AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #1 Del Skrevet 23. november 2021 Mannen (2 meter) har skaffet seg en fet, svær, upraktisk bil. Når han kjører, bruker vi den. Men han er mye bortreist på jobb og jeg vil helst ha så liten bil som mulig når jeg skal kjøre. En som det er lett å få satt ungene inn uten å klatre (jeg er 1,60 høy) og streve. Jeg kjører stort sett bare til og fra bhg, jobb og butikk. Det må være plass til to bilstoler (britax maxway og maxi cosi) og en stokke vogn med sportsdel (ikke bagdel). Jeg hadde en vw polo for mange år siden. Elsket den! Men hvordan er det med plass i så små biler? Bilen må helst være billig, billig å holde vedlike, så problemfri som mulig. Tips? Anonymkode: 90b22...e84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #2 Del Skrevet 23. november 2021 Toyota yaris😄 Har hatt maxi cosi cabriofix i den, britax Max way plus og Cybex sirona m i-size. Bilen går som en kule. Har ikke store utgifter på vedlikehold eller noe, og den tåler langturer også. Har fått plass til første versjon av britax smile i den (med sportsdel), maclaren xt, britax b-motion 3, bugaboo buffalo og Emmaljunga scooter. Såklart bare en av vognene om gangen. Men det tar jo bagasjerommet da såklart. Men en kan jo alltids få noen poser innimellom baki der. Ellers må man belage seg på å sette det inni bilen. Anonymkode: 203be...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #3 Del Skrevet 23. november 2021 Honda Jazz. Superpraktisk, superpålitelig, knallfornuftig kjøp med usedvanlig lave forsikringspremier. https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.771.7514&sort=PUBLISHED_DESC Anonymkode: 9331a...e3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #4 Del Skrevet 23. november 2021 Tesla Model 3 ❤️ Anonymkode: 1fdd2...9b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #5 Del Skrevet 23. november 2021 Mg zs Ny elbil for 300 000, god plass til alt du nevner Anonymkode: 496d5...ae5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #6 Del Skrevet 23. november 2021 Nissan Leaf? Du får den for 70 tusen, med helt ok batteri for å kjøre til og fra butikken og barnehagen. Jeg er helt sikker på du får stappet to bakovervendte setter i den. Og vogna bak. Anonymkode: 8fe6c...5b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #7 Del Skrevet 23. november 2021 Takker for tips. "Billig" bør jeg kanskje presisere. Maks 50-60 tusen helst. Noen erfaring med Toyota auris og små Hondaer? Anonymkode: 90b22...e84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #8 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 23.05): Takker for tips. "Billig" bør jeg kanskje presisere. Maks 50-60 tusen helst. Noen erfaring med Toyota auris og små Hondaer? Anonymkode: 90b22...e84 Problemet ditt blir Stokke vognen. Skaff en mindre vogn. Og kjøp en billig bil. Uansett billigere med en brukt vogn enn en stor bil Anonymkode: 76dd8...6e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 25. november 2021 #9 Del Skrevet 25. november 2021 Nissan leaf er kjempegode biler med overraskende stor plass. Den koster ikke hinsides brukt og det er stortsett lite problemer med de. Jeg elsker min og har hatt den hele småbarnsfasen med to barn, vogn og stoler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #10 Del Skrevet 25. november 2021 Leafen er et veldig godt valg, men 60k begrenser seg vel til første generasjon og nå <100 km rekkevidde. Du har også "humpen" i bagasjerommet. Anonymkode: 9331a...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #11 Del Skrevet 25. november 2021 Jeg skjønner meg ikke på dere som frakter barn i bittesmå biler. Tenker dere ikke på kollisjonssikkerhet? Større biler er mye tryggere og mer solide hvis noe skjer, f.eks påkjørsel bakfra i et kryss. Jeg hadde ikke gått for noe mindre enn en Nissan Qashqai i hvert fall (vi har det som bil nr. 2, brukes stort sett bare av mannen til og fra jobb). Til å frakte barn ville jeg ha valgt den sikreste bilen jeg kunne finne i min prisklasse. Les kollisjonstester! Anonymkode: 554d8...3d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 25. november 2021 #12 Del Skrevet 25. november 2021 Mazda 3. soleklart. dieselmotorene kan