Gå til innhold

"Gifteklokke" og giftering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min skal gifte oss. Han liker ikke å gå med ring og ønsker heller en klokke. Jeg tror jeg ønsker å ha en ring. Er det noen som vet om det finnes mulighet for matchende ring og klokke? Jeg prøvde å google og fant bare matchende klokker. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne letingen. 

Tar også imot tips til andre alternativer. Tatovering er uaktuelt 😅

Anonymkode: ee51f...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I hvilken verden finnes det en klokke som sier "jeg er gift" egentlig? Altså jeg ksjønner at det er grunner for ikke å bruke ring, men om du ikke kan ha på ring kan du ikke ha på klokke heller - ref fiskeri, oljearbeidere, sykepleiere osv osv osv

Anonymkode: 8d2f6...56a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også la være å ha ring 😊 Mine foreldre har ikke, og har vært godt gift i over 30 år. 

Anonymkode: 8730c...00d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

I hvilken verden finnes det en klokke som sier "jeg er gift" egentlig? Altså jeg ksjønner at det er grunner for ikke å bruke ring, men om du ikke kan ha på ring kan du ikke ha på klokke heller - ref fiskeri, oljearbeidere, sykepleiere osv osv osv

Anonymkode: 8d2f6...56a

Vi skal ikke ha ring/klokke for at verden skal vite at vi er gift, men som et symbol for vår egen del.. Vi gifter jo oss for vår egen skyld. Ingen vet at vi skal gifte oss, og vi skal kun gjøre det med to vitner tilstede. Grunnen er bare at han synes det er ubehagelig å ha på ring.

Anonymkode: ee51f...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke like greit å bare droppe ring da? En klokke vil aldri matche en ring på en sånn måte at det er synlig, og man kan jo fort gå lei en klokke sånn rent estetisk. Er ikke poenget at den skal brukes livet ut?

Hvis dere imidlertid tror han vil bruke samme klokke til døden skiller dere ad, og dere gjerne vil ha et fysisk symbol på ham også, kan dere kanskje få matchende inskripsjoner? Du i ringen, han i klokken? :)

Anonymkode: 36085...296

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...