AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #1 Skrevet 23. november 2021 Jeg ble fastklemt på motorveien pga lastebilene ikke så meg å var nærmere 1 m bilen min så jeg så vidt kom meg ut fra de to lastebilene jeg sto mellom, jeg TVILER på at de så meg og synes da dette var skummelt farlig. Jeg prøvde å forbikjøre de fort og kjørte forbi noen andre lastebiler også for at det ikke skulle skje igjen, også hadde jeg tenkt å stoppe innom nærmeste rasteplass for å ringe til politiet om det. (Fikk ikke noen skilt på den lastebilen bak fordi jeg måtte fokusere på trafikken foran. Jeg godtok ikke dette men fikk førekort beslaglagt. Det skal opp i retten/tingretten innen 3 uker eller noe, da får jeg lov å forklare meg. flere som har vært borti samme problem og hvordan gikk det for dere? jeg har også en pendlejobb jeg må ha. Og vet ikke hva som skjer om jeg mister lappen i et halvt år. Anonymkode: 14989...018 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #2 Skrevet 23. november 2021 Politiet må vel også ha tatt lastebilsjåføren som lå bare fire-fem meter bak den andre, det er usedvanlig nærme! Helt sykt nærme og egentlig, motorveien har vel også en relativt høy fartsgrense? Det støtter jo saken din. Anonymkode: 86f2e...1c7 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 23. november 2021 Du høres ut som du kjører som et svin når du kjører forbi en hel del lastebiler på en gang, tenker det er geit at du ble tatt og blir fjernet fra trafikken. Anonymkode: c494d...d74 56
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #4 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du høres ut som du kjører som et svin når du kjører forbi en hel del lastebiler på en gang, tenker det er geit at du ble tatt og blir fjernet fra trafikken. Anonymkode: c494d...d74 Dette var på en motorvei. Anonymkode: 14989...018 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #5 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du høres ut som du kjører som et svin når du kjører forbi en hel del lastebiler på en gang, tenker det er geit at du ble tatt og blir fjernet fra trafikken. Anonymkode: c494d...d74 Det var forbikjøringsfelt der. Anonymkode: 14989...018 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #6 Skrevet 23. november 2021 Om evnene dine til bilkjøring tilsvarer evnene for forståelig forklaring, er det ikke rart du er lappløs. Hva skulle du ringe politiet for? Lastebilene er 255 cm brede pluss speil, et kjørefelt kan være fra 275 cm bredt. Tenk hvor nærme de er å frontkollidere hver gang det kommer en annen buss eller lastebil i mot, og lær deg å lese trafikken og tilpasse deg den. Anonymkode: a6cce...21d 36
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #7 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Politiet må vel også ha tatt lastebilsjåføren som lå bare fire-fem meter bak den andre, det er usedvanlig nærme! Helt sykt nærme og egentlig, motorveien har vel også en relativt høy fartsgrense? Det støtter jo saken din. Anonymkode: 86f2e...1c7 Nei dette var på en strekning etter de lastebilene jeg lå klemt mellom. Laseren var lengre bort. De kjørte sakte, men jeg måtte presse meg ut eller så er jeg 100% på at den ene lastebilen hadde kjørt meg ned. Anonymkode: 14989...018
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #8 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om evnene dine til bilkjøring tilsvarer evnene for forståelig forklaring, er det ikke rart du er lappløs. Hva skulle du ringe politiet for? Lastebilene er 255 cm brede pluss speil, et kjørefelt kan være fra 275 cm bredt. Tenk hvor nærme de er å frontkollidere hver gang det kommer en annen buss eller lastebil i mot, og lær deg å lese trafikken og tilpasse deg den. Anonymkode: a6cce...21d Jeg skulle ringe politiet for å si ifra om at en lastebil kjører så tett på bilen at man nesten blir kjørt over. Anonymkode: 14989...018 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #9 Skrevet 23. november 2021 Men det slapp du jo, fordu du selv ble stoppet. Har du lært å lese trafikkbildet og se lenger frem enn din egen bil? Anonymkode: 0735e...564 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #10 Skrevet 23. november 2021 Det går ikke an å skrive et innlegg her på KG