Gå til innhold

Uheldig episode på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn kom i klammeri med et annet barn. Begge i 4 klasse. Far til det andre barnet tropper opp på skolen. Tar tak i genseren på mitt barn og drar oppover mens han kjefter. Mitt barn opplevde dette som truende. Er det innafor å anmelde? 

Anonymkode: ab9ad...fb7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Å melde til barnevernet. Med slik temperament lurer jeg på hva som skjer innenfor husets 4 vegger. 

Anonymkode: 7f32b...ce5

• Liker 19
Skrevet

Jepp, til alle instanser. For en idiot

Anonymkode: dd770...b91

• Liker 7
Skrevet

Anmelde?? Ta det via skolen først og heller prøv å roe ned situasjonen. 

Anonymkode: 498fa...f96

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min sønn kom i klammeri med et annet barn. Begge i 4 klasse. Far til det andre barnet tropper opp på skolen. Tar tak i genseren på mitt barn og drar oppover mens han kjefter. Mitt barn opplevde dette som truende. Er det innafor å anmelde? 

Hadde ditt barn mobbet eller vært veldig stygg mot det andre barnet? Eller var begge like ille? 
unødvendig reaksjon av faren kanskje, men om det er mobbing inn i bildet så er det ofte nødvendig å skremme mobberen til å slutte.

Anonymkode: 0e46f...6ac

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det innafor å anmelde? 

Mener du til politiet? Det er kanskje litt i overkant, men jeg hadde vært tydelig på hva jeg mente om denne farens oppførsel, som selvsagt er uakseptabel. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville kontaktet barnevernet. Hvis denne faren kan gjøre noe sånt med en ukjent unge så gjør han det garantert med sin egen også.

Anonymkode: d1901...606

• Liker 6
Skrevet

Du kan anmelde, det er i alle fall kroppskrenkelse. 

Jeg hadde nok forsøkt å finne ut hva som faktisk hadde skjedd før jeg anmeldte. 

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg ville kontaktet barnevernet. Hvis denne faren kan gjøre noe sånt med en ukjent unge så gjør han det garantert med sin egen også.

Med mindre den omtalte ukjente ungen er en mobber.

Anonymkode: 970b8...3e1

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Anonymkode: 970b8...3e1

Om han er en mobber eller ikke er ingen unnskyldning for å true barn på denne måten.

• Liker 7
Skrevet

Faren min tok selv tak i en av de fra barneskolen da vi var mindre. Pga. Mobbing mot min bror. Han har aldri gjort oss noe hjemme, så den blir synsing fra AB.

Ta det med skolen. Er ikke alltids ens egne barn er engler, selv om en tror det.

Anonymkode: c0af5...33c

• Liker 29
Skrevet

Her kommer det ikke frem hva den andre gutten har gjort 🤔 Tenker det er noe alvorlig og langvarig når faren reagere sånn(les: mobbing)

Anonymkode: df701...b2b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Faren min tok selv tak i en av de fra barneskolen da vi var mindre. Pga. Mobbing mot min bror. Han har aldri gjort oss noe hjemme

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta det med skolen. Er ikke alltids ens egne barn er engler, selv om en tror det.

Enig i disse. Man tror og mener selv at egne barn er engler, selv om de er helt jævlige. Vet om flere familier her. Og hvis det har seg sånn at ungen til TS har mobba denne gutten lenge, så forstår jeg pappaen godt. Det er selvfølgelig ikke greit, men noen ganger må mobberne bli "skremt" ja, for at de skal slutte. Foreldrene reagerer jo i hvert fall ikke, hvis noen mener barnet mobber.

Uansett, ta det med skolen så får dere ta ett møte sammen. Da får du høre grunnen, og du får si din mening. Anmelding til politiet blir for drøyt, og barnevernet er også for drøyt - hvis det har seg slik at han ikke er voldelig hjemme. 

• Liker 11
Skrevet

Nå har vi/mitt barn vært utsatt for mye mobbing og ugreie episoder på skolen, å aldri har jeg vurdert å ta tak i de aktuelle barna. Det er helt sykt

Anonymkode: 936ac...39e

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det spørs jo helt hva konflikten er det da

Anonymkode: c2a59...6cc

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Om han er en mobber eller ikke er ingen unnskyldning for å true barn på denne måten.

Gjør det ikke greti, men forståelig

Anonymkode: c2a59...6cc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

for en logikk 🤣

Anonymkode: 2642e...5bd

• Liker 5
Skrevet

Hvis ungen din har vært jævlig mot hans barn kan jeg forstå det. Da synes jeg ungen fortjener det, selv om det er politisk ukorrekt. Jeg hadde nok ikke rørt ungen selv, men hadde nok skremt han. Det er så mange drittunger der ute, og tafatte voksne. 

Anonymkode: 40872...a81

• Liker 15
Skrevet

Jeg har aldri rørt mitt barn men ville glatt gjort noe sånt mot en mobberjævel som plaget mitt barn. Skolene evner ikke å rydde opp, mobbernes foreldre evner ikke å rydde opp. Vel. Da rydder jeg opp.

Anonymkode: 55e36...b2e

• Liker 11
Skrevet

Mitt barn hadde gått imellom 2 andre som kranglet, da han ble redd for det andre barnet. Den sterkeste gikk da på mitt barn. Det var så ille at det andre barnet som gikk på de andre måtte bli hentet. Det var da hans far gjorde det han gjorde mot mitt barn. Ut i fra hva jeg fikk høre fra lærer så hadde ikke faren fått høre hva som hadde skjedd fra begge sider.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...