet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg vurderer å gjøre det, for ungens skyld, men samtidig irriterer det meg litt at jeg skal kjøpe adventskalender til ungen hennes fordi hun som er moren heller prioriterer seg selv og alkohol. Da ser jeg for meg at hun fort kommer til å belage seg på at jeg gjør det andre ganger også.

Ts

• Liker 7
Skrevet

Vinmonopolet er bare for friske mennesker med god råd.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjøp en kalender til barnet da vel?

Anonymkode: 77c25...f45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...