Gå til innhold

Diamanten i spennringen har falt ut etter 4år!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lulla_*
Skrevet

Var innom Thune og forkarte hva som hadde skjedd. Sa også jeg synes dette var dårlig, for en ring som tross alt koster 6000 kr. Spurte også da vi kljøpte gifteringene, om det var et problem med disse ringene. Da fikk jeg til svar, at de ikke hadde hatt reklamasjoner på slikt.

De sa at siden det er 4 år siden jeg kjøpte den, må jeg selv betalt for å få fikset en. Synes dette er litt for dårlig. Gjorde jo ikke annet en å flytte på et heng i en butikk, da dette skjedde. Bare flaks jeg fant diamanten.

Mener dere jeg burde få repareret dette gratis, eller er det fair av dem å si at jeg skal betale for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Var innom Thune og forkarte hva som hadde skjedd. Sa også jeg synes dette var dårlig, for en ring som tross alt koster 6000 kr. Spurte også da vi kljøpte gifteringene, om det var et problem med disse ringene. Da fikk jeg til svar, at de ikke hadde hatt reklamasjoner på slikt.

De sa at siden det er 4 år siden jeg kjøpte den, må jeg selv betalt for å få fikset en. Synes dette er litt for dårlig. Gjorde jo ikke annet en å flytte på et heng i en butikk, da dette skjedde. Bare flaks jeg fant diamanten.

Mener dere jeg burde få repareret dette gratis, eller er det fair av dem å si at jeg skal betale for dette?

Jeg fikk en ring av mamma og pappa til jul, dersom det skjedde noe med den utover det som står i kjøpsloven osv synes jeg da jeg burde betalt for det selv. 6000 er jo ikke en formue heller. Kan umulig koste så mye å få festet den på igjen, du har jo diamanten

Skrevet

Etter fire år synes jeg egentlig det er rimelig at du betaler det selv. Min spennring kostet omtrent det samme, den har jeg hatt i 4½ år og diamanten sitter godt fast. Har aldri hørt at den har falt av hos andre heller. Litt rart i grunn, den skal jo sitte godt.

Skrevet

Diamanten i min falt ut og forsvant etter 5 - 6 år. Jeg regnet med å måtte betale selv, men hos gullsmeden fikk jeg beskjed om at dette uansett ikke skulle skje (Gullsmed Urvik på Aker Brygge). Hun sendte derfor ringen til produsenten som satte i ny diamant uten at dette kostet meg annet enn porto på 100 kroner.

Skrevet

Ettersom ringen er ment å vare lenger enn 2 år har du etter forbrukerkjøpsloven rett på 5 års reklamasjon. Dette burde butikken ta på sin kappe! Kan ikke skjønne at Thune gidder å lage et problem ut av det, særlig siden du har diamanten. (De kan vel ikke nekte for at ringen er ment å vare lenger enn 2 år?)

Gjest Apple- ikke innlogget
Skrevet

Jeg gjetter på at dette kommer inn under Forbrukerkjøpslovens § 27, 2. avsnitt "..Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre (enn to år, mitt tillegg), er fristen for å reklamere fem år..."

Jeg hadde definitivt gått tilbake, hadde jeg vært deg. Ring Forbrukerombudet først om du er usikker. Du skal ikke trenge å ha med deg kvittering.

Lykke til! :)

Skrevet

Diamanten i min alliansering forsvant plutselig etter 2 år. Fikk den så ordnet hos en gullsmed-bekjent for 900 kr. Etter 2 mnd forsvant den også!! Hadde aldri trodd diamantringer kunne være så "dårlig". Heldigvis holder gifteringen m diamanter stand..

Skrevet

Min diamant falt av, og jeg betalte selv det det kostet å få festet den igjen. Ringer trenger vedlikehold. Gullsmeden vet da ikke hvordan bruk hver enkelt kunde har.

Det er da ikke så dyrt??

Skrevet

Diamantsmykker skal gås over av gullsmed ca en gang hvert halvannet år, fordi de slites, og fatningen kan bli svakere. Særlig ringer er utsatt for slitasje, fordi du bruker hendene mye og ringen kan bumpe borti litt av hvert. Derfor er det viktig å ta den med til gullsmed med jevne mellomrom. Hvis du har gjort det, kan du med rette gå tilbake og kreve gratis reparasjon. Hvis ikke, har du ikke en god sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...