NorthernLight Skrevet 23. november 2021 #1 Skrevet 23. november 2021 (endret) Solberg sier at de er litt forbauset over at de ikke følger rådene fra Helsedirektoratet, blant annet om munnbind. Solberg stusser også over anbefalingen om at man ikke lengre skal håndhilse, men hilse med albuen. Jeg er enig, Støre-regjeringen gjør i praksis nesten ingenting med smittesituasjonen. De velger vel kanskje å høre på FHI som kommer med mye rart og tabber seg ut gang på gang. (vi husker jo enda den mildt sagt spesielle meldingen på Twitter av en FHI topp, "Det var den pandemien" ) Enda er det en drøss med 65+ som ikke har fått booster dose. Det var data fra Israel i sommer ang Pfizer vaksinen og at man trengte booster, men igjen har ikke FHI gjort jobben sin. Makan til arrogante besserwissere i ledelsen der. Og hva med risikogruppene under 65? når får de? Støre takler kritikk tydeligvis dårlig når det kommer fra ett annet parti : Sitat Det er under to måneder siden Solberg-regjeringen valgte å åpne samfunnet basert på faglige råd. Man måtte da forvente økende smitte. Vi er tjent med at håndteringen av corona ikke blir partipolitikk. Det tverrpolitiske samarbeidet om pandemien har vært avgjørende for at vi som land har lyktes med håndteringen», skriver statsministeren. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/z7VOq1/erna-ut-mot-jonas-corona-strategien-er-utilstrekkelig-og-uklar Jeg syns det er bra at andre partier begynner å reagere på en utrolig dårlig coronastrategi når mange leger på intensiven roper alarm om kapasiteten og at helsepersonell er utslitt. Det er tydelig at regjeringen kjører på med svenske-strategi om dagen og ikke hører på leger og eksperter dessverre. Jörn Klein ved Universitetet i Sørøst-Norge sa til dagbladet for noen dager siden : Sitat jeg og mange andre professorer og leger advarte allerede i august mot den nåværende situasjon. Dessverre har hverken FHI eller ansvarlige politikere lyttet. https://www.dagbladet.no/nyheter/forsker---har-advart-siden-august/74682119 Jeg syns det er på tide at regjeringen og FHI gjør jobben sin og tar vare på det norske folk i den smittesituasjonen vi er i...Vi trenger nasjonale tiltak da det er helt tydelig at en del kommuner ikke følger opp med ett godt nok smittevern. Endret 23. november 2021 av NorthernLight 15
Callisto83 Skrevet 23. november 2021 #2 Skrevet 23. november 2021 Jeg er så enig. Tror ikke Jonas er en god ledertype og ha akkurat nå. 16
LeneXCII Skrevet 23. november 2021 #3 Skrevet 23. november 2021 NorthernLight skrev (3 minutter siden): Jeg syns er på tide at regjeringen og FHI gjør jobben sin og tar vare på det norske folk i den smittesituasjonen vi er i...Vi trenger nasjonale tiltak da det er helt tydelig at en del kommuner ikke følger opp med ett godt nok smittevern. Du, folk flest lever i en ganske fin situasjon akkurat nå tror jeg. Det er relativt få alvorlig syke. At enkelte leger og helsepersonell føler seg presset, må vi nok bare akseptere. Vi er jo tross i en pandemi... 11
Tussa84 Skrevet 23. november 2021 #4 Skrevet 23. november 2021 Her ser vi Erna offentlig posisjonere seg for fremtredende stilling i EU eller FN. Erna mener jo at det er en borgerplikt å vaksinere seg så jeg håper hun får 3. dose snart. Kanskje Støre har forstått at han har fått rollen som statsminister og ikke despot. 8
PetterKanin Skrevet 23. november 2021 #5 Skrevet 23. november 2021 Jeg synes ikke Erna heller gjorde noen utmerket jobb på området. Jeg savner fortsatt balansegang, forskjellen er at det er for slapt med tiltak nå, der de under Erna var overdrevet. 7
