Gå til innhold

Sikkerheten i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en liten stund siden, men når jeg tenker på det så kjenner jeg av det river litt i magen. Jeg har ikke nevnt noe til barnehageansatte, da jeg kan skjønne hvorfor det eventuelt skjedde.

Jeg skulle til barnehagen, jeg ville ikke vise med for barnet mitt, da det er unødvendig avskjed. Jeg gikk ut hoveddøra, så ser jeg plutselig barnet mitt går alene ute i storm og pøsregn. Jeg tenkte at barnehageansatte sikkert hentet han så raskt som mulig. Barnet mitt gikk alene lenge uten at noen kom å hentet hen. Jeg måtte gjemme meg lenge bak ytterdøra sånn at barnet mitt ikke skulle se meg. Jeg ser at barnet mitt er lenge alene, så ser jeg at hen har kommet så langt at jeg ser antydning til lua og ansiktet i døråpninga. Det var like før jeg sprang å hentet barnet, men når jeg tenkte tanken ser jeg at barnehageansatte kommer springende etter hen. Synes det er litt vondt, også synes jeg det er litt vondt å eventuelt nevne noe av dette til barnehagen, for jeg ønsker ikke at noen skal føle skyld eller bli lei seg, for jeg skjønner at det kan ha vært mange grunner til det. 

Anonymkode: 013b2...621

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er en liten stund siden, men når jeg tenker på det så kjenner jeg av det river litt i magen. Jeg har ikke nevnt noe til barnehageansatte, da jeg kan skjønne hvorfor det eventuelt skjedde.

Jeg skulle til barnehagen, jeg ville ikke vise med for barnet mitt, da det er unødvendig avskjed. Jeg gikk ut hoveddøra, så ser jeg plutselig barnet mitt går alene ute i storm og pøsregn. Jeg tenkte at barnehageansatte sikkert hentet han så raskt som mulig. Barnet mitt gikk alene lenge uten at noen kom å hentet hen. Jeg måtte gjemme meg lenge bak ytterdøra sånn at barnet mitt ikke skulle se meg. Jeg ser at barnet mitt er lenge alene, så ser jeg at hen har kommet så langt at jeg ser antydning til lua og ansiktet i døråpninga. Det var like før jeg sprang å hentet barnet, men når jeg tenkte tanken ser jeg at barnehageansatte kommer springende etter hen. Synes det er litt vondt, også synes jeg det er litt vondt å eventuelt nevne noe av dette til barnehagen, for jeg ønsker ikke at noen skal føle skyld eller bli lei seg, for jeg skjønner at det kan ha vært mange grunner til det. 

Glemte å nevne det, men barnet er 1 år og 2 mnd. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes det er litt vondt, også synes jeg det er litt vondt å eventuelt nevne noe av dette til barnehagen, for jeg ønsker ikke at noen skal føle skyld eller bli lei seg, for jeg skjønner at det kan ha vært mange grunner til det. 

Hensynet til de ansattes psykiske vel og ve bør du bare glemme. Du må si ifra. At de føler skyld og blir lei seg viser bare at de tabbet seg ut. Så kan de forhåpentligvis lære av det. Du skal si alt som ikke er greit med hvordan barnet ditt har det.

Foretrekker du heller å skylde på deg selv og være lei deg for at du ikke sa ifra når uhellet er ute? 

Endret av Drizzt
  • Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som var problemet her. På hvilken måte var dette farlig?

Anonymkode: a2453...158

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var storm? Barnet veier krapt 9 kg? 

• Liker 1
Skrevet

En 1-åring helt alene ute uten voksne tilstede? Hm ... kan det være farlig?

• Liker 5
Skrevet

Det var storm? Barnet veier krapt 9 kg? 

Hvis det faktisk var storm hadde de vel ikke kledd på for å gå ut? 

• Liker 7
Skrevet

Hvis det faktisk var storm hadde de vel ikke kledd på for å gå ut? 

Jesus.

Skrevet
Drizzt skrev (2 minutter siden):

En 1-åring helt alene ute uten voksne tilstede? Hm ... kan det være farlig?

Det er da ikke uvanlig at ungene kan finne på å tusle ut når de er ferdig kledd på og skal ut. De fulgte nok med fra gangen og da de syntes at barnet gikk litt vel fort og kom litt langt bort før de andre kom seg ut så løp de jo ut og hentet han.