lenger før folk skal skrive om ting jeg ikke skal ha svar på for det ødelegger bare innleggene man legger ut her. Takk for meg. Anonymkode: 14989...018 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #11 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skulle ringe politiet for å si ifra om at en lastebil kjører så tett på bilen at man nesten blir kjørt over. Anonymkode: 14989...018 Og hvordan havnet du der da? Klemte deg inn mellom dem? Anonymkode: a6cce...21d 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #12 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det slapp du jo, fordu du selv ble stoppet. Har du lært å lese trafikkbildet og se lenger frem enn din egen bil? Anonymkode: 0735e...564 En lastebil bør jo se biler som kjører foran å følge med på trafikken de også. Eller så er dette ganske farlig. Anonymkode: 14989...018 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #13 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hvordan havnet du der da? Klemte deg inn mellom dem? Anonymkode: a6cce...21d Nei jeg fikk en lastebil bare nærmere og nærmere bilen. Jeg kjørte bak en lastebil fra før også kommer en annen bak meg opp i mer og mer fart, til slutt så mye at jeg måtte kjøre fortere selv og lå nesten klemt mellom to ladtebiler og da måtte jeg prøve å svinge ut, det var flaks jeg kom ut og det ikke var trafikk på forbikjørefeltet. Har du aldri kjørt på en motorvei eller? Sånt kan ofte skje om sjåfører nesten sover bak rattet og det ER farlig. Anonymkode: 14989...018 2
Brunhilde Skrevet 23. november 2021 #14 Skrevet 23. november 2021 Men hvis du mistet lappen, så må du nødvendigvis enten ha kjørt veldig mye for fort eller kjørt særdeles uaktsomt. Begge deler er ditt, ikke lastebilsjåførenes, ansvar! 28
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #15 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei jeg fikk en lastebil bare nærmere og nærmere bilen. Jeg kjørte bak en lastebil fra før også kommer en annen bak meg opp i mer og mer fart, til slutt så mye at jeg måtte kjøre fortere selv og lå nesten klemt mellom to ladtebiler og da måtte jeg prøve å svinge ut, det var flaks jeg kom ut og det ikke var trafikk på forbikjørefeltet. Har du aldri kjørt på en motorvei eller? Sånt kan ofte skje om sjåfører nesten sover bak rattet og det ER farlig. Anonymkode: 14989...018 Motorvei klasse A eller B? Anonymkode: 7fa11...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #16 Skrevet 23. november 2021 Har selv opplevd å havne i "blindsonen". Var mellom lastebil og mur. Lastebilen begynte å svinge over på min side. Da gjaldt det å trykke på gassen og hornet, ellers hadde jeg blitt most. Anonymkode: 2a0d4...c13 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #17 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Motorvei klasse A eller B? Anonymkode: 7fa11...2b7 Det jeg egentlig spurte om, var om det var to kjørefelt i samme retning, eller kun et forbikjøringsfelt i noen hundre meter? Anonymkode: 7fa11...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #18 Skrevet 23. november 2021 Jeg forstår at du ikke ville ligge klent mellom to lastebiler. Men hvorfor stoppet politiet deg? Kjørte du over fartsgrensen? Anonymkode: b839a...c27 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #19 Skrevet 23. november 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Nei dette var på en strekning etter de lastebilene jeg lå klemt mellom. Laseren var lengre bort. De kjørte sakte, men jeg måtte presse meg ut eller så er jeg 100% på at den ene lastebilen hadde kjørt meg ned. Anonymkode: 14989...018 Hvis de kjørte sakte, så var det vel neppe nødvendig å gasse så på i et forbikjøringsfelt at du mistet lappen? Så fort du la deg ut til venstre, så hadde du jo presset deg ut, og var dermed trygg? Du vet at du også kan la lastebilene kjøre fra deg, sånn til senere en gang. Du MÅ ikke kjøre fra dem, du kan gjøre motsatt. Vesentlig større sannsynlighet for å beholde lappen da. Jeg tror ikke du kommer særlig langt med denne forklaringen her. Anonymkode: 86f2e...1c7 29
CAPS LOCK Skrevet 23. november 2021 #20 Skrevet 23. november 2021 Det er ikke lov å kjøre over fartsgrensa når man kjører forbi noen 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå