Gå til innhold

Hjemme med syke barn 5 mnd og 3 år , tips?!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 åringen klarer jo ikke å

være stille. Problemet er først og fremst at babyen må sove noen ganger gjennom dagen. Hun er avhengig av å sove i bevegelse, og trenger endel støtte til å sove. Hvordan gjør dere andre det?

Anonymkode: 4a95c...ae7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får far til å ta hjemme-med-sykt-barn-dag. Siden du er opptatt med babyen mesteparten av tiden. Det fungerer jo ikke hvis treåringen går full kamikaze samtidig som du ammer.

Anonymkode: 424c9...1eb

• Liker 4
Skrevet

Hm, litt verre når 3 åringen er syk, for antar at det er hn som er det? 

Enkelte ganger så har jeg tatt 3 åringen i sportdelen til vogna også min på 7 mnd I bæresele. Da kan babyen sove i sele og den syke 3 åringen sitte varmt og behagelig i vogna.. Eller kjøre en tur med de om du har bil. 

Eller sett på barnetv og trill vogna litt ute til baby sovner. Jeg kan gjøre det for jeg kan se 3 åringen hele tiden igjennom vinduet, men forstår at det ikke lar seg gjøre for alle.

Det er slitsomt og en kabal og være hjemme med små alene, spesielt når den ene er syk 😢 

• Liker 4
Skrevet
Blingblingtahei skrev (18 minutter siden):

Hm, litt verre når 3 åringen er syk, for antar at det er hn som er det? 

Enkelte ganger så har jeg tatt 3 åringen i sportdelen til vogna også min på 7 mnd I bæresele. Da kan babyen sove i sele og den syke 3 åringen sitte varmt og behagelig i vogna.. Eller kjøre en tur med de om du har bil. 

Eller sett på barnetv og trill vogna litt ute til baby sovner. Jeg kan gjøre det for jeg kan se 3 åringen hele tiden igjennom vinduet, men forstår at det ikke lar seg gjøre for alle.

Det er slitsomt og en kabal og være hjemme med små alene, spesielt når den ene er syk 😢 

Ja det er 3 åringen som er syk:/ 

5 mnd er også litt forkjløet så burde absolutt få sove litt.. både vogn (han kan se meg og jeg han ) er aktuelt, samt det med bil, da de begge sover godt i bil.. takk for tips. 
svært sltsomt ja. 

Skrevet

Off, vi hadde samme situasjon her forrige uke. Ei på 4 og baby på 8 mnd. 

Det ble mye tv. 

Anonymkode: 8ec38...091

Skrevet

He he... vi som bor i Sverige må ha begge barna hjemme fra barnehagen to dager i uken, avhengig av hvor i Sverige man bor (men man får maks 25 timer i barnehagen for søsken, og andre steder maks 15). Rart at svenske foreldre klarer dette fint, mens i Norge skal far måtte ta sykt barn-dag?

Anonymkode: db83e...9d1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

He he... vi som bor i Sverige må ha begge barna hjemme fra barnehagen to dager i uken, avhengig av hvor i Sverige man bor (men man får maks 25 timer i barnehagen for søsken, og andre steder maks 15). Rart at svenske foreldre klarer dette fint, mens i Norge skal far måtte ta sykt barn-dag?

Var derfor jeg spør om tips. Sikkert mange som gjør dette ofte; del gjerne !!

• Liker 3
Skrevet

Her er også far hjemme med sykt barn stort sett. Ihvertfall nå som vi ikke vil smitte den lille med den store. 

Ja, i Sverige og mange andre land så går ikke det, men det betyr ikke at det er "null stress".

De gangene jeg har måttet være hjemme med liten baby og syk 3 åring blir det mye tv-tid på 3åringen. 

Anonymkode: fd574...9dd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så flott for dere! Gratulerer! Vil du ha diplom? 

Anonymkode: d1255...5e6

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så flott for dere! Gratulerer! Vil du ha diplom? 

Anonymkode: d1255...5e6

Absolutt ikke. Bare forstår ikke hvorfor norske foreldre har så sykt vondt i vilja. 

Skrevet

Her har det variert litt. Har satt storebror på stua med ipad mens jeg har trillet baby ute på terrassen (innenfor synsrekkevidde). Har tatt med begge på biltur (da ipad til storebror om han ikke var trøtt eller ble lei). Ble dessverre mye TV/ipad for å holde han stille og opptatt mens jeg prøvde å legge baby. Hun var i tillegg veeeldig var på lyd. Skal innrømme at noen dager ble det minimalt med søvn på baby.. hvis det var snakk om sykdom over mange dager tok far sykt barn dag.

Anonymkode: 68c09...7bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Her har det variert litt. Har satt storebror på stua med ipad mens jeg har trillet baby ute på terrassen (innenfor synsrekkevidde). Har tatt med begge på biltur (da ipad til storebror om han ikke var trøtt eller ble lei). Ble dessverre mye TV/ipad for å holde han stille og opptatt mens jeg prøvde å legge baby. Hun var i tillegg veeeldig var på lyd. Skal innrømme at noen dager ble det minimalt med søvn på baby.. hvis det var snakk om sykdom over mange dager tok far sykt barn dag.

Anonymkode: 68c09...7bc

Takk for svar. 
veldig lik situasjon som her. Lille på 5 mnd er også veldig var på lyd. 😕 nå er han ikke veldig syk , så blir nok tilbake i bhg de nærmeste dagene men hadde dette strakt ut måtte far ta sykt barn dag ja. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...