AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #1 Del Skrevet 23. november 2021 Er det mange her som er kjent med begrepet triangulering? Det er som å bli med i en trekant du ikke har ytret ønske om å delta i, altså at en annen person (mis)brukes for å skape en reaksjon hos deg. For eksempel at en kjæreste til stadighet drar opp andre manns- eller kvinnenavn for å gjøre deg sjalu. I et banalt sinn kan jo dette virke lurt for å dra ut en bekreftelse, rettere sagt tvinge frem en bekreftelse. Så får man en eller annen reaksjon (enten blir man avvist eller så godtar man dette, som er emosjonelt misbruk). Uansett så er enden på visen at tilliten brytes ned og man gjør seg til en person man ikke er, bare i søken etter denne spesifikke reaksjonen og man mister i alle tilfeller uansett det man kanskje aller mest ønsket i utgangspunktet. Anonymkode: 500f1...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #2 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det mange her som er kjent med begrepet triangulering? Det er som å bli med i en trekant du ikke har ytret ønske om å delta i, altså at en annen person (mis)brukes for å skape en reaksjon hos deg. For eksempel at en kjæreste til stadighet drar opp andre manns- eller kvinnenavn for å gjøre deg sjalu. I et banalt sinn kan jo dette virke lurt for å dra ut en bekreftelse, rettere sagt tvinge frem en bekreftelse. Så får man en eller annen reaksjon (enten blir man avvist eller så godtar man dette, som er emosjonelt misbruk). Uansett så er enden på visen at tilliten brytes ned og man gjør seg til en person man ikke er, bare i søken etter denne spesifikke reaksjonen og man mister i alle tilfeller uansett det man kanskje aller mest ønsket i utgangspunktet. Anonymkode: 500f1...204 Helt vanlig at damer bruker slike metoder, for å få innsikt i hva mannen tenker. En mann som har erfaring og gått 5 på tidligere, vil jo klok av erfaring ikke nevne ett eneste navn i omgangskretsen. Anonymkode: a2683...25c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #3 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det mange her som er kjent med begrepet triangulering? Det er som å bli med i en trekant du ikke har ytret ønske om å delta i, altså at en annen person (mis)brukes for å skape en reaksjon hos deg. For eksempel at en kjæreste til stadighet drar opp andre manns- eller kvinnenavn for å gjøre deg sjalu. I et banalt sinn kan jo dette virke lurt for å dra ut en bekreftelse, rettere sagt tvinge frem en bekreftelse. Så får man en eller annen reaksjon (enten blir man avvist eller så godtar man dette, som er emosjonelt misbruk). Uansett så er enden på visen at tilliten brytes ned og man gjør seg til en person man ikke er, bare i søken etter denne spesifikke reaksjonen og man mister i alle tilfeller uansett det man kanskje aller mest ønsket i utgangspunktet. Anonymkode: 500f1...204 Triangulering, eller å sette folk opp mot hverandre, er noe dritt. Men å nevne navn på folk man kjenner, kalles bare kommunikasjon. Anonymkode: 3f565...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #4 Del Skrevet 23. november 2021 Narsissistiske mennesker kan ikke ha en 1-1 relasjon. De må alltid dra inn noen flere. Eksen sin, flinke Kari på jobben som bare er så rå og dritflink, jobben sin, katta til naboen, tv eller film, hva som helst. De trenger å være på toppen av trekanten mens hjørnene nede "slåss" om oppmerksomheten. Anonymkode: ebea1...cfa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #5 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Narsissistiske mennesker kan ikke ha en 1-1 relasjon. De må alltid dra inn noen flere. Eksen sin, flinke Kari på jobben som bare er så rå og dritflink, jobben sin, katta til naboen, tv eller film, hva som helst. De trenger å være på toppen av trekanten mens hjørnene nede "slåss" om oppmerksomheten. Anonymkode: ebea1...cfa Der sa du det 😂 Heretter når jeg møter menn så skal jeg alltid si at jeg har mistet noe/noen. Er reaksjonen: ja det var HELT jævlig når JEG... Bla bla bla - gooooodbye. Nmr 2: nesten ikke reaksjon - mest sannsynlig goodbye. Nmr 3: empatisk - du får bli med meg hjem. Anonymkode: 500f1...204 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #6 Del Skrevet 23. november 2021 Har dette et navn? Jeg tror jeg har opplevd det, han kunne nesten ikke snakke med meg uten å nevne en annen kvinne. Utrolig respektløst følte jeg det var Anonymkode: 71d65...033 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå