Gå til innhold

Kan jeg beholde bi-jobben mens jeg er i foreldreperm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber et sted 100 prosent, opp g et annet sted litt innimellom. Jeg tar permisjon og uttak av 100 foreldrepenger fra hovedjobben. Kan jeg fortsatt ha vi jobben ved siden av?

Anonymkode: 19c47...bd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Foreldrepengene skal erstatte jobb-penger, så du har ikke lov å ha inntekt ved siden av foreldrepenger med mindre det er avklart.

Anonymkode: 93db4...23e

• Liker 1
Skrevet

Du må vel da ha gradert permisjon? Jeg skal ha 100% fri fra min vanlige jobb men jobbe med eget ENK litt ved siden av underveis i permisjonen, har da søkt om 30% gradert permisjon. 

Anonymkode: cccaa...1ed

Skrevet

Ja, men da må du ha gradert permisjon. 

Anonymkode: 3e8fb...369

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du må vel da ha gradert permisjon? Jeg skal ha 100% fri fra min vanlige jobb men jobbe med eget ENK litt ved siden av underveis i permisjonen, har da søkt om 30% gradert permisjon. 

Anonymkode: cccaa...1ed

Utgjør inntekten din fra ENK-et 30 % av grunnlaget for permisjonspengene?

Det virker rart at man ikke skal kunne få permisjonspenger fra sin 100 % stilling når det er den man er i permisjon fra. Inntekt fra ENK er ikke en del av sykepengegrunnlaget, feks. De kan vel ikke ta med begge henda og gi med en?

Anonymkode: 84085...994

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utgjør inntekten din fra ENK-et 30 % av grunnlaget for permisjonspengene?

Det virker rart at man ikke skal kunne få permisjonspenger fra sin 100 % stilling når det er den man er i permisjon fra. Inntekt fra ENK er ikke en del av sykepengegrunnlaget, feks. De kan vel ikke ta med begge henda og gi med en?

Anonymkode: 84085...994

Det er dette jeg også stusser på,men er vel kanskje sånn når staten betaler ut noe, man kan ikke tjene noe selv.

Anonymkode: 19c47...bd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...