NorthernLight Skrevet 23. november 2021 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2021 Tussa84 skrev (4 minutter siden): Her ser vi Erna offentlig posisjonere seg for fremtredende stilling i EU eller FN. Erna mener jo at det er en borgerplikt å vaksinere seg så jeg håper hun får 3. dose snart. Kanskje Støre har forstått at han har fått rollen som statsminister og ikke despot. Jeg tror faktisk Solberg- regjeringen hadde gjort mer med smittesituasjonen nå enn Støre-regjeringen... Støre & co gjør nesten ingenting.... 16
LeneXCII Skrevet 23. november 2021 #7 Skrevet 23. november 2021 NorthernLight skrev (5 minutter siden): Jeg tror faktisk Solberg- regjeringen hadde gjort mer med smittesituasjonen nå enn Støre-regjeringen... Støre & co gjør nesten ingenting.... Foreløpig er vel smittesituasjonen helt grei, det er jo en fordel at en del smittes nå når man er relativt nylig vaksinert. Det øker jo flokkimmuniteten uten stor risiko for den enkelte. 9
LeneXCII Skrevet 23. november 2021 #8 Skrevet 23. november 2021 NorthernLight skrev (14 minutter siden): Jeg tror faktisk Solberg- regjeringen hadde gjort mer med smittesituasjonen nå enn Støre-regjeringen... Støre & co gjør nesten ingenting.... Nå er vel ikke mer tiltak enn nødvendig et mål i seg selv, selv om det kan virke at noen her mener det.. 9
NorthernLight Skrevet 23. november 2021 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2021 LeneXCII skrev (6 minutter siden): Foreløpig er vel smittesituasjonen helt grei, det er jo en fordel at en del smittes nå når man er relativt nylig vaksinert. Det øker jo flokkimmuniteten uten stor risiko for den enkelte. Nei smittesituasjonen er ikke "helt grei" som du sier. På tide å åpne opp øynene og se hva som skjer rundt i Europa. Det er mange leger som ber om nasjonale tiltak. En del kommuner følger ikke opp med godt nok smittevern. 12
LeneXCII Skrevet 23. november 2021 #10 Skrevet 23. november 2021 NorthernLight skrev (Akkurat nå): Nei smittesituasjonen er ikke "helt grei" som du sier. På tide å åpne opp øynene og se hva som skjer rundt i Europa. Det er mange leger som ber om nasjonale tiltak. En del kommuner følger ikke opp med godt nok smittevern. Som jeg sier, man må gjerne høre hva leger sier, men en kan ikke la de bestemme alt heller. Myndighetene må veie det opp mot mange andre hensyn. 7
Sgirl Skrevet 23. november 2021 #11 Skrevet 23. november 2021 En akuttlege kan ikke noe om samfunnsøkonomi eller helsepsykologi for den del. Dermed blir det feil å la leger diktere smittevern. 11
Tussa84 Skrevet 23. november 2021 #12 Skrevet 23. november 2021 (endret) NorthernLight skrev (22 minutter siden): Jeg tror faktisk Solberg- regjeringen hadde gjort mer med smittesituasjonen nå enn Støre-regjeringen... Støre & co gjør nesten ingenting.... Bra det. Så langt har Solberg-regjeringens vaksine-strategi vært en "Epic Failure". Norge skulle åpnes så snart befolkningen var vaksinert. Folket ble holdt som gisler av regjeringen inntill de hadde vaksinert seg, vi skulle nemlig oppnå flokkimmunitet. Nå har vi mer positive coronatester enn noensinne, 60% av de sykehusinnlagte er fullvaksinerte og FHI sier at dette er som forventet. Man skulle være fullvaksinert etter 2 doser og nå markedsføres 3. dose uten blygsel. Endret 23. november 2021 av Tussa84 9
Babushka Skrevet 23. november 2021 #13 Skrevet 23. november 2021 Kjerkhol kritiserte jo Solberg regjeringens korona håndtering og mente de hadde tatt det mer med ro enn andre lands myndigheter. Likevel velger hun selv å sitte på gjerdet og skrote anbefalinger og råd helsemyndighetene kommer med. Trodde vel hun var smart og fant et kompromiss med å ikke anbefale håndtrykket. Mange av landets kommuner er dessverre like «smarte» som Kjerkhol og velger å lukke ørene for råd fra fagfolk. Vi vet jo alle hvor glad Raymond Johansen er i å IKKE anbefale tiltak. Tror vi risikerer mer inngripende tiltak dersom ikke regjeringen kommer på banen snart. Vi ser jo hvordan situasjonen er i mange land i Europa nå, er vel ingen grunn til å tro at ikke det samme kan skje her. 9
NorthernLight Skrevet 23. november 2021 Forfatter #15 Skrevet 23. november 2021 Babushka skrev (2 minutter siden): Kjerkhol kritiserte jo Solberg regjeringens korona håndtering og mente de hadde tatt det mer med ro enn andre lands myndigheter. Likevel velger hun selv å sitte på gjerdet og skrote anbefalinger og råd helsemyndighetene kommer med. Trodde vel hun var smart og fant et kompromiss med å ikke anbefale håndtrykket. Mange av landets kommuner er dessverre like «smarte» som Kjerkhol og velger å lukke ørene for råd fra fagfolk. Vi vet jo alle hvor glad Raymond Johansen er i å IKKE anbefale tiltak. Tror vi risikerer mer inngripende tiltak dersom ikke regjeringen kommer på banen snart. Vi ser jo hvordan situasjonen er i mange land i Europa nå, er vel ingen grunn til å tro at ikke det samme kan skje her. Nettopp.... Hun gjør faktisk nesten ingenting nå som smitten stiger mye og mørketallene er enorme. Eneste hun kom med var det latterlige "hils med albuen" ... makan til tøv... 12
Callisto83 Skrevet 23. november 2021 #16 Skrevet 23. november 2021 LeneXCII skrev (2 minutter siden): Som jeg sier, man må gjerne høre hva leger sier, men en kan ikke la de bestemme alt heller. Myndighetene må veie det opp mot mange andre hensyn. Det må myndighetene sikkert gjøre i de landene det er nedstengning nå også. Personlig mener jeg det er viktig å høre på dem som faktisk jobber med covid syke på sykehusene. De vet best hva de snakker om, og det er til syvende og sist oss andre det går verst utover hvis vi ikke lenger kan få hjelp, eller må stenge ned. Vingle Støre bør komme på banen ganske raskt, ellers trenger man ikke være synsk for å se hvilken vei det går. 6
Gjest Sirisiri10 Skrevet 23. november 2021 #17 Skrevet 23. november 2021 Regjeringen legger ansvaret på kommunene og enkelt personer. Enkle tiltak som spriting av hender, holde avstand, mer testing og munnbind i større forsamlinger er enkle tiltak som påvirker oss lite i hverdagen. Men nei. Synes regjeringen har gjort en dårlig jobb med corona hittil. Ikke at jeg er så fan av Erna lengre heller etter åpningen av samfunnet på den måten og uttalelsene hennes om vaksinen.
Babushka Skrevet 23. november 2021 #18 Skrevet 23. november 2021 NorthernLight skrev (4 minutter siden): Nettopp.... Hun gjør faktisk nesten ingenting nå som smitten stiger mye og mørketallene er enorme. Eneste hun kom med var det latterlige "hils med albuen" ... makan til tøv... Hun vil ikke anbefale munnbind for det blir det samme som å gjeninnføre meteren, mulig hun har mistet tommestokken hun fikk fra Høie. At hun viser stor forståelse for at helsevesenet står i en krise betyr fint lite, det må handling til. 7
NorthernLight Skrevet 23. november 2021 Forfatter #19 Skrevet 23. november 2021 Babushka skrev (1 minutt siden): Hun vil ikke anbefale munnbind for det blir det samme som å gjeninnføre meteren, mulig hun har mistet tommestokken hun fikk fra Høie. At hun viser stor forståelse for at helsevesenet står i en krise betyr fint lite, det må handling til. Tydelig at det er bare 2-3 cm igjen av den tommestokken.... 5
Babushka Skrevet 23. november 2021 #20 Skrevet 23. november 2021 Vi husket vel alle debatten med legen Gunhild Nyborg? Hun satte vel en støkk i oss alle, hun har tross alt likevel fått mye rett. Hun mener den strategien regjeringen nå velger er den mest skadelige på sikt. https://www.nrk.no/ytring/oppskrift-for-a-hindre-katastrofe-1.15740350 8
Anbefalte innlegg