være litt lunefulle, spesielt ved manglende vedlikehold. bensinmotorene er å foretrekke, jeg er sikker på at den dagen atombomben har blåst oss alle vekk så står det en sånn på tomgang og lurer på nårtid den skal få fuel. Ford Focus er heller ikke så dumt, der får du et gigantisk bagasjerom om du handler stasjonsvogn. og så er det jo Kia, da. vær litt obs på at biler som er billige ved førstekjøpspris KAN ha eiere som slurver med vedlikehold etc, men en sjekk av bilen før kjøp finner ut det du trenger å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 25. november 2021 #13 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 11.19): Mannen (2 meter) har skaffet seg en fet, svær, upraktisk bil. Når han kjører, bruker vi den. Men han er mye bortreist på jobb og jeg vil helst ha så liten bil som mulig når jeg skal kjøre. En som det er lett å få satt ungene inn uten å klatre (jeg er 1,60 høy) og streve. Jeg kjører stort sett bare til og fra bhg, jobb og butikk. Det må være plass til to bilstoler (britax maxway og maxi cosi) og en stokke vogn med sportsdel (ikke bagdel). Jeg hadde en vw polo for mange år siden. Elsket den! Men hvordan er det med plass i så små biler? Bilen må helst være billig, billig å holde vedlike, så problemfri som mulig. Tips? Anonymkode: 90b22...e84 Hvordan kan du mene at en svær bil er upraktisk? Det er ingen biler du må klatre for å sette inn ungen med mindre du skal ha Land Cruiser, Patrol, Pajero e.l. Kona er like høy som deg og vi har en stor bil som er helt uproblematisk å sette inn ungen i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 25. november 2021 #14 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg skjønner meg ikke på dere som frakter barn i bittesmå biler. Tenker dere ikke på kollisjonssikkerhet? Større biler er mye tryggere og mer solide hvis noe skjer, f.eks påkjørsel bakfra i et kryss. Jeg hadde ikke gått for noe mindre enn en Nissan Qashqai i hvert fall (vi har det som bil nr. 2, brukes stort sett bare av mannen til og fra jobb). Til å frakte barn ville jeg ha valgt den sikreste bilen jeg kunne finne i min prisklasse. Les kollisjonstester! Anonymkode: 554d8...3d1 Ja, det er meget spesielt. Jeg forstår ikke folk som kjører VW UP, Smart ForTwo, Toyota IQ osv på motorvei i det hele tatt, så hvordan man tør å frakte småbarn i sånne biler er for meg forbløffende. Jeg har en stor tysk SUV av den grunn, for om en idiot gjør at vi havner i en ulykke, så skal vi komme godt ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #15 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg skjønner meg ikke på dere som frakter barn i bittesmå biler. Tenker dere ikke på kollisjonssikkerhet? Større biler er mye tryggere og mer solide hvis noe skjer, f.eks påkjørsel bakfra i et kryss. Jeg hadde ikke gått for noe mindre enn en Nissan Qashqai i hvert fall (vi har det som bil nr. 2, brukes stort sett bare av mannen til og fra jobb). Til å frakte barn ville jeg ha valgt den sikreste bilen jeg kunne finne i min prisklasse. Les kollisjonstester! Anonymkode: 554d8...3d1 Hvis du bare tenker på fysikken, så ender vi opp med et rotterace à la amerikanere og ender opp i digre pickuper alle sammen. De fleste nyere biler er trygge. Klart, det er mindre plass for bilen å deformere seg f.eks. med dette smarte valget her, men du er trygg der likevel. For småkjøring i byen eller på landet, opp mot 80 km/t, hadde jeg hatt ingen betenkninger med å gå for en mindre bil. Det har vi faktisk gjort selv i familien her. Mindre biler er lettere å kjøre, parkere, vedlikeholde og billigere å kjøpe, eie og drifte. Sannsynligheten for å kræsje i høy fart er faktisk forsvinnende liten i Norge. Jeg hadde ikke valgt en svær doning kun basert på dét argumentet. Anonymkode: 9331a...e3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 25. november 2021 #16 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mindre biler er lettere å kjøre, parkere, vedlikeholde og billigere å kjøpe, eie og drifte. Sannsynligheten for å kræsje i høy fart er faktisk forsvinnende liten i Norge. Jeg hadde ikke valgt en svær doning kun basert på dét argumentet. Så bra for meg da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå