Carala Skrevet 23. november 2021 #1 Skrevet 23. november 2021 Jeg har blitt samboer til en med barn. Jeg sa tim han at jeg vil feire jul med min egen familie da vi er få.. Han ble skuffa og sa at hans familie aldri pleier å være så få som de skal være nå. (Han har feiret med sin familie, eksen og hennes familie) Han ble skuffa da han hørte jeg ville være med familien.. Når begynte dere å feire jul med kjæreste/samboer? Må man feire sammen på grunn av hans barn? 😌
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #2 Skrevet 23. november 2021 Jeg er samboer og vi feirer på hvert vårt hjemsted. For meg er det helt naturlig. Vært kjærester to juler. Neste jul har vi baby, så da blir det så klart felles. Anonymkode: 4cafd...577 2
Ulven Skrevet 23. november 2021 #3 Skrevet 23. november 2021 I min familie har det blitt slik at man feirer hver for seg inntil første barnet kommer. Har du lyst til å feire sammen med din familie, gjør du det. Jeg synes det er litt ubetenktsomt av han å sette deg i en skvis slik, men han har sikkert lyst til å feire sammen med deg. Men når han nå engang kommer som en pakkeløsning, må han innse at barnas behov kommer først, og så kommer hans etter det. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #4 Skrevet 23. november 2021 Vi feiret annethvert år fra andre året sammen. Er store familier og veldig like tradisjoner på begge sider, så skuffet ingen ved å løse det slik tidlig i forholdet. Men det var gjensidig, vi ønsket å være sammen, og det var det viktigste. Det å forvente at noen som vil feire "hjemme" heller blir med til sin familie er egoistisk. Om man vil ha felles jul er det av hensyn til hverandre, og da må det gå begge veier. Noe som mulig ikke går når han har små barn, og da må han vise raushet for dine valg. Anonymkode: 465d5...3e8 1
Carrot Skrevet 23. november 2021 #5 Skrevet 23. november 2021 Hva betyr hans "aldri pleier å være så få som de skal være nå" ? Betyr det at han og barnet blir å feire alene?I så fall skjønner jeg jo at han hadde sett frem til at dere skulle feire sammen også nå som dere er en familie, bor sammen osv.. Men du må nesten gjøre det som er riktig for deg.. 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #6 Skrevet 23. november 2021 Vi har alltid feiret sammen, selv om vi ikke har barn. Vi har vært samboere i 21 år, og feiret også sammen før vi flyttet sammen. Jeg vil helst slippe å feire jul med min familie, så det er litt av grunnen. Anonymkode: f09bd...fa4 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #7 Skrevet 23. november 2021 Vi feiret jul sammen etter knapt 1års dating. Det er ingen regler på hvor man skal feire. Gjør det du selv ønsker. Men husk det er et godt tegn han ønsker at du skal feire med han og barnet, tenk litt på det. Anonymkode: a26fc...b53 1
Carala Skrevet 23. november 2021 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2021 Carrot skrev (10 minutter siden): Hva betyr hans "aldri pleier å være så få som de skal være nå" ? Betyr det at han og barnet blir å feire alene?I så fall skjønner jeg jo at han hadde sett frem til at dere skulle feire sammen også nå som dere er en familie, bor sammen osv.. Men du må nesten gjøre det som er riktig for deg.. Nei, han skal være med moren og faren sin også. Men at han alltid har feiret med eksen, hennes og hans familie sammen. Så da blir de jo naturligvis "få" denne julen. Barna hans har ikke møtt mine foreldre ennå, det må gjøres når jeg er klar for det:) ( så derfor skal ikke dem være hos meg) 1
Carala Skrevet 23. november 2021 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi feiret jul sammen etter knapt 1års dating. Det er ingen regler på hvor man skal feire. Gjør det du selv ønsker. Men husk det er et godt tegn han ønsker at du skal feire med han og barnet, tenk litt på det. Anonymkode: a26fc...b53 Jada, jeg vil feire med dem senere jeg også.😊Men han har jo stor familie, med søster og onkelunger. Jeg har liksom bare mamma, pappa, søster og bestemor.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #10 Skrevet 23. november 2021 Nei viktigere å feire med din egen familie, til dere evn slår sammen familiene for å feire sammen. Vi er bare fire i vår familie og det ville vært veldig rart om noen bestemte seg for å feire borte hos partner , da ville bare mor og far sitte igjen alene i jula. Alle trives vel best med egen familie også og ikke svigers. Mulig vi slår sammen feiringene etterhvert men ingen i vår familie har noe forhold til andres svigerfamilie så det hadde bare vært rart egentlig Anonymkode: 36bb6...590 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #11 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei viktigere å feire med din egen familie, til dere evn slår sammen familiene for å feire sammen. Vi er bare fire i vår familie og det ville vært veldig rart om noen bestemte seg for å feire borte hos partner , da ville bare mor og far sitte igjen alene i jula. Alle trives vel best med egen familie også og ikke svigers. Mulig vi slår sammen feiringene etterhvert men ingen i vår familie har noe forhold til andres svigerfamilie så det hadde bare vært rart egentlig Anonymkode: 36bb6...590 Han er min nærmeste familie. Det ville vært merkelig å være borte fra han en slik dag. Derfor var valget enkelt for oss. Anonymkode: 465d5...3e8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #12 Skrevet 23. november 2021 Jeg tenker at når man ikke har felles barn så bestemmer man egentlig selv. Hvor lenge var dere sammen før dere ble samboere? Jeg har feiret med min egen familie alltid, på et tidspunkt for noen år siden så startet min samboer å komme til oss med sine foreldre (han har ikke søsken). Men årene før det dro jeg til min familie (som også er liten) og i mine forrige forhold også feiret vi hver for oss. Supert om man vil feire sammen men synes ikke han skal tvinge deg. Du kan jo si at neste år kan dere invitere alle hjem til dere, men i år vil du feire med egen familie. Da vet han at du ser en fremtid med jul sammen med ham og kan glede seg til stor-familie-jul neste år men at du ikke vil droppe egen familie i år bare fordi han er vant til å være flere Anonymkode: fed25...04c
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #13 Skrevet 23. november 2021 Vi feiret sammen da vi ble samboere. Vi skal ikke ha noen barn sammen, men har hvert vårt barn fra før. Vi bor jo sammen så ser ingen grunn til at vi ikke skal feire sammen. Det varierer litt hvor mange vi er, jeg har bare mitt barn, min far og to besteforeldre. Han har sitt barn, som feirer med oss annenhver jul, sine foreldre og sin bror og hans samboer. Noen ganger har vi feiret sammen alle sammen, både fra min side og hans side, andre ganger har vi bare vært fra min side. I år blir det min samboer, mitt barn, min far og meg. Mine besteforeldre skal feire med noen venner som bor i samme boligkompleks. Hans foreldre skal til hans bror og samboeren. Anonymkode: a0b9f...4e4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #14 Skrevet 23. november 2021 Vi har vært sammen i 6 år og feirer aldri jul sammen. Begge drar hjem til egne foreldre. Han reiser hjem til hjemplassen et par timer unna hver jul, og jeg vil være sammen med mamma og søsken. Aldri hatt behov for å feiret julaften sammen. Anonymkode: b4794...3f2 1
Carrot Skrevet 24. november 2021 #15 Skrevet 24. november 2021 Carala skrev (15 timer siden): Nei, han skal være med moren og faren sin også. Men at han alltid har feiret med eksen, hennes og hans familie sammen. Så da blir de jo naturligvis "få" denne julen. Barna hans har ikke møtt mine foreldre ennå, det må gjøres når jeg er klar for det:) ( så derfor skal ikke dem være hos meg) Er dette første julen uten eksen? Var de sammen lenge? Jeg prøver skjønne - det er ikke kritikk til ditt valg, det skjønner jeg veldig godt siden det virker som om deres forhold er nytt og dette er første julen liksom.. Men siden du skriver "når jeg er klar for det" - dere er samboere men du er ikke klar for at hans barn skal møte dine foreldre? Hva er det som gjør at du ikke er klar for det men klar for en rolle i barnets liv som samboer med faren? 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #16 Skrevet 25. november 2021 Vi feirer jul sammen, det var en selvfølge da vi giftet oss, selv om vi ikke har felles barn. Annenhver jul er hos hans familie, og annenhver er hos min. Bonusbarnet har feiret med begge sider. Jeg hadde ikke gitt avkall på feiring med min familie hvert år om det var forventet "av hensyn til barna". Anonymkode: fc63e...1a7
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #17 Skrevet 25. november 2021 On 11/23/2021 at 5:07 PM, AnonymBruker said: Nei viktigere å feire med din egen familie, til dere evn slår sammen familiene for å feire sammen. Vi er bare fire i vår familie og det ville vært veldig rart om noen bestemte seg for å feire borte hos partner , da ville bare mor og far sitte igjen alene i jula. Alle trives vel best med egen familie også og ikke svigers. Mulig vi slår sammen feiringene etterhvert men ingen i vår familie har noe forhold til andres svigerfamilie så det hadde bare vært rart egentlig Anonymkode: 36bb6...590 Mannen er jo min nærmeste familie, så for meg ville det være rart å ikke feire med han. Da vi giftet oss ble svigers også min familie, og det er naturlig å feire sammen med dem også - selv om jeg, naturlig nok, føler meg mer komfortabel hos mine foreldre. Men det viktigste, igjen, er å feire sammen med han jeg valgte som min familie. Anonymkode: fc63e...1a7
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #18 Skrevet 25. november 2021 For meg er det veldig rart å ikke ferie jul sammen når man bor sammen, men folk er jo ulike. Du må ingenting, du velger selv. Anonymkode: d54d8...97b 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #19 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For meg er det veldig rart å ikke ferie jul sammen når man bor sammen, men folk er jo ulike. Du må ingenting, du velger selv. Anonymkode: d54d8...97b Er akkurat dette jeg også føler på. Jeg velger å bo med han, dele seng med han, reise på ferier med han. Og så skal jeg dra hjem til barnsomshjemmet jeg flyttet fra for mange år siden for å feire jul? For meg er det bare rart å høre folk snakke om å "dra hjem til familien". For hjem er her, og familien er han. Anonymkode: 465d5...3e8 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #20 Skrevet 26. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Er akkurat dette jeg også føler på. Jeg velger å bo med han, dele seng med han, reise på ferier med han. Og så skal jeg dra hjem til barnsomshjemmet jeg flyttet fra for mange år siden for å feire jul? For meg er det bare rart å høre folk snakke om å "dra hjem til familien". For hjem er her, og familien er han. Anonymkode: 465d5...3e8 Hjem kan være flere steder. Jeg føler fortsatt jeg kommer "hjem" når jeg drar til foreldrene mine, men når jeg drar tilbake igjen til hjemmet jeg deler med mannen så kommer jeg enda mer hjem. 😛 Når det er sagt så er jeg enig i at det ville vært rart å ikke feire jul sammen når vi bodde sammen. For meg. Men folk er forskjellige. Anonymkode: f68a0...9d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå