Gå til innhold

BMW i3 og barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Dere som har bmw i3 og småbarn, er det plass til det nødvendige i denne? 
fordeler/ulemper? 

På forhånd takk for svar!

Anonymkode: 9da07...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på hva du mener med nødvendige, hvor mange barn du har, hvor store de er og om det er eneste bilen i familien. Jeg hadde den som leiebil en periode og den funket fint til og fra jobb og med å hente barn på skolen og i barnehage. Hadde nok ikke satset på den om jeg skulle hatt med vogn og masse andre greier. Jeg ble ikke komfortabel med den, var sjeleglad da jeg fikk tilbake eGolfen min. 

Anonymkode: 1c707...d1b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke den bilen som har bildører som ikke fungerer så godt sammen med bilstol i baksetet? Jeg synes noen har nevnt dette på forumet før.

Anonymkode: f9b9f...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du finner ut at kombinasjonen bmw i3 og barn funker for deg så kan du få kjøpe min😂 Funker definitivt ikke for meg 😛

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å være obs på at den ikke er super til bakovervendte bilstoler pga. dørene ja. Ellers synes jeg man får plass til overraskende mye i den, og vi er generelt fornøyde. 

Anonymkode: f06f5...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bmw i3. Har to barn, en i bilstol. 

Fordeler:

-god å kjøre, lett å kjøre, lett å parkere

-god plass i baksetet, jeg som er 175cm sitter også med god plass der. God plass til barneseter.

Ulemper:

-kun 4 personer (ikke 5 som er normalt), det er kun 2 seter i baksetet. Dette gjør at det er romslig bak, men om du skal ha med ekstra barn hjem fra barnehage eller på fotballtrening osv så er det ofte greit å ha plass til tre stk i baksetet. 
-dørene er litt teite når man skal slippe av noen i baksetet. Dørene fungerer slik at for at personen i baksetet skal ut så må forsete døren åpnes først og personen i forsetet må ta av seg beltet for det er festet til døren. Så det å slippe av noen er tungvint. Eller plukke opp noen. Forsete-dørene er på utsiden av baksete-dørene. 

-igjen dørene: hvis du har parkert trangt og har barn så er det umulig å få barna inn i bilen via baksete dørene siden baksete og forsete dørene slår ut i motsatt retning. Veldig upraktisk å få små barn inn i bilen når noen har parkert ved siden av. 

Anonymkode: f37e4...122

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det ikke den bilen som har bildører som ikke fungerer så godt sammen med bilstol i baksetet? Jeg synes noen har nevnt dette på forumet før.

Anonymkode: f9b9f...6f5

Bilstol fungerer fint, god plass. Men selve dørene til baksetet er håpløse fordi de slår ut motsatt vei og ligger under forsete døren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ulempe til: veldig lite bagasjeromsplass og ladeledningen opptar halve bagasjerommet. Skal jeg handle mye mat (normalt mye) så må jeg ha matvarene i bagasjerommet (lite) og baksetet/forsetet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

En ulempe til: veldig lite bagasjeromsplass og ladeledningen opptar halve bagasjerommet. Skal jeg handle mye mat (normalt mye) så må jeg ha matvarene i bagasjerommet (lite) og baksetet/forsetet. 

Synes du det er så lite? Vi har både med hund og varer vi. Men bare ett barn, og slår da ned den ene siden, da er det kjempemasse plass 😄 Ladeledningen er ikke så stor, og kan ligge på gulvet hvis du legger den sammen sånn den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt kvalmende å sitte bak i i3, måtte bytte bil kun pga dette!

Anonymkode: 12aac...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Synes du det er så lite? Vi har både med hund og varer vi. Men bare ett barn, og slår da ned den ene siden, da er det kjempemasse plass 😄 Ladeledningen er ikke så stor, og kan ligge på gulvet hvis du legger den sammen sånn den skal.

Ja jeg synes bagasjerommet er litt lite. Å slå ned ene setet for å få bagasjeromsplass for å handle mat er ikke alltid en løsning. Jeg har hatt andre mindre biler før med større bagasjerom. Jeg liker i3 og har ingen planer om å kvitte meg med den, men den er litt upraktisk når man har barn og familieliv og handler mat mer enn til en person. Ladeledningen er surret sammen og satt på høykant på den ene siden (den kan gå i stykker om jeg plasserer matvarer/brus ol oppå den).  Bagasjerommet går greit og er plass til to bæreposer. Er mest dørene og å slippe av/hente barn som skal inn i baksetet etter trening som er irriterende med dørene. Og det hadde ikke jeg tenkt på på forhånd så tenkte det var greit å si det til ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: Takk for mange gode svar! Var nok det jeg fryktet som ser ut til å kunne bli problematisk. Venter første barn og har ingen vogn eller bilstol og evt. prøve inn i biler vi vurderer.. Men blir vertfall behov for plass til barnesete, og barnevogn - men nok ikke relevant for evt. lengre bilturer med bagasje utover dette :S 

Anonymkode: 9da07...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn i gruppe  for BMW i3 i gruppa på fb og spør der. Mange brukere med barn der. Ladekabel har du i plastboks fra IKEA under panseret. 

Anonymkode: 74f6c...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har bmw i3. Har to barn, en i bilstol. 

Fordeler:

-god å kjøre, lett å kjøre, lett å parkere

-god plass i baksetet, jeg som er 175cm sitter også med god plass der. God plass til barneseter.

Ulemper:

-kun 4 personer (ikke 5 som er normalt), det er kun 2 seter i baksetet. Dette gjør at det er romslig bak, men om du skal ha med ekstra barn hjem fra barnehage eller på fotballtrening osv så er det ofte greit å ha plass til tre stk i baksetet. 
-dørene er litt teite når man skal slippe av noen i baksetet. Dørene fungerer slik at for at personen i baksetet skal ut så må forsete døren åpnes først og personen i forsetet må ta av seg beltet for det er festet til døren. Så det å slippe av noen er tungvint. Eller plukke opp noen. Forsete-dørene er på utsiden av baksete-dørene. 

-igjen dørene: hvis du har parkert trangt og har barn så er det umulig å få barna inn i bilen via baksete dørene siden baksete og forsete dørene slår ut i motsatt retning. Veldig upraktisk å få små barn inn i bilen når noen har parkert ved siden av. 

Til siste punktet: Jeg satte inn datteren min fra bakluka en gang en bil hadde parkert veldig nærme. Fungerte overraskende bra. Var nesten enklere 🤣

Anonymkode: 20a21...f8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Meld deg inn i gruppe  for BMW i3 i gruppa på fb og spør der. Mange brukere med barn der. Ladekabel har du i plastboks fra IKEA under panseret. 

Anonymkode: 74f6c...337

Hvorfor i plastboks? Det er ikke plass til den blå ladekabelen foran, det rommet er på størrelse med en mursteinskloss. Jeg har den andre ladekabelen foran der og den blå bak. Det rommet foran er totalt ubrukelig, evt plass til en spylevæske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Til siste punktet: Jeg satte inn datteren min fra bakluka en gang en bil hadde parkert veldig nærme. Fungerte overraskende bra. Var nesten enklere 🤣

Anonymkode: 20a21...f8d

Det var lurt! 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...