• Liker 8
Skrevet

Mor er der og ser en situasjon hun tolker som farlig for barnet sitt, men unnlater å "redde" barnet fra den "farlige" situasjonen?

Mens barnehagepersonalet som tydelig hadde kontroll gikk ut og tok barnet da det begynte å komme litt vel langt bort får tyn for å være uansvarlige?

KG-logikk...

• Liker 33
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hva greia var her. 

Anonymkode: 8d312...03c

• Liker 12
Skrevet

Be om en samtale, si hva du har på hjertet og at dette fortsatt plager deg. Mye bedre at dere ordner opp i det. Da kan de evt bli obs på rutiner som ikke funker og du kan bli trygget. De ønsker dialog med foreldrene, og de tåler også negative tilbakemeldinger. 

Hilsen en som har hatt barnehagebarn i mange år også jobbet i bhg selv😊

Anonymkode: 930e1...ae7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er da ikke uvanlig at ungene kan finne på å tusle ut når de er ferdig kledd på og skal ut. De fulgte nok med fra gangen og da de syntes at barnet gikk litt vel fort og kom litt langt bort før de andre kom seg ut så løp de jo ut og hentet han.

Nei. Barna var ute lenge. De skulle inn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er da heller ikke uvanlig at noen tusler ut igjen mens det er avkledning på gang. Og hvis de var ute lenge så rett før at barnet ikke var avkledt enda var vel været neppe farlig...

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Samme det, bare omvendt…! 

Anonymkode: f0e85...671

Skrevet

Dette forstod jeg lite av. Du ville ikke vise deg for barnet fordi det var en unødvendig avskjed? Men barna hadde vært ute og skulle inn, så du hadde ikke nettopp levert barnet og skulle gå fra barnehagen? 
Hvis du skulle hente barnet ditt, hvorfor måtte du gjemme deg slik at barnet ikke så deg? 

Skrevet

Var barnet ute alene uten at det var noen voksne til stede? For det er ikke ok når det er en ettåring, man har kontroll på hvor barna er og de små har man konstant kontroll på (ja jeg har jobbet i bhg). Ingen av de små fikk gå ut (eller snike seg ut) alene mens vi kledde på, en voksen gikk alltid ut først med de første barna så noen var ute med dem alltid. 

Men om de var ute (barn med voksne) og du reagerte fordi det var dårlig vær og barnet gikk var alene litt (altså ikke sammen med andre barn eller voksne akkurat da) så er jo ikke det farlig eller så mye å reagere på?

Anonymkode: 4c3f2...c0c

• Liker 1
Skrevet

Herregud

Anonymkode: bc1d5...c8f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var barnet ute alene uten at det var noen voksne til stede? For det er ikke ok når det er en ettåring, man har kontroll på hvor barna er og de små har man konstant kontroll på (ja jeg har jobbet i bhg). Ingen av de små fikk gå ut (eller snike seg ut) alene mens vi kledde på, en voksen gikk alltid ut først med de første barna så noen var ute med dem alltid. 

Men om de var ute (barn med voksne) og du reagerte fordi det var dårlig vær og barnet gikk var alene litt (altså ikke sammen med andre barn eller voksne akkurat da) så er jo ikke det farlig eller så mye å reagere på?

Anonymkode: 4c3f2...c0c

Det var ingen irundt barnet. Jeg vet at barna var ute, og at det var derfor jeg måtte gå hoveddøra slik at barna ikke kunne se meg. Det var styggvær, alle barna skulle inn, barnet mitt gikk alene uten noen tilstede i ganske lang tid ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var ingen irundt barnet. Jeg vet at barna var ute, og at det var derfor jeg måtte gå hoveddøra slik at barna ikke kunne se meg. Det var styggvær, alle barna skulle inn, barnet mitt gikk alene uten noen tilstede i ganske lang tid ja. 

Så når du leverte barnet så var det utetid? Og du var inne og gikk ut fordi hadde lagt fra deg tingene til barnet da eller? Og imens så gikk alle inn? Og så skulle du dra og da måtte du gjemme deg?

Jeg skjønner heller ikke greia...

Anonymkode: 74410...2a3

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...